Головна Блог Аналітична стаття Статті Разработка детального плана территории и внесение в него изменений: проблемные аспекты

Разработка детального плана территории и внесение в него изменений: проблемные аспекты

10.11.2017
Автор:
Переглядів : 1926

Уже свыше двух лет длится активная разработка градостроительной документации, наличие которой требуется для передачи земельных участков для градостроительных нужд. За это время инвесторы, заказчики и разработчики столкнулись с рядом проблем как правового, так и организационно-технического характера.

Доведення до відома громадськості

Для передачі (надання) ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам необхідні план зонування або детальний план території, що передбачено ч.3 ст.24 закону «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 №3038-VI.

Набрання чинності зазначеним положенням двічі відтерміновувалось, однак із 1.01.2015 «розстрочка» закінчилася. Як наслідок, фактично зупинено відведення ділянок для містобудівних потреб за відсутності такої документації.

Читайте статью: СТРОИТЕЛЬСТВО 2017! НОВАЯ РАЗРЕШИТЕЛЬНАЯ ДОКУМЕНТАЦИЯ от А до Я! СС1, СС2, СС3! Отмена Категорий сложности.

Разом з тим рішення компетентних органів про затвердження ДПТ часто стають предметом судового розгляду. Однією з найпоширеніших підстав для оскарження таких рішень є порушення порядку проведення громадських слухань і врахування інтересів людей.

Порядок проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів визначений ст.21 закону №3038-VI та постановою Кабінету Міністрів від 25.05.2011 №555.

Оприлюднення проектів містобудівної документації здійснюється шляхом розміщення матеріалів (планшетів, макетів) у визначеному органом місцевого самоврядування місці та інформування громадян через розповсюдження брошур і повідомлень, засоби масової інформації. Також передбачено розміщення такої інформації на офіційному веб-сайті відповідного органу місцевого самоврядування.

Дуже часто оприлюднення проектів містобудівної документації, як і повідомлення про час та місце проведення громадських слухань, зводиться до формального дотримання встановленої процедури. Це залишає переважну більшість людей не поінформованою про вказані наміри.

Доведення в суді порушення порядку врахування громадських інтересів є складним завданням. Так, постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 6.03.2017 (справа №826/11632/16) відмовлено в задоволенні позовних вимог у зв’язку з недоведенням порушення чинного законодавства щодо порядку врахування громадських інтересів при прийнятті рішення відповідачем та ненаданні належних доказів порушення прав інших осіб.

Заслуговує на увагу позиція судів, що врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації є результатом двостороннього процесу. За відсутності факту реалізації громадськістю свого права на подання пропозицій до містобудівної документації в передбаченому законом порядку в органу місцевого самоврядування відсутній обов’язок щодо їх розгляду та, відповідно, врахування (ухвала Київського апеляційного адміністративного суду від 14.12.2016 у справі №826/4492/16).

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст