Головна Блог Аналітична стаття Статті Утилізація автомобілів – гроші які держава втрачає

Утилізація автомобілів – гроші які держава втрачає

16.10.2017
Переглядів : 2261

За кордоном утилiзувати старе авто - звична справа. Тобi ще й за це можуть заплатити! Ну а в Українi автовласники тримають старi машини в гаражах, у дворах або ж покидають напризволяще у болотах чи в лiсах.

Невже старi чи побитi автiвки нiкому в нашiй країнi не потрiбнi? Адже у свiтi це доволi прибутковий бiзнес!

Про проблему утилiзацiї старих автомобiлiв мова йде вже декілька років, Урядом, навіть, створювалися спроби налагодити таку систему, яка приносила б дохід, як власникам старих авто, так і державі.

Проте, на сьогоднішній день Закон України «Про утилізацію транспортних засобів», в статті 7 якого чітко прописані правила утилізації т/з, фактично не діє, адже з моменту його прийняття і до сьогодні громадяни та підприємства майже не користуються послугами суб’єктів господарювання, які здійснюють утилізацію старих автомобілів або тих, які втрапили в серйозні ДТП, хоча Наказом Міністерства Екології та природних ресурсів України «Про затвердження Порядку формування та ведення Державного реєстру суб’єктів господарювання, які здійснюють приймання та/або розбирання транспортних засобів, що утилізуються» від 15.08.2013 № 350, навіть, створено Державний реєстр таких підприємств.

Тим не менш, у 2015 році діяла «мотиваційна» програма лояльності, яка полягала у наступному: кожен, хто віддавав свій транспортний засіб, знятий з реєстрації, на утилізацію, міг отримати сертифікат на 12 000 грн на покупку нового вітчизняного авто, вартістю не більше 100 000 грн. Проте, така програма не набула широко розголосу та згодом була відмінена, втім як і екологічний податок на утилізацію при купівлі нового авто.

Сьогодні власникам старих автівок набагато вигідніше віддати свого чотириколесного друга на розбірку деталей або металобрухт, адже у результаті цих дій вони, хоча б отримають якісь мінімальні кошти.

Міжнародний досвід з утилiзацiї зношених транспортних засобів, зокрема, дуже поширений в Європі, а в Сполучених Штатах Америки - це взагалі бiзнес з оборотом у 8 мiльярдiв доларiв щороку!

Наприклад, на утилiзацiйному пунктi в Iталiї власник авто не сплачує грошi за його утилiзацiю, сама фiрма може прислати евакуатор за автомобiлем та навiть заплатити власниковi 200 - 300 євро.

У Нiмеччинi з 1997 року всi автовиробники та iмпортери зобов'язанi приймати назад виробленi чи завезенi ними транспортнi засоби для утилiзацiї безоплатно.

У Францiї транспортнi засоби також приймають безоплатно, за винятком тих, у яких немає двигуна, частини кузова тощо. Проте кожен власник машини, котру не експлуатують, зобов'язаний передати її на утилiзацiю. У разi залишення автомобiля поза межами утилiзацiйного пункту законодавством передбачено штраф у розмiрi 75 тисяч євро та 2 роки ув'язнення.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст