Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Ухвала КАС ВП від 21.02.2018 року у справі №686/16810/16-а

Ухвала КАС ВП від 21.02.2018 року у справі №686/16810/16-а

31.05.2020
Автор:
Просмотров : 84

ПОСТАНОВА

Іменем України

26 квітня 2018 року

м. Київ

справа №686/16810/16-а

адміністративне провадження №К/9901/21444/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Стародуба О.П.,

суддів - Анцупової Т.О., Кравчука В.М.

розглянувши у порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 31.01.2017р. (суддя - Донець О.Є.) у справі №686/16810/16-а (К/800/2643/17) за її позовом до управління Пенсійного фонду України в м. Хмельницькому про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії,

встановив:

У серпні 2016р. ОСОБА_1 звернулась до суду з вказаним позовом, в якому просила визнати протиправною відмову відповідача щодо проведення перерахунку її пенсії від 17.08.2016р. №440/П-12 та зобов'язання відповідача здійснити перерахунок призначеної пенсії в розмірі 80% розміру заробітної плати згідно довідки Держфінінспекції у Хмельницькій області №84 від 29.07.2016р.

Постановою Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 28.10.2016р., залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 12.01.2017р., у задоволенні позову відмовлено.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 31.01.2017р. відмовлено у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 28.10.2016р. та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 12.01.2017р. на підставі пункту 5 частини п'ятої статті 214 Кодексу адміністративного судочинства України.

У березні 2017р. ОСОБА_1 (в порядку глави 3 розділу ІУ Кодексу адміністративного судочинства України в редакції, чинній до 15.12.2017р.) звернулась до Верховного Суду України з заявою про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 31.01.2017р. у справі №686/16810/17 (К/800/2643/17) у зв'язку із неоднаковим застосуванням судом касаційної інстанції у подібних правовідносинах статті 37-1 Закону України «Про державну службу» від 16.12.1993р. №3723-ХІІ.

У заяві позивач просила скасувати постанову Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 28.10.2016р., ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 12.01.2017р. та ухвалу Вищого адміністративного суду України від 31.01.2017р. та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Як на приклад неоднакового застосування норм матеріального права позивач посилається на ухвали Вищого адміністративного суду України від 13.07.2016р. у справі К/800/17279/16 та від 17.01.2017р. у справі К/800/27323/16.

Ухвалою Верховного Суду України від 24.04.2017р. відкрито провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в м. Хмельницькому про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії.

У зв'язку із початком роботи Верховного Суду, на виконання підпунктів 1, 7 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України, в редакції після 15.12.2017р., матеріали заяви передано до Верховного Суду.

Так, в ході розгляду справи судами встановлено, що позивач з листопада 2007 року перебуває на обліку в УПФ України у м. Хмельницькому та отримує пенсію згідно Закону України "Про державну службу" в розмірі 80% заробітної плати державного службовця.

09.08.2016р. у зв'язку із збільшенням розміру посадового окладу працюючого державного службовця на посаді головного державного аудитора Державної фінансової інспекції в Хмельницькій області позивач звернулась до відповідача із заявою про перерахунок її пенсії згідно довідки Державної фінансової інспекції в Хмельницькій області від 29.07.2016р. №84.

Листом від 17.08.2016р. №440/П-12 відповідач повідомив позивача про відсутність підстав для перерахунку її пенсії, з посиланням на п. 5 прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення" від 02.03.2015р. №213 VIII відповідно до якого з 01.06.2015р. скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії/щомісячне довічне грошове утримання призначаються, зокрема, відповідно до Закону України "Про державну службу", а тому з 01.06.2015р. пенсії за вищевказаним законом не призначаються, раніше призначені пенсії не перераховуються. Законом України "Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України" від 28.12.2014р., який набрав чинності 01.01.2015р., були внесені зміни до Закону України "Про державну службу", зокрема, статтю 37-1 викладено в новій редакції, згідно якої умови та порядок перерахунку призначених пенсій державним службовцям визначаються Кабінетом Міністрів України. Водночас, Кабінетом Міністрів України не визначено умови та порядок проведення такого перерахунку.

Не погоджуючись з відмовою відповідача щодо перерахунку її пенсії, позивач звернулась до суду з вказаним позовом.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції, з висновками якого погодився й апеляційний суд, виходили з того, що на час звернення позивача з заявою про перерахунок пенсії в статтю 37-1 Закону України «Про державну службу», що регулює порядок і умови перерахунку пенсій державних службовців, було внесено зміни, та фактично скасовано ті норми законодавства, які визначали право особи на перерахунок призначеної пенсії у зв'язку з підвищенням заробітної плати за відповідною посадою, а порядок та умови перерахунку призначених пенсій закріплено за Кабінетом Міністрів України. Водночас, Кабінетом Міністрів України не визначено умови та порядок проведення такого перерахунку, а тому у відповідача на момент звернення позивача з заявою про перерахунок пенсії не було правових підстав для здійснення такого перерахунку.

Вищий адміністративний суд України відмовляючи у відкритті касаційного провадження на підставі п. 5 ч. 5 ст. 214 КАС України погодися з висновками судів попередніх інстанцій про правомірність відмови пенсійного органу у перерахунку пенсії позивача на підставі ст. 37-1 Закону № 3723-ХІІ у редакції, чинній на час її призначення.

У заяві про перегляд судового рішення Верховним Судом України позивач, посилаючись на неоднакове застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права, просить скасувати ухвалені у справі судові рішення, та ухвалити нове рішення про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

В обґрунтування заяви про перегляд судового рішення Верховним Судом України ОСОБА_1 посилається на те, що судом касаційної інстанції неоднаково застосовано у подібних правовідносинах статтю 37-1 Закону України «Про державну службу» №3723-ХІІ що, на думку заявника, підтверджується ухвалами Вищого адміністративного суду України від 13.07.2016р. у справі К/800/17279/16 та від 17.01.2017р. у справі К/800/27323/16.

Перевіривши наведені у заяві доводи, суд дійшов висновку про неоднакове застосування судом касаційної інстанції статті 37-1 Закону № 3723-ХІІ (у редакції, чинній з 01.01.2015р.) та постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2015р. №1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» при вирішенні спорів, пов'язаних із перерахунком пенсій, призначених за статтею 37 Закону №3723-ХІІ.

Так, у рішенні, про перегляд якого подано заяву, суд касаційної інстанції відмовляючи у відкритті касаційного провадження, погодився з висновками судів попередніх інстанцій що оскільки чинним законодавством України скасовано право на перерахунок призначених пенсій державних службовців у зв'язку з підвищенням окладів з 01.01.2015р., а Кабінетом Міністрів України не визначено умови та порядок проведення такого перерахунку, жодних підстав для визнання протиправними дій (бездіяльності) управління Пенсійного фонду та проведення перерахунку призначеної позивачу пенсії немає.

В свою чергу, в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 17.01.2017р. у справі К/800/27323/16, наданої як приклад неоднакового застосування судом касаційної інстанції норм матеріального права у подібних правовідносинах, вказано на неправомірність відмови органу ПФУ у перерахунку пенсії державного службовця, оскільки позивач має право на перерахунок пенсії в зв'язку з підвищенням розміру заробітної плати працюючим державним службовцям.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст