Сьогодні, 18 травня Верховна Рада України прийняла в цілому проект закону №2195 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо продажу земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) через електронні аукціони».
Продаж/передача в користування земельних ділянок саме через електронні аукціони повинні гарантувати прозорість процедур із продажу земель, оскільки усі дії будуть виконуватись системою в автоматичному режимі, тобто повинен зникнути людський фактор та різні маніпуляції, які проявлялися під час «живих» аукціонів.
Згадайте новину: Землі державної власності громадам - Рада ухвалила ключовий закон земельної реформи
З прийняттям цього законопроекту запроваджується обов’язковість продажу земель державної та комунальної власності або прав на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис) через електронні аукціони. Земельні торги проводитимуться в електронній торговій системі у формі електронного аукціону в режимі реального часу в мережі Інтернет. По закінченню торгів укладатиметься договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з переможцем земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, або найвищу плату за користування нею.
Основі положення законопроекту:
Земельні торги проводитимуться в електронній торговій системі державної власності, порядок функціонування та адміністрування якої повинен затвердити Кабмін.
Згадайте новину: 2 га ОСГ безкоштовно НЕ скасовано - реалії законопроекту про консолідацію
Але не без зауважень, на декількох варто зупинитись. Законопроектом не передбачено строків оприлюднення результатів торгів організатором, що може стати передумовою затягування цього процесу з боку організатора.
«Зникає поняття «виконавець торгів» (суб'єкт господарювання, який уклав з організатором земельних торгів договір про їх проведення). В електронних торгах це дійсно зайва особа. Але слід згадати роль цієї особи у «живих» торгах сьогодні. Саме вона часто бере на себе витрати з формування лотів і підготовки їх до торгів (розробка документації із землеустрою, агротехнічних паспортів тощо). А якщо виконавця не буде, то місцевим радам (організаторам торгів) доведеться подбати про наявність відповідного рядка у місцевому бюджеті та наявності коштів для відповідних витрат» - пояснює голова комітету з земельного права Асоціації адвокатів України Віктор Кобилянський.
Згадайте новину: Експертиза землевпорядної документації ПО-НОВОМУ - обіцяють, що повернення із формальних причин не буде
Земельні ділянки щодо яких опубліковано оголошення про проведення земельних торгів, до набрання чинності цим законом, проводяться згідно законодавства, що діяло до моменту набрання чинності цим законом.
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.