Останні кілька місяців в Антимонопольному комітеті вирішували долю справи рітейлерів. Нарешті, в кінці квітня АМКУ виніс рішення про сукупний розмір накладеного штрафу – 203,616 млн грн. У повідомленні прес-служби Комітету з цього питання зазначається, що «з огляду на ситуацію на ринку та враховуючи ймовірність негативного впливу максимальних розмірів штрафних санкцій на споживчі ціни, а також сподіваючись на приведення торговельними мережами своєї діяльності до найкращих європейських практик, Антимонопольний комітет України застосував до відповідачів помірні санкції. Водночас Комітет наклав на відповідачів зобов’язання, виконання яких суттєво покращить ситуацію на ринку».
За висновком регулюючого органу, діяльність картелю призводила до обмеження конкуренції на ринку послуг з організації роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах переважно продовольчим асортиментом міста Києва, в результаті чого запроваджено несприятливі умови для виробників та постачальників, що створювало бар’єри для інвестицій та інновацій, стримувало вихід на ринок малого та середнього бізнесу. Це призвело до суттєвого завищення цін для споживачів на товари повсякденного вжитку.
Згадайте новину: На ринку роздрібної торгівлі міста Києва суттєво обмежена конкуренція, що відбулося внаслідок антиконкурентних узгоджених дій основних торгових мереж
Нагадаємо, що так звану справу рітейлерів про порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій між великими торговельними мережами у 2010-2012 рр. стосується субʼєктів торгівельної діяльності, які діють під брендами «Сільпо», «Фора», «Фуршет», «Велика кишеня», «ЕКО маркет», «Караван», «БІЛЛА», «НОВУС», «Спар», «Бімаркет», «МЕТРО», «АШАН», «АТБ», «Перекресток», «Край та Країна», та дослідницькою компанією АСНільсен Юкрейн (про справу рітейлерів «Юридична газета» уже писала раніше в матеріалах «Справою антиконкурентних дій рітейлерів займеться робоча група» в №5 (451) від 03.02.2015, «АМКУ розглядає справу щодо антиконкурентних дій торгових мереж» в №48-49 (442-443) від 30.12.2014).
Механізм розслідування
Про деталі розслідування та висновки, до яких дійшов держорган в процесі свого дослідження, розповідав 13 травня на прес-конференції на тему: «Картельна змова. Деталі розслідування» в.о. Голови Комітету Микола Бараш.
Зокрема, як було зазначено, зі спливом приблизно двох років після спрямування держорганом подання з попередніми висновками до відповідачів (надіслано 4.09.2013), яким надавався час для надання спростувань чи додаткової інформації, 29 квітня цього року держорган нарешті виніс рішення у справі №242-26.131∕30-12. Так, ТОВ «АСНільсен Юкрейн» та торговельні мережі зобов’язані припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції протягом двох місяців з дня отримання рішення шляхом приведення своєї діяльності із отримання та поширення інформації до вимог законодавства про захист економічної конкуренції. Також торговельним мережам надано зобов’язання припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції протягом двох місяців з дня отримання рішення шляхом приведення своєї діяльності, зокрема договірних відносин з постачальниками та/або виробниками товарів та підходів до ціноутворення для своїх споживачів у відповідність до законодавства про захист економічної конкуренції. За оцінками АМКУ, виконання цих вимог забезпечить вивільнення ресурсу для розвитку економіки у розмірі до 20 млрд грн щороку.
«Ця справа була фактичною справою, в якій органи Антимонопольного комітету розширили предмет своїх досліджень. Це було пов’язано з тим, що до певного етапу АМКУ, який брав безпосередньо участь у демонополізації економіки, вважав ринок роздрібної торгівлі апріорі до якоїсь міри конкурентним», – зазначив в.о. Голови АМКУ. За його словами, у своїй роботі над цією справою держорган використовував дещо нетиповий для дослідження цього ринку, але широкий інструментарій дослідження. До того ж, як було зазначено, певною мірою такий інструментарій дослідження стане прецедентним для органів Комітету. Це передусім залучення іноземного та наукового досвіду. Так, у звʼязку з тим, що історія рітейлу в Європі значно довша, ніж в Україні, АМКУ було вирішено почати аналіз того, що відбувається в ЄС та залучити вітчизняний та іноземний, зокрема і науковий, досвід до дослідження цієї теми, каже М. Бараш. Отже, доказовою базою дослідження, як каже АМКУ, стали:
– статистична інформація з відкритих джерел;
– інформація (на вимоги та під час проведення позапланових перевірок) торгових мереж (відповідачів у справі); постачальників, дистриб’юторів та виробників товарів; галузевих об’єднань та органів вдали;
Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.
Полный текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Все права защищены.