30 березня 2020 року Верховна рада України у зв'язку запровадженням режиму надзвичайної ситуації на всій території України та поширенням коронавірусу прийняла «антикризовий закон» (законопроект № 3275 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019)».
Чи насправді даний прийнятий закон є таким антикризовим, що може врятувати економіку України та громадян України від зубожіння? Спробуємо коротко розібратися.
Зміни до Податкового кодексу України
В частині збільшення річних обігових лімітів підприємців 1-ї, 2-ї та 3-ї «спрощених» груп оподаткування.
Вказані зміни навряд чи підтримають підприємців, оскільки розмір грошового обігу останніх в умовах карантину навряд чи збільшиться, а податок з загальної суми у 5% все-таки потрібно буде сплатити за звітний період. Доцільним було б зменшити відсоток оподаткування, а розмір грошового обігу і так зменшився, тому нагальної потреби у його збільшення немає.
На період дії карантину на всій території України звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України, та з постачання на митній території України товарів (в тому числі лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19).
Зміни в цій частині є виключно позитивними для боротьби з коронавірусною хворобою, але за умови відсутності маніпуляцій з цінами в аптеках на ці категорії товарів. Оскільки на даний час ми спостерігаємо значне підвищення ціни на елементарні засобі індивідуального захисту. Інше питання, щоб звільнення від сплати ПДВ вплинуло на кінцеву вартість споживача, ціну за яку він платить постачальнику (держава, громадянин). Мабуть доцільним було б встановити межі цін на дані лікарські засоби, медичних виробів та/або медичного обладнання та/або посилити антимонопольний контроль у цьому напрямку.
Не нараховується та не сплачується за період з 1 березня по 31 березня 2020 року плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, та використовуються ними в господарській діяльності.
Виключно позитивний момент, але звільнення від сплати даного виду податку запроваджено тільки на березень 2020 року, але ми розуміємо, що карантин продовжено вже до 24.04 та прогнозовано, що буде продовжено;
Надано органам місцевого самоврядування у 2020 році право прийняття рішення про внесення змін до прийнятого, рішення про встановлення місцевих податків та/або зборів щодо зменшення ставок єдиного податку.
Позитивний момент для бізнесу за умови адекватних дій місцевої влади.
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.