1. Якщо зростання обсягу імпорту в Україну відбувається у таких розмірах та (або) у такі строки або на таких умовах, що заподіюється або існує загроза заподіяння значної шкоди, з метою захисту національних інтересів Комісія може прийняти рішення про застосування таких спеціальних заходів:
{Пункт 1 частини першої статті 16 виключено на підставі Закону № 3028-IV від 01.11.2005 }
2) запровадження режиму квотування імпорту в Україну, що є об’єктом спеціального розслідування, з визначенням обсягів квот та порядку їх розподілу;
3) установлення спеціального мита щодо імпорту в Україну, який є об’єктом спеціального розслідування;
{Частину першу статті 16 доповнено пунктом 3 згідно із Законом № 663-IV від 03.04.2003 }
2. Встановлене Комісією спеціальне мито сплачується імпортером товару в Україну незалежно від інших податків і зборів (обов’язкових платежів), які справляються при імпорті в Україну.
Розмір ставки спеціального мита визначається у відсотках до митної вартості товару, що є об’єктом спеціального розслідування. Митна вартість цього товару розраховується відповідно до базисних умов поставки CIF - кордон України. Спеціальне мито справляється у відповідному розмірі та у кожному випадку окремо на недискримінаційній основі, незалежно від країни експорту.
Сплата спеціального мита здійснюється у готівковій чи безготівковій формі або шляхом внесення суми мита на депозит, або оформлення відповідного боргового зобов’язання, якщо інше не встановлено законодавством України. Кошти на депозит можуть вноситися за місцем знаходження митних органів, які здійснюють митне оформлення товару, що є об’єктом відповідного спеціального розслідування. Порядок внесення цих платежів встановлює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Наприкінці строку застосування спеціальних заходів Міністерство подає Комісії звіт та висновки про його результати.
{Частина друга статті 16 в редакції Закону № 663-IV від 03.04.2003 ; із змінами, внесеними згідно із Законом № 440-IX від 14.01.2020 }
3. Рішення Комісії про застосування спеціальних заходів повинно містити інформацію про:
закінчення та результати спеціального розслідування;
спеціальні заходи, застосування яких передбачається, назву та код товару згідно з Гармонізованою системою опису і кодування товарів, що є об’єктом цих спеціальних заходів, строки дії дозволів на імпорт, обсяги квот та (або) ставку спеціального мита, строки дії спеціальних заходів, дату початку їх застосування, дату набрання чинності рішенням Комісії, іншу інформацію та правила застосування спеціальних заходів.
{Абзац третій частини третьої статті 16 із змінами, внесеними згідно із Законами № 663-IV від 03.04.2003 , № 3028-IV від 01.11.2005 }
4. Квотування імпорту в Україну товарів, що є об’єктом спеціальних заходів, здійснюється шляхом видачі Міністерством спеціальних ліцензій. Випуск у вільний обіг на митній території України товару, який є об’єктом спеціальних заходів, здійснюється митним органом на підставі спеціальної ліцензії, отриманої від Міністерства з використанням механізму "єдиного вікна" відповідно до Митного кодексу України.
Міністерство вносить до єдиного державного інформаційного веб-порталу "Єдине вікно для міжнародної торгівлі" у формі електронних документів, на які накладено електронний підпис відповідно до вимог Закону України "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", видані спеціальні ліцензії в день видачі таких ліцензій.
{Абзац другий частини четвертої статті 16 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2801-IX від 01.12.2022 }
{Частина четверта статті 16 в редакції Закону № 2530-VIII від 06.09.2018 }
5. У разі встановлення квоти Комісією враховуються інтереси підтримки традиційних товаропотоків та (або) обсяги продажу за контрактами, укладеними на імпорт в Україну, про який Міністерство та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, інформували Комісію.
{Частина п'ята статті 16 із змінами, внесеними згідно із Законом № 440-IX від 14.01.2020 }
6. У разі відсутності достатнього обґрунтування необхідності встановлення іншого рівня квоти для запобігання або усунення наслідків значної шкоди граничний рівень квоти не може бути нижчим за середньоарифметичну величину здійснюваного протягом трьох останніх репрезентативних років, за який є наявна статистика імпорту товару, який є об’єктом спеціального розслідування, якщо тільки не буде обґрунтовано необхідність іншого рівня для запобігання або усунення значної шкоди.
{Частина шоста статті 16 в редакції Закону № 3028-IV від 01.11.2005 }
7. У разі якщо квота розподіляється між країнами експорту, цей розподіл може погоджуватися з ними. Якщо погодження не відбулося, квота розподіляється між країнами експорту відповідно до їх частки в імпорті в Україну товару, що є об’єктом спеціального розслідування, протягом попереднього репрезентативного періоду.
{Частина сьома статті 16 в редакції Закону № 3028-IV від 01.11.2005 }
8. Застосування заходів нагляду зупиняється від дати прийняття Комісією рішення про застосування спеціальних заходів.
9. Спеціальні заходи можуть застосовуватися щодо імпорту товару, що є об’єктом спеціального розслідування, на всій території України або в одному, або кількох її регіонах. Якщо цей товар уже доставляється в Україну, ввезення його на митну територію України дозволяється за таких умов:
1) цей товар не буде переадресовуватися імпортером;
2) цей товар ввозитиметься в Україну при пред’явленні митному органу імпортером дозволу на імпорт цього товару, виданого відповідно до статті 15 цього Закону.
10. У ході проведення розслідування Комісія може прийняти рішення про припинення спеціального розслідування без застосування спеціальних заходів. Зазначене рішення приймається Комісією більшістю голосів після подання Міністерством висновків та звіту про результати проведення спеціального розслідування.
{Статтю 16 доповнено частиною згідно із Законом № 3028-IV від 01.11.2005 }
11. Про рішення Комісії, прийняте відповідно до цієї статті, Міністерство за дорученням Комісії публікує в газеті відповідне повідомлення та інформує Кабінет Міністрів України та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, або відповідний орган виконавчої влади.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.