Головна Блог Аналітична стаття Статті Використання персональних даних в рекламі та продажах

Використання персональних даних в рекламі та продажах

20.12.2021
Переглядів : 5064

Персоналізована реклама та прямий маркетинг як спосіб використання персональних даних.

В Україні визначення поняття «персональні дані» міститься в Законі України «Про захист персональних даних», де вказується: персональні дані – це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.

Всі персональні дані поділяються на:

1) загальні – прізвище, ім’я, по-батькові, місце проживання, номер телефону, e‑mail, громадянство, освіта, матеріальний стан, сімейний статус, номер (код) ідентифікаційного документа.

2) чутливі - расове або етнічне походження, політичні, релігійні або світоглядні переконання, членство в політичних партіях та професійних спілках, засудження до кримінального покарання, дані, що стосуються здоров’я, статевого життя, біометричних або генетичних даних.

Обробка чутливих персональних даних забороняється, за винятком визначених законодавством випадків (ст. 7 Закону України «Про захист персональних даних»).

Використання персональних даних особи у рекламі та просуванні товарів, пов’язано з застосуванням методів таргетованої (персоналізованої) реклами та прямого маркетингу.

Як зазначає Google Merchant Center, персоналізована реклама – це потужний інструмент, який дає змогу зробити оголошення релевантнішими для користувачів і підвищити рентабельність інвестицій для рекламодавців. Ось як вона працює: система використовує інформацію про споживачів у мережі, щоб показувати їм доречні оголошення.

Прямий маркетинг — процес просування товарів та послуг напряму споживачу, який на відміну від просування через мас-медіа (ТВ, радіо, преса) використовує директ-медіа, медіа для доставки рекламного повідомлення безпосередньо потенційному споживачу. Він включає в себе: особисті продажі, пряму поштову розсилку, маркетинг по каталогах, SMS-маркетинг; e-mail-маркетинг; телемаркетинг; телевізійний маркетинг; інтернет-маркетинг та ін.

Враховуючи ефективність персоналізованої реклами, її активно використовують при просуванні товарів виробники товарів та надавачі послуг. Найбільш поширеними сферами використання персональних даних є: торгівля, банківські, страхові послуги, система охорони здоров’я. Дані про адресу проживання, дату народження, сімейний статус і т.д. використовуються при заповненні анкет, заяв, опитувальників. Вся зібрана інформація в подальшому аналізується та використовується для таргетованої реклами конкретному споживачу залежно від його інтересів.

В той же час, слід пам’ятати про юридичні обмеження використання даних про особу в таких цілях: реклама має відповідати вимогам чинного законодавства.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст