На цей час трапляються випадки, коли посадових, відповідальних осіб, суб’єктів господарювання (працівників аптек, баз, складів, лікувальних установ), які мають безпосереднє відношення до обліку наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів, отруйних чи сильнодіючих лікарських засобів, притягають до кримінальної відповідальності за порушення встановлених Правил обліку наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів за частиною 1 статті 320 Кримінального кодексу України, або за порушення встановлених Правил обліку отруйних чи сильнодіючих лікарських засобів за частиною 2 статті 321 Кримінального кодексу України.
Диспозиція частини 1 статті 320 Кримінального кодексу України, має наступний зміст:
«Порушення встановлених правил посіву або вирощування снотворного маку чи конопель, а також порушення правил виробництва, виготовлення, зберігання, обліку, відпуску,розподілу, торгівлі, перевезення, пересилання чи використання наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів, призначених для виробництва чи виготовлення цих засобів чи речовин».
Застосований законодавцем зміст статті, викликає неоднозначність його тлумачення. Чи його слід розуміти так, що кримінальна відповідальність передбачена, якщо були порушені наприклад правила обліку наркотичних засобів, психотропних речовин, які призначені для виробництва чи виготовлення цих засобів? А якщо наркотичні засоби, психотропні речовини призначені для реалізації населенню, і були порушені правила їх обліку, в такому випадку виникає відповідальність?
Згадайте новину: Система електроних держзакупівель Prozorro працює: зекономлено 900 млн. грн. Або так тільки здається?
Диспозиція частини 2 статті 321 Кримінального кодексу України, передбачає:
«Порушення встановлених правил виробництва, виготовлення, придбання, зберігання, відпуску, обліку, перевезення, пересилання отруйних чи сильнодіючих речовин, що не є наркотичними або психотропними чи їх аналогами, або отруйних чи сильнодіючих лікарських засобів».
Для притягнення до кримінальної відповідальності за порушення Правил обліку, законодавець не передбачив настання будь-яких наслідків. Наприклад, аптечний склад отримав велику кількість лікарських засобів зі змістом наркотичних, психотропних речовин для подальшої їх реалізації населенню. Відповідальна особа не встигла за добу перевірити за кількістю та якістю отримані лікарські засоби та внести до відповідного Журналу обліку. Наслідків не настало.
Державна служба України з контролю за наркотиками раптово здійснює перевірку аптечного складу і фіксує дії відповідальної особи, як порушення Правил обліку, вважаючи, що реєстрацію в Журналі, отриманих лікарських засобів, необхідно здійснювати на протязі доби не зважаючи на отриманий об’єм. Слідчий, прокурор притягає відповідальну особу до кримінальної відповідальності.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2025 «Протокол». Все права защищены.