Експертизи, що призначаються для з'ясування обставин ДТП, представляють для багатьох адвокатів таємницю за сімома печатками. Будучи в більшості своїй гуманітаріями, вони задовольняються думками і висновками, які їм пропонують експерти-автотехніки, і часом навіть не вникають в суть дослідницькій частині висновку. Точнісінько так чинять і багато суддів - вони теж юристи, а тому, в більшості своїй, дуже далекі від точних наук.
Проте, практика показує, що об'єктивне розслідування справ по ДТП, і вже тим більше професійне представництво інтересів приймаючих участь у ньому сторін, неможливо без знання основ тих методик, що використовують експерти. І навпаки: більш-менш серйозне володіння азами автотехнічних досліджень дає юристам найширші можливості для професійної самореалізації в «детепешній» області.
Автору цих строк довелося брати участь в «автомобільних» справах і в ролі слідчого, і в ролі адвоката, і в ролі керівника експертної організації. Накопичений досвід дозволяє досить відповідально і аргументовано стверджувати: до більшості кримінальних справ по ДТП (і проведених у них експертиз) може бути застосовано вислів одного з адвокатів, якого мені пощастило зустріти на своєму життєвому шляху, «Какая свадьба без баяна – какое дело без изъяна».
Читайте статтю: Можливі варіанти саморегулювання судової експертизи, їх плюси та мінуси
Дорожньо-транспортна пригода - вельми складний, обумовлений багатьма фізичними законами, процес. Скажу більше: в ряді випадків - навіть до кінця не зрозумілий з наукової точки зору. У моїй практиці зустрічалися справи, коли певні моменти тільки зміцнювали віру в Бога і в діючі за його попущення надприродні сили.
Тут я знову повинен повернутися до питання про відмінності між двома експертними школами – європейської та радянською.
Так вже вийшло, що розвиток експертизи ДТП, в свій час, пішов по двох різних шляхах:
- перший - шлях активного дослідження,
- другий - шлях пасивної обробки даних.
Перший шлях привів до експертного аналізу ДТП, що практикується в Європі та США, другий - до нашої пострадянської автотехнічної експертизи.
Головною відмінністю експертного аналізу ДТП від «автотехніки», є наділення експерта широким колом повноважень, пов'язаних з отриманням, вивченням і аналізом доказів у справі. У той час, як «автотехнічна» практика передбачає пряму заборону для експерта в отриманні вихідних даних.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.