Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВГСУ від 12.04.2017 року у справі №910/13712/16

Постанова ВГСУ від 12.04.2017 року у справі №910/13712/16

15.06.2017
Автор:
Просмотров : 362

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 квітня 2017 року Справа № 910/13712/16

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого суддіСибіги О.М.,суддівДанилової М.В., Корсака В.А.розглянувши матеріали касаційної скаргиФізичної особи-підприємця ОСОБА_4, м. Київна постановуКиївського апеляційного господарського суду від 07.02.2017 рокуу справі господарського суду міста Києваза позовомЗаступника керівника Київської місцевої прокуратури № 3 в інтересах держави в особі Київської міської ради, м. КиївдоФізичної особи-підприємця ОСОБА_4, м. Київза участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Комунального підприємства "Київпастранс", м. Київпроповернення земельної ділянки

за участю представників

прокуратури: Хорс К.Б.,

позивача: Власенко І.І.,

відповідача: не з'явився,

третьої особи: не з'явився

В С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Київської місцевої прокуратури № 3 в інтересах держави в особі Київської міської ради звернувся до господарського суду міста Києва з позовом до фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 (далі за текстом - ФОП ОСОБА_4.) про зобов'язання повернути земельну ділянку площею 0, 4212 га, що розташована по вул. Миропольській у Деснянському районі м. Києва (код ділянки 62:023:021), яка використовується під розміщення автостоянки, металевих навісів, привівши земельну ділянку у придатний для використання стан.

Рішенням господарського суду міста Києва від 06.10.2016 року позов задоволено повністю: зобов'язано ФОП ОСОБА_4 повернути Київській міській раді земельну ділянку площею 0, 4212 га, що розташована по вул. Миропольській у Деснянському районі м. Києва (код ділянки 62:023:021), яка використовується під розміщення автостоянки, металевих навісів, привівши земельну ділянку у придатний для використання стан.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 05.12.2016 року до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору залучено комунальне підприємство "Київпастранс".

Постановою Київського апеляційного господарського суду від 07.02.2017 року рішення господарського суду міста Києва від 06.10.2016 року залишено без змін.

Вищезазначені судові акти мотивовано законністю та обгрунтованістю позовних вимог з огляду на те, що прокурором доведено належними та допустимими доказами факт зайняття відповідачем спірної земельної ділянки без правовстановлюючих документів, у зв'язку з чим така земельна ділянка підлягає поверненню органу місцевого самоврядування за рішенням суду.

Не погоджуючись з судовими актами попередніх інстанцій, ФОП ОСОБА_4 звернувся до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення господарського суду міста Києва від 06.10.2016 року та постанову Київського апеляційного господарського суду від 07.02.2017 року і прийняти нове рішення, яким в позові відмовити повністю.

Прокурором, позивачем та третьою особою відзивів на касаційну скаргу подано не було.

В судовому засіданні прокурор та представник позивача проти доводів касаційної скарги заперечували та просили залишити її без задоволення, а судові акти попередніх інстанцій - без змін.

Відповідача та третю особу згідно з приписами ст. 1114 ГПК України належним чином повідомлено про день, час і місце розгляду касаційної скарги, однак вони не скористались передбаченим процесуальним законом правом на участь в розгляді справи касаційною інстанцією.

Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, приймаючи до уваги межі перегляду справи в суді касаційної інстанції, перевіривши повноту встановлення господарськими судами обставин справи та правильність застосування судами норм матеріального і процесуального права, колегія суддів Вищого господарського суду України приходить до висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на наступне.

Господарськими судами попередніх інстанцій встановлено, 23.06.2016 року посадовою особою Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) складено Акт обстеження земельної ділянки № 16-1146-03, згідно з яким на території вказаної земельної ділянки ФОП ОСОБА_4 влаштовано автостоянку "Миропільська" (на території розміщені металеві навіси). Територія автостоянки обмежена трамвайними коліями та парканом.

Відповідно до вказаного Акту згідно бази даних міського земельного кадастру земельна ділянка на вул. Миропільській у Деснянському районі м. Києва, код ділянки 62:023:021, площею 0, 4212 га обліковується на підставі технічного звіту по встановленню зовнішніх меж землекористування, як ліс.

Рішення щодо передачі будь-яким юридичним чи фізичним особам земельної ділянки у власність (користування) Київська міська рада за поданням Департаменту земельних ресурсів не приймала. Інформація про оформлення речових прав на земельну ділянку, передбачених ст. 126 Земельного кодексу України, в Департаменті земельних ресурсів відсутня, що підтверджується листом від 02.06.2016 року № 057023-10748.

Також судами встановлено, що за вказаною адресою нежитлові приміщення/будівлі на праві власності за відповідачем не зареєстровані (згідно інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно станом на 11.07.2016 року).

Відповідно до листа КП "Київтранспарксервіс" від 15.07.2016 року № 2168 між ним та відповідачем договори про надання права на експлуатацію фіксованих місць паркування не укладались.

Положеннями ст. 84 Земельного кодексу України передбачено, що у державній власності перебувають усі землі України, за винятком комунальної та приватної власності.

Статтею 9 Земельного кодексу України встановлено, що розпорядження землями територіальної громади міста, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу відноситься до повноважень Київської і Севастопольської міських рад.

Відповідно до ст. 6, ч. 5 ст. 16 Закону України "Про столицю України місто-герой Київ" місцеве самоврядування у місті Києві здійснюється територіальною громадою міста як безпосередньо, так і через Київську міську раду, районні в місті ради (у разі їх утворення) та їх виконавчі органи. Від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст