Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 28.07.2016 року у справі №910/922/16

Постанова ВГСУ від 28.07.2016 року у справі №910/922/16

10.02.2017
Автор:
Переглядів : 195

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 липня 2016 року Справа № 910/922/16 Колегія суддів Вищого господарського суду України у складі :

головуючого суддіХодаківської І.П.,суддівДанилової Т.Б., Корсака В.А.,розглянувши касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Фундамент"на постанову від 01.06.2016 Київського апеляційного господарського судуу справі№910/922/16 господарського суду міста Києваза позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "БК "Опора"до проТовариства з обмеженою відповідальністю "Фундамент" стягнення 113 687,18 грн. За участю представників сторін:

Від позивача - Стороженко Б.В. (дов. від 27.11.15)

Від відповідача - Вініченко М.В. (дов. від 26.11.15)

ВСТАНОВИЛА:

Товариство з обмеженою відповідальністю "БК "Опора" звернулось до господарського суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фундамент" (відповідач у справі) про стягнення заборгованості у розмірі 113 687, 18 грн.

Рішенням господарського суду міста Києва від 14.03.2016 (суддя Бондарчук В.В.) провадження у справі в частині стягнення 60 000, 00грн основного боргу припинено на підставі п. 1-1 частини 1 статті 80 ГПК України за відсутністю предмету спору, стягнуто з ТОВ "Фундамент" на користь ТОВ "БК "Опора" 53 687,78грн - заборгованості та 1705,31грн судового збору.

Постановою колегії суддів Київського апеляційного господарського суду від 01.06.2016 у складі: Жук Г.А, Мальченко А.О, Сухового В.Г. рішення господарського суду першої інстанції залишено без змін.

ТОВ "Фундамент" у касаційній скарзі просить рішення та постанову попередніх судових інстанцій скасувати в частині стягнення заборгованості в сумі 53 687,78грн та направити справу в цій частині на новий розгляд. Скарга мотивована неправильним застосуванням та порушенням судами норм чинного законодавства, зокрема, ст.882 Цивільного кодексу України.

ТОВ "БК "Опора" у відзиві просить рішення та постанову попередніх судових інстанцій залишити без змін.

Розглянувши матеріали справи та касаційної скарги, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, колегія суддів зазначає наступне.

Господарськими судами попередніх інстанцій встановлено, що 12.08.2015 між ТОВ "Фундамент" (замовник) та ТОВ "БК "Опора" (підрядник) укладено договір підряду №12.08/15, відповідно до п.1.1. якого замовник доручив, а підрядник прийняв на себе зобов'язання по виконанню робіт з улаштування буронабивних паль діаметр 340 мм, довжини 8, 0 м у кількості 37 шт. (без вивезення вибуреного ґрунту).

Місце виконання робіт (об'єкт будівництва): "Реконструкція приміщень Резиденції Надзвичайного і Повноваженого Посла Японії в Україні на бульварі Тараса Шевченка, 29 у Шевченківському районі м. Києва" (п. 1.2. договору).

Перелік робіт, передбачених п. 1.1. договору, перелік матеріалів, їх кількість та вартість визначені у Договірній ціні - Додаток №1, який є невід'ємною частиною цього договору.

Відповідно до п. 2.1. договору, підрядник приступає до виконання робіт, передбачених даним договором, не пізніше 5 календарних днів з моменту укладення даного договору, отримання повного комплексу проектної і дозвільної документації та отримання авансу. Строк виконання робіт за даним договором встановлено до 01.09.2015.

Розділом 4 договору передбачено, що ціна даного договору є договірною, визначається станом на день його укладення та не може бути змінена жодною із сторін в односторонньому порядку. Ціна даного договору становить 316 141, 18 грн., в т.ч. ПДВ (20 %) - 52 690,19 грн. Вартість робіт та матеріалів, необхідних для виконання робіт за даним договором, наведені у договірній ціні (додаток № 1 до договору).

У Додатку № 1 до договору сторонами передбачено найменування робіт, їх кількість, вартість одиниці та загальну вартість робіт, які підлягають виконанню позивачем, як підрядником за договором.

Відповідно до п. 4.4. договору оплата за даним договором здійснюється замовником у гривнях, шляхом безготівкового перерахування грошових коштів на поточний рахунок підрядника у наступному порядку: до завезення спеціалізованої будівельної техніки та обладнання перераховується аванс у розмірі 100 % вартості матеріалів, 30 % вартості робіт та складає 148 454, 00 грн., в т.ч. ПДВ - 24 742, 33грн. Подальша оплата за даним договором здійснюється на підставі актів виконаних робіт з відрахуванням авансу з останнього акту.

Відповідно до п. 4.3. договору підрядник сплачує щомісячно замовнику за послуги генпідряду кошти в розмірі 1,0 % від вартості виконаних робіт. Витрати за надання послуг генпідряду знімаються з оплати за виконані підрядником роботи, зазначені у довідці про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (форма КБ-3).

Згідно з п. 5.1.4 договору, замовник зобов'язаний прийняти виконані підрядником роботи та оплатити їх у повному обсязі в порядку та на умовах, визначених даним договором.

Пунктом 5.3.1 договору встановлено, що підрядник зобов'язаний своєчасно приступити до виконання робіт за даним договором та виконати їх у строк, визначений у п. 2.1. договору.

Відповідно до п. 6.1.договру здавання - приймання фактично виконаних робіт оформлюється підписанням сторонами акту приймання-передачі виконаних робіт, які надаються підрядником замовнику у двох примірниках.

Відповідно до п. 6.2. договору, замовник зобов'язаний прийняти належним чином виконані підрядником роботи не пізніше 5 календарних днів з дня отримання від підрядника належно оформленого акту приймання-передачі виконаних робіт. Дата підписання замовником акту приймання-передачі виконаних робіт є датою приймання фактично виконаних підрядником робіт.

Згідно з п. 6.3. договору, передача підписаного підрядником акту приймання-передачі виконаних робіт здійснюється підрядником способом, який забезпечує безумовне отримання замовником вказаних документів (поштою з повідомленням про вручення, кур'єрською службою або під підпис уповноваженому представнику замовника/підрядника).

У відповідності до п. 6.8. договору, якщо замовник не підписав у передбачений даним договором строк акт приймання виконаних підрядних робіт і не направив підряднику мотивованої та обґрунтованої письмової відмови від його підписання, то такий акт автоматично вважається погодженим та підписаним замовником.

Договір набирає чинності з дня його підписання обома сторонами і діє до повного та належного виконання сторонами своїх зобов'язань за даним договором (п. 10.1. договору).

Судами також встановлено, що позивачем на виконання умов договору було виконано роботи на загальну суму 307 141, 18грн, а відповідачем здійснено часткову оплату таких робіт, в тому числі авансу згідно п.4.4.1. договору, на суму 193 454, 00грн, що підтверджується випискою по рахунку №26009461397200 з 01.08.2015 до 20.01.2016.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст