Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Постанова ВАСУ від 19.03.2014 року у справі №2а-6245/11/0170/21

Постанова ВАСУ від 19.03.2014 року у справі №2а-6245/11/0170/21

27.02.2017
Автор:
Просмотров : 125

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"19" березня 2014 р. м. Київ К/9991/13738/12

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Ситникова О.Ф.,

Весельської Т.Ф.,

Малиніна В.В.,

розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Кримської республіканської установи "Центр соціальної реабілітації дітей інвалідів" до Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополь Автономної Республіки Крим про визнання недійсним та скасування рішення за касаційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополь Автономної Республіки Крим на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 29 серпня 2011 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 24 січня 2012 року, -

в с т а н о в и в :

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим про скасування рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду № 951 від 17.05.11р.

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 29 серпня 2011 року адміністративний позов задоволено у повному обсязі.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 24 січня 2012 року постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 29 серпня 2011 року залишено без змін.

Не погоджуючись з постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 29 серпня 2011 року та ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 24 січня 2012 року, Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополь Автономної Республіки Крим звернулось до суду з касаційною скаргою, в який просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 29 серпня 2011 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 24 січня 2012 року ухвалити нову, якою відмовити у задоволенні позову, посилаючись на порушення норм матеріального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення.

Заслухавши доповідача, перевіривши доводи касаційної скарги, матеріали справи, колегія суддів, в межах ст. 220 КАС України, дійшла висновку про задоволення касаційної скарги на підставі наступного.

Судами попередніх інстанцій встановлені наступні обставини.

Кримська республіканська установа" Центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів" зареєстрована Виконавчим комітетом міської ради м. Сімферополя 22.06.2011р., про що видане відповідне свідоцтво та перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного Фонду України в Київському районі м. Сімферополя АР Крим платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

17.05.11 р. Управлінням Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополя АР Крим на підставі п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України № 1058 «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" винесено рішення № 951 про застосування штрафу в розмірі 476,53 грн. та нарахована пеня в розмірі 102,87 грн.

Застосування штрафних санкцій та нарахування пені було здійснено за період з 20.10.2005р. по 30.06.2005р. відповідно до п.2. ст. 9 та ст.106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та у зв'язку несплатою або несвоєчасною сплатою страхових внесків.

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції, з яким погодився Севастопольський апеляційний адміністративний суд виходив з того, що Управлінням Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополь Автономної Республіки Крим неправомірно винесено рішення № 951 від 17.05.2011р. на підставі п. 2 ч. 9 ст. 106 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», оскільки на момент винесення оскаржуваного рішення, вказана норма втратила чинність відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» № 2464 від 08.07.2010 р.

Проте, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального права, правової оцінки обставин у справі, суд касаційної інстанції не погоджується з таким висновком, виходячи з наступного.

Згідно ч.2 ст.17 "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" страхувальник зобов'язаний нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески. Частиною 6 статті 19 цього Закону встановлено, що страхові внески нараховуються на суми, зазначені в частинах 1 та 2 цієї статті, незалежно від джерел їх фінансування, форми, порядку, місця виплати та використання, а також незалежно від того, чи були зазначені суми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.

Стаття 20 Закону визначає порядок обчислення та сплати страхових внесків. В абзаці 1 частини 6 цієї статті зазначено, що страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду.

Частинами 1,2 5,9 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (в редакції до 01 січня 2011 року) передбачалося, що у разі виявлення своєчасно несплачених сум страхових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.

Суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

За рахунок сум, що надходять від страхувальника або від державної виконавчої служби в рахунок сплати недоїмки, погашаються суми недоїмки, пені та фінансових санкцій у порядку календарної черговості їх виникнення. У разі, коли страхувальник має несплачену недоїмку, пеню та фінансові санкції і здійснює сплату поточних сум страхових внесків, ці суми зараховуються в рахунок сплати недоїмки, пені та фінансових санкцій.

Виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

1 січня 2011 року набрав чинності Закон України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування".

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст