Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВГСУ від 13.04.2017 року у справі №904/7720/16

Постанова ВГСУ від 13.04.2017 року у справі №904/7720/16

04.05.2017
Автор:
Просмотров : 266

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 квітня 2017 року Справа № 904/7720/16 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого судді: суддів:Іванової Л.Б. (доповідач), Гольцової Л.А., Козир Т.П.розглянувши касаційну скаргу Приватного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат"на рішення та постановуГосподарського суду Дніпропетровської області від 16.11.2016 Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 18.01.2017у справі№ 904/7720/16 Господарського суду Дніпропетровської областіза позовомПублічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця"доПриватного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат"простягнення 235993,32 грн.за участю представників сторін:

позивача: не з'явилися

відповідача: Сінюхіна І.В.

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 16.11.2016 у справі № 904/7720/16 (суддя Ліпинський О.В.), з урахуванням ухвали про виправлення описки від 18.01.2017, залишеним без змін постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 18.01.2017 (головуючий суддя Широбокова Л.П., судді Подобєд І.М., Сизько І.А.), задоволено позовні вимоги Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" ПАТ "Українська залізниця"; стягнуто з Приватного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" на користь ПАТ "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" плату за користування вагонами у сумі 228849,60 грн., збір за зберігання вантажу - 7143,72 грн., судовий збір - 3539,90 грн.

Не погоджуючись із вказаними судовими актами, Приватне акціонерне товариство "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" звернулось з касаційною скаргою, в якій просить Вищий господарський суд України скасувати рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 16.11.2016 та постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 18.01.2017 у справі № 904/7720/16, прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

В касаційній скарзі заявник вказує на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, зокрема статті 119 Статуту залізниць України та Правил користування вагонами і контейнерами, а також статей 4-2, 33, 43 Господарського процесуального кодексу України щодо оцінки обставин справи.

Відповідач зазначає про те, що судами попередніх інстанцій помилково розцінено акти загальної форми як належні докази, які обґрунтовують правильність дій позивача, що полягають у видачі наказів № 474 від 17.03.2016, № 477 від 18.03.2016 та затримці спірних вагонів на підходах до станції.

Ухвалою Вищого господарського суду України від 27.03.2017 у справі № 904/7720/16 (колегією суддів: Іванова Л.Б. (доповідач), Гольцова Л.А., Губенко Н.М.) прийнято касаційну скаргу Приватного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" до провадження.

Розпорядженням керівника апарату Вищого господарського суду України від 10.04.2017 № 08.03-04/1395, у зв'язку з відпусткою судді Губенко Н.М., призначено проведення автоматичної зміни складу колегії суддів у справі № 904/7720/16.

Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 10.04.2017 визначено склад колегії суддів: Іванова Л.Б. (доповідач), Гольцова Л.А., Козир Т.П.

Сторони згідно з приписами статті 1114 Господарського процесуального кодексу України були належним чином повідомлені про день, час і місце розгляду касаційної скарги, однак позивач не скористався передбаченим законом правом на участь у перегляді справи в касаційній інстанції.

Колегія суддів, беручи до уваги межі перегляду справи у касаційній інстанції, обговоривши доводи касаційної скарги, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування норм матеріального і процесуального права при ухваленні оскаржуваних судових актів, вважає касаційну скаргу такою, що не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Місцевим та апеляційним господарськими судами під час розгляду справи встановлено, що між Державним підприємством "Придніпровська залізниця", правонаступником якого є Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (залізниця), та Публічним акціонерним товариством "Північний гірничо-збагачувальний комбінат", правонаступником якого є Приватне акціонерне товариство "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" (власник колії), було укладено договір № ПР/М-12-2/14-1438НЮдч від 21.09.2012 (в редакції додаткової угоди № 2 від 15.12.2015) про експлуатацію залізничної під'їзної колії Публічного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат", яка примикає до станції Терни і Рядова ДП "Придніпровська залізниця", відповідно до пункту 1 якого згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезень вантажів залізничним транспортом України і на умовах цієї угоди експлуатується під'їзна колія, яка належить власнику, що примикає до станції Придніпровської залізниці: Терни - стрілками № 2, 4, 6 до колій № 6 та № 8 станції Терни; Рядова - стрілкою № 8 до колії № 6 станції Рядова.

Під'їзна колія обслуговується власним локомотивом.

Пунктом 4 договору передбачено, що рух поїздів на під'їзній колії здійснюється з додержанням Правил технічної експлуатації залізниць України, Інструкції по сигналізації на залізницях України та Інструкції про порядок обслуговування і організації руху на під'їзній колії Власника.

Згідно із п. 6 договору вагони, що прибули на станцію Терни Придніпровської залізниці для ПАТ "ПІВНГЗК", подаються локомотивом залізниці на одну з колій №№ 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 13 станції Терни за вказівкою чергового по станції, де здійснюються передавальні операції з вагонами у технічному та комерційному відношенні. Подальший рух вагонів здійснюється локомотивом власника колії.

Вагони, що прибули на станцію Рядова Придніпровської залізниці для ПАТ "ПІВНГЗК", подаються локомотивом Залізниці на одну з колій №№ 3А, 3Б, І, ІІ, 4, 5, VI, 7, 8, 9, 10 станції Рядова за вказівкою чергового по станції, де здійснюються передавальні операції з вагонами у технічному та комерційному відношенні. Подальший рух вагонів здійснюється локомотивом власника колії.

Як визначено п. 11 договору, час перебування вагонів на під'їзній колії обчислюється з моменту закінчення передавальних операцій при передачі вагонів залізницею власнику колії до моменту закінчення цих операцій при поверненні вагонів залізниці.

Відповідно до пункту 15 договору власник колії сплачує залізниці плату, у тому числі:

- за користування вагонами - згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами за ставками, наведеними у розділі V Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ним послуги (Тарифного керівництва № 1);

- за зберігання вантажів у вагонах - у разі затримки їх з причин, залежних від власника колії, після закінчення терміну безоплатного зберігання, сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї) - згідно з Правилами зберігання вантажів;

- інші збори і плати за додаткові роботи та послуги, які виконує залізниця для власника колії - згідно з діючими нормативними документами.

Цей договір укладено терміном на 5 років і діє з моменту його підписання сторонами. Термін дії з 29.10.2012 до 28.10.2017 (пункт 20 договору).

Як встановлено судами попередніх інстанцій, за залізничними накладними № 47358437, № 47307020 позивачем були прийняті порожні власні вагони під наступне навантаження.

Відповідно до наказу № 474 від 17.03.2016 о 17:40 год. на станції Приворот Придніпровської залізниці були затримані порожні вагони (№№ голова 58821778 хвіст 58820051 у кількості 44 вагонів індекс поїзда 4672-34-4572) через неможливість приймання їх станцією призначення Рядова Придніпровської залізниці з причин скупчення на цій станції вагонів, що раніше прибули на адресу ПрАТ "Північний ГЗК", і несвоєчасно вивільнених колій від вантажу, що прибув на його адресу.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст