Головна Блог Аналітична стаття Статті Висновок щодо проекту Закону про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)

Висновок щодо проекту Закону про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)

16.09.2015
Переглядів : 3292

На жаль, обставини так склалися, що одну з найважливіших для держави і суспільства реформ – реформу місцевого самоврядування, ми вимушені проводити в контексті і під тиском так званих «Мінських угод». Бо саме в документі з назвою «Комплекс заходів з виконання Мінських угод» (далі – «Комплекс заходів») як один із таких заходів передбачено «11. Проведение конституционной реформы в Украине со вступлением в силу к концу 2015 года новой конституции, предполагающей в качестве ключевого элемента децентрализацию (с учетом особенностей отдельных районов Донецкой и Луганской областей, согласованных с представителями этих районов), а также принятие постоянного законодательства об особом статусе отдельных районов Донецкой и Луганской областей в соответствии с мерами, указанными в примечании 1, до конца 2015 года».

Причому, відповідно до пункту 9 «Комплексу заходів», поновлення повного контролю над державним кордоном з боку Уряду України в усій зоні конфлікту поставлено у пряму залежність від конституційної реформи: це поновлення «должно начаться в первый день после местных выборов и завершиться после всеобъемлющего политического урегулирования (местные выборы в отдельных районах Донецкой и Луганской областей на основании Закона Украины и конституционная реформа) к концу 2015 года при условии выполнения пункта 11» та ще й «в консультациях и по согласованию с представителями отдельных районов Донецкой и Луганской областей в рамках Трехсторонней Контактной группы».

Отже, наголошується на тому, що в Україні:

1) до 1 січня 2016 року має бути завершена конституційна реформа;

2) її ключовим елементом є децентралізація;

3) остання передбачає врахування особливостей окремих районів Донецької і Луганської областей;

4) ці особливості повинні бути узгоджені з представниками вказаних районів;

5) має бути також прийняте постійне законодавство про особливий статус окремих районів Донецької і Луганської областей;

6) цей особливий статус означає імплементацію заходів, визначених у Примітці 1 до «Комплексу заходів».

«Комплекс заходів» підтверджено/підтримано/схвалено спільною Декларацією Президента Російської Федерації, Президента України, Президента Французької Республіки і Канцлера Федеративної Республіки Німеччина як документ, що є алгоритмом мирного врегулювання.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст