Частина 1
За результатами проведеного мною чергового аналізу злочинності, варто одразу визнати, що сьогоднішні правоохоронні органи України відверто не виконують покладені на державу конституційні обов’язки, в тому числі і не забезпечують належний захист громадян від злочинних посягань. Щоб змінити цю ситуацію на краще, керівництво силових відомств мало б щорічно аналізувати статистичні дані злочинності в нашій державі, розробляти скоординовані заходи по покращенню криміногенної ситуації в цілому та по окремих регіонах. При цьому потрібно дослухатись до тих експертів, які постійно наголошують на критичному її стані, щорічно обговорювати результати на спільних координаційних нарадах з залученням керівництва держави, інших представників влади, як центральних, так і місцевих, ЗМІ і громадськості. Однак, на жаль, абсолютно ніяких кроків у цьому напрямку нинішня влада не робить. Про що можна говорити, якщо протягом 2014-2018 років в державі не проведено жодної такої координаційної наради на рівні центральних правоохоронних відомств?! Я вже мовчу про участь у таких заходах Президента чи Прем’єр-міністра України!
Замість реальної боротьби із злочинністю ми лише спостерігаємо деяких керівників правоохоронних органів (в основному Ю. Луценка) на телеканалах або у Фейсбуці із «солодкими розповідями» про те, що злочинність у 2017 році значно знизилась та що нинішні «правоохоронці» мають найкращі показники розкриття злочинів по зрівнянню із попередніми роками. Як бувший тричі заступник тоді ще Генерального прокурора України та 6-ть разів прокурор області категорично заявляю, що такі «заяви», в тому числі і нинішнього Генерального прокурора (невідомо якої країни), є абсолютною брехнею та самопіаром, щоб таким чином «замилити очі» суспільству, приспати його пильність, приховати результати «недолугих» реформ та їх катастрофічні наслідки для всієї країни, суспільства і окремих громадян. Зверніть увагу, що за час правління нинішньої влади ні керівник МВС А. Аваков, ні Генеральний прокурор Ю.Луценко не звітували у Верховній Раді ні про стан злочинності в державі, ні про стан боротьби із нею, ні про причини погіршення ситуації на цих важливих напрямках діяльності правоохоронних органів, не підіймали у парламенті питання про вжиття заходів законодавчого характеру по виправленню криміногенної ситуації в державі. А про стан дотримання конституційних прав і свобод громадян на стадії досудового розслідування вони навіть ніколи не згадують.
Взяти хоча б до уваги «звіт» (хоча по змісту він таким не є) Генерального прокурора Ю. Луценка по результатам діяльності органів прокуратури за 2017 рік. Окрім політичних заяв, гучних і одночасно пустих обіцянок та голослівного демонстрування презентаційних схем, ніякого висвітлення дійсного, реального стану злочинності в державі та протидії їй ним не було зроблено. Деякі статистичні дані були наведені зі зручного для нього боку і дуже узагальнені, акценти розставлені на одиничних резонансних справах, а не на загальній картині результатів роботи органів прокуратури, яка, я нагадую, не є органом боротьби із злочинністю.
Наприклад, Генпрокурор чомусь промовчав про те, на якій підставі органи прокуратури, в першу чергу Головна військова прокуратура, приймають до свого провадження кримінальні провадження, підслідні НАБУ, розслідують їх в порушення вимог про підслідність і навіть направляють до суду. Також мене особисто не здивувала його професійна безграмотність, коли він фактично доповідав як керівник правоохоронного органу, в якого основна функція полягає саме у боротьбі із злочинністю, в т.ч. і з корупцією, в той час як він таким не є, ні у відповідності до вимог КПК України і тим більше — оновленої Конституції України. Таким чином, це був типовий виступ політика, а може навіть і шоумена, який, мабуть, має власні амбіції на політичне майбутнє, а не Генпрокурора, підлеглі якого повинні здійснювати, перш за все, нагляд за додержанням законів як під час проведення оперативно-розшукової діяльності, про що він ні разу, до речі, навіть не згадав, та на стадії досудового розслідування, яке проводить, звертаю вашу увагу, не тільки прокуратура, тим більше, тимчасово, а, в більшості своїй слідчі інших правоохоронних органів! Про цей напрямок Генпрокурор теж мовчав як риба, бо, мабуть, не знав про що говорити.
Як вірно зазначив один із журналістів, сьогодні Генеральна прокуратура перетворилася на банальну «піар-платформу». Тому і не дивно, що у всіх фахівців виникало закономірне питання: а чому ж Генпрокурор не доповів народним депутатам про стан злочинності та про результати досудового розслідування, в т.ч. і про стан дотримання конституційних прав громадян, за 2017 рік? А відповідь досить проста і зрозуміла: доля простих людей давно не є їх пріоритетом діяльності нинішньої прокуратури, бо фактично за сьогоднішньої влади цей колись потужний орган по нагляду за додержанням прав і законних інтересів громадян знищено!
Маючи достатній досвід роботи у правоохоронних органах, я не можу спокійно спостерігати як наша країна, через нав’язані із зовні «реформи» та завдяки діям так званих «інших фахівців в галузі права», яким саме при нинішній владі було «відкрито дорогу» не тільки до правоохоронних органів держави, а навіть в прокуратуру, причому одразу і в центральний апарат ГПУ, куди у свій час окрім прокурорських працівників і хіба що суддів не попадав ніхто, скочується до рівня найбільш криміногенних країн світу.
Змушений Вам нагадати, що станом на 2017 і 2016 роки Україна посідала, відповідно, 154 і 156 місце з 163 позицій за міжнародним рейтингом найбезпечніших для життя країн під назвою Global Peace Index. Ви тільки вдумайтесь, в цьому рейтингу ми розташовуємося між Центральною Африканською Республікою і Суданом. Для більш наглядного оцінювання цієї ситуації повідомляю, що ще у 2015 році ми займали 152 сходинку, у 2014 році – 144 сходинку, з 2010 по 2013 році — 120, а у 2009 році – 118. Тобто, якщо і надалі буде продовжуватися така тенденція, то до 2020 року ми можемо і очолити цей рейтинг, тільки з самого низу. Саме тому, я в черговий раз намагаюсь привернути увагу керівництва нашої держави і правоохоронних органів до цієї проблеми.
Для об’єктивного сприйняття наведених статистичних даних, аналіз яких, я вже неодноразово проводив протягом 2016-2017 років, цього разу ми будемо порівнювати дореволюційний рівень злочинності, період після Революції гідності та злочинність при сьогоднішній так званій «демократичній» владі.
Так, протягом 2017 року в Україні правоохоронними органами було зареєстровано 1 050 617 кримінальних правопорушень, що дещо менше у порівнянні з минулими роками (у 2016 році – 1 124 401, у 2015 році – 1 093 314, у 2014 році – 1 137 436, у 2013 році – 1 553 056, у 2010 році — 2 851 115, а у 2009 році — 2 617 806 кримінальних правопорушень). Показники за 2014-2017 роки дещо викликають у мене реальний сумнів, адже ситуація зі вчиненням злочинів в нашій країні, про що я говорив вище, лише погіршується останнім часом, а не покращується. Проте, по-перше, зменшення кількості зареєстрованих злочинів за останній період по зрівнянню із 2009-2010 роками пояснюється окупацією Криму і значної частини Донецької і Луганської областей, які у всій час до лютого-березня 2014 року були дуже криміналізовані та займали перші місця по рейтингам небезпечності. Друга причина такої розбіжності у цифрах пояснюється і намаганням нинішнього керівництва правоохоронних органів штучно понижувати рівень злочинності, ухилятись від реєстрації злочинів, особливо вчинених в умовах неочевидності. А третьою обставиною такого стану є і не бажання потерпілих повідомляти у поліцію про вчинені злочини у зв’язку з недовірою громадян до можливості розкрити ці злочини та тяганини їх по допитах і виконання інших процесуальних дій.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.