Главная Сервисы для юристов База решений “Протокол” Ухвала КАС ВП від 30.06.2020 року у справі №825/735/17

Ухвала КАС ВП від 30.06.2020 року у справі №825/735/17

22.10.2020
Автор:
Просмотров : 208

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 липня 2020 року

м. Київ

справа № 825/735/17

адміністративне провадження № К/9901/34501/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача Юрченко В.П.,

суддів: Васильєвої І.А., Пасічник С.С.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Чернігівської митниці ДФС на постанову Чернігівського окружного адміністративного суду від 30.05.2017 (суддя Житняк Л.О.) та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 10.07.2017 головуючий суддя Аліменко В.О., судді: Безименна Н.В., Кучма А.Ю.) у справі № 825/735/17 за позовом Приватного підприємства «Семенівська мануфактура» до Чернігівської митниці ДФС про скасування рішень та карток відмов,

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Семенівська мануфактура» звернулось до суду з адміністративним позовом до Чернігівської митниці ДФС про скасування рішень про коригування митної вартості товарів від 16.03.2017 №/2017/000049/2, від 17.03.2017 №/2017/000051/2 та скасування карток відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA102150/2017/00012, №UA102150/2017/00014 Чернігівської митниці ДФС.

Обґрунтовуючи позовну заяву, ПП «Семенівська мануфактура» вказувало, що визначення митним органом митної вартості товару, який ввозився на митну територію України, по шостому (резервному), а не по першому (за ціною договору), як було здійснено позивачем, методу суперечить вимогам Митного кодексу України (далі - МК України), оскільки декларантом було надано всі необхідні документи для ідентифікації товару, що ввозився, та підтвердження заявленої ним митної вартості останнього.

Постановою Чернігівського окружного адміністративного суду від 30.05.2017, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 10.07.2017, адміністративний позов задоволено: визнано протиправними та скасовано рішення Чернігівської митниці ДФС про коригування митної вартості товарів: від 16.03.2017 №UA102000/2017/000049/2 та від 17.03.2017 №UA102000/2017/000051/2; визнано протиправними та скасовано картки відмови Чернігівської митниці ДФС в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA102150/2017/00012 та №UA102150/2017/00014.

Приймаючи такі рішення, суди, дослідивши обставини справи, прийшли до висновку, що позивачем подано всі належні та допустимі докази в підтвердження правильності обраного методу визначення митної вартості товару та числових значень останньої, а отже, як наслідок, відсутність у відповідача підстав для визначення митної вартості імпортованого позивачем товару за іншим (шостим) методом.

Не погоджуючись з прийнятими судами рішеннями, Митниця звернулась до суду з касаційною скаргою, в якій просила їх скасувати та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог, зазначаючи, що митну вартість імпортованого позивачем товару було нею скориговано у зв`язку із тим, що подані до митного оформлення документи не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості .

Позивач не скористався своїм правом подати відзив на касаційну скаргу, що не перешкоджає розгляду справи.

Відповідно до частини 1 статті 341 КАС України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Переглянувши судові рішення та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіривши правильність застосування норм матеріального і процесуального права, Верховний Суд приходить до наступного висновку.

Судами встановлено, що 01.09.2016 позивачем укладено контракт №-09/2016 із CHANGXING ВАІТЕ IMPORT AND EXPORT CO. LTD, відповідно до умов якого CHANGXING ВАІТЕ IMPORT AND EXPORT CO. LTD взяло на себе зобов`язання поставити ПП «Семенівська мануфактура» товари в асортименті, а ПП «Семенівська мануфактура» зобов`язалося оплатити товар згідно з умовами даного контракту. Відповідно до умов контракту - поставка товару за даним контрактом здійснюється у повній відповідності з «ІНКОТЕРМС-2010», а умови поставки для кожної партії товару визначаються і узгоджуються Сторонами в рахунку-фактурі. Загальна кількість і асортимент товару, що підлягає поставці складається з товарних партій, кількість яких визначається у рахунку-фактурі на кожну партію товару.

Приватне підприємство «Національні традиції», відповідно до умов Договору від 20.10.2014 № 20/10-14/02 про надання послуг по декларуванню товарів, взяло на себе зобов`язання надати ПП «Семенівська мануфактура» послуги по декларуванню товарів, майна, транспортних засобів та інших предметів, та звернулося до Чернігівської митниці ДФС з митними деклараціями №/2017/200956 та №/2017/200987 для митного оформлення (випуску) товарів, які було поставлено згідно контракту від 01.09.2016 №-09/2016.

До митного оформлення разом із митною декларацією позивач подав наступні документи: контракт від 01.09.2016 №-09/2016 з додатками; інвойси від 12.01.2017 № BTCN 2017015 та від 27.01.2017 № BTCN 2017030; пакувальні листи до інвойсів від 12.01.2017 та від 27.01.2017; видаткові накладні від 11.01.2017 № 0000002017015 та від 26.01.2017 № 0000002017030; відвантажувальні специфікації від 13.01.2017 №/130015-1 та від 01.02.2017 №/130030-1.

Крім того, позивачем було подано за власним бажанням також додаткові документи, такі як: міжнародні товарно-транспортні накладні від 10.03.2017 та від 15.03.2017 №0842, коносаменти від 31.01.2017 №MSCUQ9162861 та від 16.02.2017 №6150605780, калькуляції від 10.02.2017 №/01 та від 15.02.2017 №/01, звіти про оцінку майна від 10.03.2017 №05-07/03 та від 17.03.2017 №05-07/03, листи постачальника та позивача, прайс-листи виробника товару від 19.01.2017 № 100130, від 05.01.2017 № 130015, договір про надання послуг митного брокера від 20.10.2014 № 20/10-14/02, договір (контракт) про перевезення від 01.03.2016 № 1032016-A та від 10.03.2016 №10/03/ТК; акти про зважування вантажу; фізичний огляд; копії митних декларацій країни відправлення; тощо.

З декларантом було проведено консультацію з метою обґрунтованого вибору методу визначення митної вартості на підставі інформації наявної у митного органу, визначення основи вартості та обміну наявною інформацією щодо ідентичних, подібних (аналогічних) товарів та відповідно до ч.5 ст.54 Митного кодексу України здійснено перевірку достовірності інформації, що наведена в поданих до митного оформлення документах.

Після розгляду документів, поданих до митного оформлення, відповідачем були прийняті рішення про коригування митної вартості товарів від 16.03.2017 № UA102000/2017/000049/2, від 17.03.2017 №/2017/000051/2.

Відповідач у своїх рішеннях зазначає причини здійснення коригування, а саме:

- надані калькуляції собівартості товару, а саме від 10.02.2017 №/01 дійсна на період з 01.11.2016 по 30.12.2016, в той час як відвантаження товару здійснювалось 31.01.2017 згідно інвойсу від 27.01.2017 №; від 15.02.2017 №/01 дійсна на період з 01.10.2016 по 12.12.2016, в той час як відвантаження товару здійснювалось 16.02.2017 згідно інвойсу від 12.01.2017 №. Факт поставки не в період дії калькуляції (виробництва) свідчить, що вона не містить даних щодо складських затрат.

- звіти про оцінку майна від 10.03.2017 №05-07/03/38 та від 17.03.2017 №05-07/03/40 подані не в повному обсязі, що не дає можливість перевірити ціноутворення та є порушенням Національного стандарту №1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2003 №1440 та не відповідає вимогам Закону України від 12.07.2001 №2658 «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».

- згідно ст.3 контракту від 01.09.2016 №BSN1-09/2016 та інвойсів від 27.01.2017 року та від 12.01.2017 року умовами поставки згідно ІНКОТЕРМС - 2010 є CFR - м.ODESSA / м.ILYICHEVSK. Відповідно до ч.2 ст.53 Митного кодексу України серед документів, що підтверджують митну вартість товарів є документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів. На момент митного оформлення не виконані вимоги ч.2 ст.53 Митного кодексу України, а саме не надано документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів.

- згідно п.2 ч.6 ст.54 Митного кодексу України орган доходів і зборів може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю товарів виключно за наявності обгрнутованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі неподання декларантом або уповноваженою ним особою документів згідно з переліком та відповідно до умов, зазначених у ч.2 ст.53 Митного кодексу України;

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст