Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Ухвала КАС ВП від 02.06.2020 року у справі №161/7302/17

Ухвала КАС ВП від 02.06.2020 року у справі №161/7302/17

29.10.2020
Автор:
Просмотров : 83

ПОСТАНОВА

Іменем України

04 червня 2020 року

Київ

справа №161/7302/17

адміністративне провадження №К/9901/18190/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого - Кашпур О.В.,

суддів - Радишевської О.Р., Уханенка С.А.,

розглянув у порядку письмового провадження як суд касаційної інстанції адміністративну справу №161/7302/17

за позовом Департаменту соціальної політики Луцької міської ради до Відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області про визнання протиправними та скасування пункту постанови, провадження в якій відкрито

за касаційною скаргою Департаменту соціальної політики Луцької міської ради на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 17 жовтня 2017 року, прийняту в складі колегії суддів: головуючого Гудима Л.Я., суддів Довгополова О.М., Святецького В.В.,

УСТАНОВИВ:

І. Короткий зміст позовних вимог

1. У травні 2017 року Департамент соціальної політики Луцької міської ради звернувся до суду з позовом, в якому просив визнати протиправним та скасувати пункт 3 постанови Відділу примусового виконання рішень управління Державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області про відкриття виконавчого провадження від 25.04.2017 ВП №53832275 в частині стягнення виконавчого збору у розмірі 12800 грн.

2. На обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що постанова в частині стягнення виконавчого збору є неправомірною, оскільки відповідно до Закону України «Про виконавче провадження» виконавчий збір не стягується, якщо виконання рішення здійснюється за рахунок коштів, передбачених бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду в порядку, встановленому Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень».

ІІ. Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій і мотиви їхнього ухвалення

3. Постановою Луцького міськрайонного суду Волинської області від 17 липня 2017 року, позов задоволено: визнано протиправним та скасовано пункт 3 постанови головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області про відкриття виконавчого провадження від 25.04.2017 у виконавчому провадженні №53832275 щодо стягнення з Департаменту соціальної політики Луцької міської ради виконавчого збору в розмірі 12800 грн.

4. Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що оскільки виконавчий лист виданий Луцьким міськрайонним судом Волинської області зобов`язує боржника вчинити дії щодо майна стягувача (виплатити), то в даному випадку підлягають застосуванню положення Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» та Порядок погашення заборгованості за рішеннями суду, виконання яких гарантується державою.

5. Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 17 жовтня 2017 року скасовано постанову Луцького міськрайонного суду Волинської області від 17 липня 2017 року, прийнято нове судове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог.

6. Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд апеляційної інстанції виходив з того, що пункт 3 постанови про відкриття виконавчого провадження від 25.04.2017 ВП №53832275 в частині стягнення виконавчого збору є обґрунтованим та прийнятим з дотриманням норм чинного законодавства України.

ІІІ. Короткий зміст вимог касаційної скарги

7. Не погоджуючись із постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 17 жовтня 2017 року, посилаючись на порушення судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, Департамент соціальної політики Луцької міської ради подав касаційну скаргу, у якій просить скасувати рішення суду апеляційної інстанції та залишити в силі рішення суду першої інстанції.

8. Касаційна скарга обґрунтована тим, що стягнення виконавчого збору при примусовому виконанні судового рішення, боржником у яких виступає орган державної влади, не належить до компетенції органів Державної виконавчої служби.

IV. Позиція інших учасників справи

9. Відповідач правом на подання до суду відзиву на касаційну скаргу не скористався.

V. Рух справи у суді касаційної інстанції

10. Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 08 листопада 2017 року відкрито касаційне провадження за скаргою Департаменту соціальної політики Луцької міської ради на постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 17 жовтня 2017 року.

11. 07 лютого 2018 року вказана касаційна скарга надійшла до Касаційного адміністративного суду в складі Верховного Суду та за результатами автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу передано для розгляду колегії суддів у складі: Бевзенку В.М. (головуючому судді), Шарапі В.М., Данилевич Н.А.

12. За результатом повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу передано 07 травня 2020 року для розгляду колегії суддів у складі: Кашпур О.В. (головуючого судді), Радишевській О.Р., Уханенку С.А. на підставі розпорядження заступника керівника апарату Верховного Суду - керівника секретаріату Касаційного адміністративного суду Н.Богданюк від 06 травня 2020 року №748/0/78-20.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст