По мнению эксперта, КСУ должен дать негативное заключение насчет изменений к Конституции в части децентрализации
16 июля Верховная Рада приняла постановление о включении в повестку дня сессии и передаче на рассмотрение в Конституционный Суд законопроекта № 2217а о внесении изменений в Конституцию Украины (относительно децентрализации власти).
Олег Березюк, юрист, глава Украинского юридического общества, прокомментировал ЮРЛИГЕ данные изменения:
«В першу чергу, я хотів би звернути увагу, що ми знаходимось фактично в стані війни. Під час воєнного стану змінювати Конституцію не можна. Тому говорити зараз, що ми можемо змінити якісь там норми і потім жити по них, - не логічно і не правильно.
Ст.5 Конституції України нам чітко говорить, що право визначати і змінювати конституційний лад належить виключно народу України. Якщо ми зараз вносимо зміни до Конституції, і Крим, а також частина Луганської та Донецької області, які зараз окуповані, не беруть участь у цьому, то ми фактично легітимізуємо ЛНР і ДНР та визнаємо окупацію Криму.
Щодо децентралізації, то якщо йде мова про те, щоб передати частину повноважень на місця, то моя точка зору така: органи місцевого самоврядування можуть виконувати лише ті функції, які на них покладені, вирішувати питання місцевого значення. А коли йде мова про оборону країни, боротьбу з організованою злочинністю, то звичайно це мають виконувати державні органи.
Ідея з префектурою в принципі гарна, але краще б ми не змінювали назву, а залишили б голову районної, чи обласної, для прикладу, держадміністрації, і передали б йому функції префекта. В такому разы люди сприймали б це і розуміли, хто це такий і що він робить. Звичайно, що органи місцевого самоврядування повинні мати свої виконавчі органи для того, щоб виконувати поставлені перед ними завдання. Також вони мають мати відповідний бюджет, адже без грошей нічого не організуєш. Людям потрібно управляти відповідною територією, наводити там лад і забезпечувати потреби громадян.
Щодо особливого статусу Донбасу та суперечок навколо цього питання з боку різних політичних сил, то я вважаю, що якби провели відкрите обговорення змін до Конституції, то такої проблеми не було б. Сьогодні невідомо хто, невідомо де написав цей проект, і його «кинули» в парламент, думаючи, що швидко зможуть «протиснути».
Але я думаю, що результати вчорашнього голосування говорять самі за себе: публічного обговорення не було, за цей проект голосувати не будуть, і думаю, що слава Богу. Тому змін до Конституції не буде. Конституцію можна міняти тільки тоді, коли в країні буде мир, буде визначеність, в якому стані ми знаходимося в Донецькій та Луганській областях, і тоді можна буде говорити про якісь зміни. Сьогодні це робити не можна.
З моєї точки зору, Конституційний Суд повинен дати негативний висновок щодо цих змін. В крайньому разі, будуть такі люди, які будуть мати особливу думку, ця думка буде оприлюднена. Якби там не було - джерелом влади в Україні є народ.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.