Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 28.02.2017 року у справі №904/5132/16

Постанова ВГСУ від 28.02.2017 року у справі №904/5132/16

03.04.2017
Автор:
Переглядів : 283

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2017 року Справа № 904/5132/16

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Корнілової Ж.О. ? головуючого (доповідач), Могил С.К., Грека Б. М., розглянувши матеріали касаційної скарги Приватного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат"на постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 24.11.2016у справі№ 904/5132/16 Господарського суду Дніпропетровської областіза позовомПублічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця"ДоПриватного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат"Про за участю від позивача: від відповідача:стягнення 17850,60 грн., Шуба Я.С., Сінюхіна І.В.,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з позовом до суду з вимогою стягнути з відповідача 16943,40 грн., що складають вартість плати за користування вагонами та 907,20 грн. збору за зберігання вантажу за перевезенням, яке здійснювалось відповідно до залізничних накладних №№ 40748568, 40700825, 40748592, 40750432.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 05.07.2016 у справі № 904/5132/16 (суддя Мельниченко І.Ф.) позовні вимоги Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" задоволені в повному обсязі. Стягнуто із Приватного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" на користь Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" 16943,40 грн. плати за користування спірними вагонами, 907,20 грн. збору за зберігання вантажу та 1378 грн. судового збору

Рішення суду мотивоване тим, що позивачем правомірно нараховані плата за користування вагонами та збір за зберігання вантажу у вказаних сумах внаслідок затримки вагонів на коліях станції підходу до станції призначення з вини відповідача та за відсутності в матеріалах справи доказів про підтвердження обставин щодо можливості відповідача прийняти вагони.

Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 24.11.2016 у справі № 9048/5132/16 (у складі колегії суддів: Іванова О.Г. - головуючого, Подобєда І.М., Широбокової Л.П.) рішення Господарського суду Запорізької області від 15.06.2016 у справі № 908/1001/16 Господарського суду Дніпропетровської області залишено без змін.

Не погоджуючись з постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 24.11.2016 у справі № 904/5132/16, Приватне акціонерне товариство "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" звернулось до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 05.07.2016 та постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 24.11.2016 у справі № 908/1001/16 Господарського суду Дніпропетровської області, і прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити частково в розмірі 1267,32 грн. суми плати за користування вагонами, а в іншій частині позовних вимог - відмовити.

У касаційній скарзі заявник посилається на неповне та необ'єктивне дослідження судами першої та апеляційної інстанцій усіх наявних у матеріалах справи фактів, не надання належної оцінки фактичним обставинам, які обґрунтовують відсутність вини скаржника у затримці спірних вагонів на підходах до станції Терни, також скаржник вказує на те, що судами залишено без уваги докази, які надані ним в обґрунтування своєї позиції, що зумовлює неправомірність нарахування плати за користування вагонами позивачем.

Заслухавши суддю-доповідача Корнілову Ж.О., обговоривши доводи касаційної скарги, заслухавши представників позивача та відповідача, перевіривши правильність застосування норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого господарського суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судами встановлено, і матеріалами справи підтверджується, що між позивачем та відповідачем 21.09.2012 укладено договір № ПР/М-12-2/14-1438/НЮдч про експлуатацію залізничної під'їзної колії Приватного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат", яка примикає до станції Терни і Рядова ДП "Придніпровської залізниця" (а.с. 35-40).

Відповідно до пункту 1 договору згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезень вантажів залізничним транспортом України, і на умовах цієї угоди експлуатується під'їзна колія, яка належить власнику, що примикає до станцій Придніпровської залізниці:

- Терни - стрілками №№2,4,6 до колій №6 та №8 станції Терни;

- Рядова - стрілкою №8 до колії №6 станції Рядова.

Під'їзна колія обслуговується власним локомотивом.

Відповідно до пункту 6 договору вагони, що прибули на станцію Терни Придніпровської залізниці для Приватного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" подаються локомотивом залізниці на одну з колій №№ 1,2,3,4,5,6,7,8,13 станції Терни, за вказівкою чергового по станції де здійснюються передавальні операції з вагонами у технічному та комерційному відношенні. Подальший рух вагонів здійснюється локомотивом власника колії.

Вагони, що прибули на станцію Рядова Придніпровської залізниці для Приватного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" подаються локомотивом залізниці на одну з колій №№ 3А, 3Б, І, ІІ,4,5,VI, 7,8,9,10 станції Рядова, за вказівкою чергового по станції де здійснюються передавальні операції з вагонами у технічному та комерційному відношенні. Подальший рух вагонів здійснюється локомотивом власника колії.

Відповідно до пункту 4 договору рух поїздів на під'їзній колії здійснюється з додержанням Правил технічної експлуатації залізниць України, Інструкції по сигналізації на залізницях України та Інструкції про порядок обслуговування і організації руху на під'їзній колії власника.

Пунктом 8 договору передбачено про готовність вагонів до забирання власник колії повідомляє залізницю: повідомлення передає начальник зміни цеху зовнішнього транспорту (диспетчер цеху, черговий по станції) або диспетчер виробничого відділу УЗТ по телефону відповідальному працівнику станції примикання залізниці не пізніше години до пред'явлення вагонів до здачі залізниці з наступним наданням письмового повідомлення за формою, встановленою Правилами користування вагонами і контейнерами, затвердженими наказом Міністерства транспорту від 25.02.99 №113.

У пункті 11 договору сторонами узгоджено, що час перебування вагонів на під'їзній колії обчислюється з моменту закінчення передавальних операцій при передачі вагонів залізницею власнику колії до моменту закінчення цих операцій при поверненні вагонів залізниці.

Відповідно до пункту 15 Договору власник колії сплачує залізниці плату, у тому числі:

- за користування вагонами - згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами за ставками, наведеним у розділі V Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним перевезень вантажів залізничним транспортом України та пов'язані з ним послуги (Тарифного керівництва);

- за зберігання вантажів у вагонах - у разі затримки їх з причин, залежних від власника колії, після закінчення терміну безоплатного зберігання, сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї) згідно з Правилами зберігання вантажів;

- інші збори і плати за додаткові роботи та послуги, які виконує залізниця для власника колії - згідно з діючим и нормативними документами.

Пунктом 20 договору сторонами передбачено, що договір укладається терміном на 5 років і діє з моменту його підписання сторонами з 29.10.2012 до 28.10.2017.

На виконання умов договору залізницею за накладними №№ 40748568, 40700825, 40748592, 40750432 прийнято до перевезення порожні власні вагони на адресу одержувача Приватного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат". На шляху прямування на підставі наказу № 842 від 26.12.2015 вказані вагони затримано через зайнятість колій на станції призначення Терни з вини одержувача Приватного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" у зв'язку з несвоєчасним забиранням вантажу одержувачем на свою під'їзну колію (а.с. 51, 55-62).

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст