Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Ухвала КАС ВП від 25.01.2018 року у справі №817/464/16

Ухвала КАС ВП від 25.01.2018 року у справі №817/464/16

05.11.2020
Автор:
Просмотров : 76

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 червня 2020 року

м. Київ

справа № 817/464/16

адміністративне провадження № К/9901/3393/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Соколова В.М.,

суддів: Загороднюка А.Г., Калашнікової О.В.,

розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Головного управління Національної поліції в Рівненській області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 26 травня 2016 року (суддя - Жуковська Л.А.) та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 26 липня 2016 року (головуючий суддя - Шидловський В.Б., судді: Євпак В.В., Капустинський М.М.) у справі №817/464/16 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Рівненській області (далі також -ГУНП в Рівненській області) про визнання дій протиправними, скасування наказу, зобов`язання вчинити дії,

УСТАНОВИВ:

Короткий зміст позовних вимог та їх обґрунтування

У березні 2016 року ОСОБА_1 звернувся до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до ГУНП в Рівненській області у якому просив:

- визнати протиправними дії атестаційної комісії №4 ГУНП в Рівненській області по проведенню атестації та скасувати прийняте за її результатами рішення від 17 лютого 2016 року та рішення апеляційної атестаційної комісії західного регіону №3с від 24 лютого 2016 року;

- визнати протиправним та скасувати наказ ГУНП в Рівненській області від 04 березня 2016 року № 32 о/с, в частині його звільнення зі служби в поліції у запас Збройних Сил, відповідно до частини першої статті 77 Закону України «Про Національну поліцію» (з постановкою на військовий облік за пунктом 5 (через службову невідповідність);

- поновити його на службі в національній поліції на посаді начальника відділу Сарненського відділу поліції ГУНП в Рівненській області з 04 березня 2016 року.

- стягнути з відповідача грошове забезпечення за час вимушеного прогулу.

На обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1 зазначив, що був прийнятий на роботу в поліцію на рівнозначну посаду, яку займав у міліції. Законом України «Про Національну поліцію» від 2 липня 2015 року №580-VIII (далі - Закон №№580-VIII) не передбачено проведення атестування поліцейських у будь-який момент на розсуд керівника, а лише за наявності відповідних підстав згідно частини другої статті 57 Закону №580-VIII. Позивач вважає, що підстав для проведення його атестування не було, а тому звільнення за результатами атестації є незаконним. Зазначав, що атестація є необ`єктивною оскільки проводилася без врахування професійних якостей позивача, його характеристик та висновку безпосереднього керівника. На думку позивача, службові обов`язки він виконував успішно, отже, відсутні підстави вважати його невідповідним займаній посаді.

Короткий зміст рішень судів попередніх інстанцій

Ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду від 26 травня 2016 року позовні вимоги в частині визнання протиправними дії атестаційної комісії №4 ГУНП в Рівненській області по проведенню атестації і скасування прийнятого за її результатами рішення та рішення апеляційної атестаційної комісії західного регіону №3с прийнятого за результатами перегляду скарги, залишено без розгляду на підставі пункту 5 частини першої статті 155 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України у редакції чинній до 15 грудня 2017 року) у зв`язку із відкликанням позивачем у вказаній частині позовної заяви.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 26 травня 2016 року, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 26 липня 2016 року, решту позовних вимог задоволено. Визнано протиправним і скасовано накази ГУНП у Рівненській області про звільнення позивача та поновлено його на посаді начальника відділу Сарненського відділу поліції ГУНП у Рівненській області з 15 березня 2016 року. Стягнуто з відповідача на користь позивача грошове забезпечення за час вимушеного прогулу з 16 березня 2016 року по 26 травня 2016 року. Постанову суду в частині поновлення та стягнення грошового забезпечення за час вимушеного прогулу у межах суми стягнення за один місяць звернуто до негайного виконання.

Мотиви, з яких суд першої та апеляційної інстанцій дійшли зазначених висновків, ґрунтуються на тому, що рішення атестаційної комісії №4 про те, що підполковник поліції ОСОБА_1 займаній посаді не відповідає і підлягає звільненню зі служби в поліції через службову невідповідність, є необґрунтованим та безпідставним і відповідно, не може бути належною і достатньою підставою для звільнення позивача з поліції через службову невідповідність. Враховуючи, що спірні накази прийнято на підставі вказаного висновку атестаційної комісії, то наказ №32 о/с про звільнення позивача та наказ №112/ о/с про формулювання дати звільнення підлягають скасуванню, а позивач - поновленню на посаді.

Короткий зміст та обґрунтування вимог касаційної скарги, позиція інших учасників справи

У касаційній скарзі ГУНП в Рівненській області, посилаючись на неправильне застосування норм матеріального й порушення норм процесуального права, просить скасувати постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 26 травня 2016 року та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 26 липня 2016 року і ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог повністю.

Касаційна скарга обґрунтована тим, що суди попередніх інстанцій, всупереч вимогам чинного законодавства, дійшли помилкового висновку, що проведення атестування поліцейських - колишніх працівників органів внутрішніх справ відбулось у відсутність правових підстав для проведення атестації. На думку скаржника, прийняття працівників міліції на службу до поліції треба розуміти як просування по службі, оскільки поліція виконує ті ж функції, які виконували ліквідовані органи внутрішніх справ. У зв`язку з цим, у порядку просування по службі, за рішенням керівника, уповноваженого призначати на такі посади, може передувати або проведення конкурсу, або проведення атестації. Отже, атестування позивача після призначення його на посаду поліцейського не суперечить положенням статті 57 Закону №580-VIII. Відповідач також вказав, що Комісією досліджено повну інформацію щодо службової діяльності ОСОБА_1 та прийнято рішення із дотриманням усіх критеріїв, передбачених Інструкцією про порядок проведення атестування поліцейських, затвердженою наказом Міністра внутрішніх справ від 17 листопада 2015 року №1465.

У відзиві (запереченні) на касаційну скаргу, представник позивача просить касаційну скаргу залишити без задоволення, а судові рішення попередніх інстанцій залишити без змін.

Рух касаційної скарги

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 17 серпня 2016 року відкрито касаційне провадження за скаргою представника ГУНП в Рівненській області.

11 січня 2018 року касаційну скаргу передано для розгляду до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду відповідно до підпункту 4 пункту 1 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст