Главная Блог Аналитические статьи Статьи Новели закону «Про публічні закупівлі»: тепер ще «прозоріше»

Новели закону «Про публічні закупівлі»: тепер ще «прозоріше»

08.05.2020
Просмотров : 8744

Цьогорічний Великдень запам’ятається не лише суворим карантином, а ще й тим, що на Свято набрала чинності нова редакція Закону України «Про публічні закупівлі».

Чого очікувати від нового закону і чи стане ProZorro ще прозоріше пропонуємо дізнатись з цієї публікації.

1. Види публічних закупівель: нове бачення.

Якщо раніше закон поширювався тільки на процедуру відкритих торгів, а в інших випадках вимагав лише дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та оприлюднювати звіт про закупівлю (за умови, якщо вартість закупівлі дорівнювала або перевищувала 50 тисяч грн), то відтепер під дію закону підпадають всі закупівлі із очікуваною вартістю понад 50 тисяч грн. Крім того, передбачена можливість закупівлі через електронний каталог та введено специфічні різновиди конкурентних процедур закупівель.

Читайте статтю: Нові штрафи за порушення у публічних закупівлях та як учаснику, права якого порушені замовником, ініціювати накладення штрафу на замовника

Отже, відтепер виокремлюються:

А) Конкурентні процедури:

  • відкриті торги, участь в яких можуть брати будь-які фізичні та юридичні особи (процедура практично не зазнала змін);
  • торги з обмеженою участю – новий вид конкурентної процедури, який застосовується у двох випадках: по-перше, за потреби попередньої перевірки кваліфікації учасників шляхом проведення кваліфікаційного відбору; по-друге, при проведенні торгів із публікацією англійською мовою.
  • конкурентний діалог, регулювання якого зазнало незначних змін.

Б. Переговорна процедура закупівлі, яка продовжує застосовуватися як виняток;

В) Спрощені закупівлі, які проводяться у випадку закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч грн та є меншою за 200 тисяч грн для товарів і послуг та 1,5 мільйони грн для робіт (або 1 та 5 мільйони грн відповідно для окремих категорій замовників).
Щодо електронного каталогу слід зауважити, що ним називається систематизована база актуальних пропозицій, що формується та супроводжується централізованою закупівельною організацією в електронній системі закупівель та використовується замовником з метою відбору постачальника товару (товарів), вартість якого (яких) є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини 1 статті 3 цього Закону. Тобто, електронний каталог може застосовуватися як альтернатива спрощеним закупівлям, втім детальна регламентація структури, порядку формування та використання таких каталогів має бути визначена Кабінетом Міністрів України.

Користуйтеся консультацією: На допомогу учасникам тендерів: скарги на дискримінаційні умови ТД на прикладах з практики

2. Відкриті торги як основна процедура закупівлі.

Саме так визначає відкриті торги частина 1 статті 20 Закону. І це цілком зрозуміло, адже найчастіше замовник обирає цей вид конкурентної закупівлі, при якому право подавати тендерні пропозиції мають право всі заінтересовані особи. Ця процедура зазнала певних змін, на які потрібно звернути увагу.

Не будемо вдаватися в деталі того, які нові пункти замовник повинен включати відтепер до оголошення про проведенні відкритих торгів та тендерної документації, а звернемось одразу та ключових новел у регулюванні цієї процедури.

Юридические оговорки

Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

Полный текст