Незабаром 17 липня 2024 р. – мить, коли закінчиться виділений законодавцем термін уточнення облікових даних, на яку деякі чекають з острахом. Бо навіть за бажання виконати вимоги законодавства не всім це вдається.
Виділимо основні аспекти, на які варто звернути увагу.
1) Уточнення даних поза ТЦК – це законно, швидко та безпечно.
До 18 червня 2024 р. варто було звертатися саме до ЦНАП, бо там можна було отримати завірений витяг з Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів (Реєстр «Оберіг»). Він, звісно, не замінював військово-обліковий документ, але цей офіційний папір надавав інформацію про власні відомості у Реєстрі, до якого людина не мала доступу. Мобільний додаток Резерв+ не надавав тоді жодну змістовну інформацію з Реєстру, лише дозволяв уточнити телефон, емейл та адресу місця проживання. Проте, з 18 червня 2024 р. у Резерві+ з’явилася можливість ще й згенерувати е-ВОД (електронний військово-обліковий документ), що має однакову силу з паперовим (п. 9 постанови КМУ № 559[1]). Ці способи уточнення даних варто сміливо використовувати. Не виходить – тоді до ТЦК та СП.
2). Уточнення даних через ЦНАП та Резерв+ доступно лише для тих, хто:
(п. 81 постанови КМУ № 1487[2], Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку»)
(абз. 2 п. 22 постанови КМУ № 560[3], п. 15-1 постанови КМУ № 1487)
Всі інші – go до ТЦК та СП. І це законно.
Проте, технічно нерідко заблокована можливість уточнення даних через ЦНАП та Резерв+ внаслідок перебування військовослужбовця «у розшуку», що в юридичному сенсі може означати не розшук, а наявність порушень військового законодавства. Адже розшук передбачений законодавством тільки при набутті статусу підозрюваного або обвинуваченого у кримінальному провадженні (ч. 5 ст. 139, ст. 281 КПК України), в адміністративному – відсутній. Неявка за повісткою, втрата ВОД, інші порушення правил військового обліку та законодавства про мобілізацію мають тягнути адміністративну відповідальність (ст. ст. 210-211 КУпАП), а не блокування можливості уточнити дані саме через ЦНАП чи мобільний додаток, тим більш надавати людині статус «в розшуку». Подібні виверти вважаю за необхідне оскаржувати.
3). Виконання вимог закону про уточнення даних за 60 днів не пов’язане напряму із проходженням ВЛК.
Так, результати медичних оглядів на придатність до військової служби входять до переліку персональних даних за ст. 7 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов’язаних та резервістів». Але не входять до списку обов’язкових відомостей в контексті виконання обов’язку з уточнення в 60 днів, бо законодавство розділяє процес уточнення даних і проходження ВЛК. Це не означає, що при отриманні повістки або направлення на військово-лікарську експертизу можна відмовитися проходити медичний огляд. Це означає, що при уточненні даних, постановці на військовий облік, наданні всіх потрібних персональних відомостей безпосередньо в ТЦК та СП, слід наполягати на видачі військово-облікового документу, внесенні відомостей до Реєстру та облікових карток до проходження ВЛК або одразу після його проходження. Ігнорування вимог раджу оскаржувати одразу до суду, не витрачати час на Міноборони, Оперативні командування, Генштаб, вищі ТЦК тощо.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.