Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 27.01.2016 року у справі №914/4366/14

Постанова ВГСУ від 27.01.2016 року у справі №914/4366/14

13.02.2017
Автор:
Переглядів : 187

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 січня 2016 року Справа № 914/4366/14

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого суддіАлєєвої І.В., суддівДанилової М.В.(доповідача), Данилової Т.Б.за участю представників:позивачаЧижович І.З. (дов. від 22.12.2015 р. №2302-вих.-2847)відповідачане з'явився (про час та місце судового засідання повідомлено належним чином)розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргуУправління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської радина постановуЛьвівського апеляційного господарського суду від 12.11.2015 р.у справі № 914/4366/14 господарського суду Львівської областіза позовомУправління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської радидоПриватного підприємства "Укргал Плюс"простягнення 23 361,36 грн.

В С Т А Н О В И В :

Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради звернулось до господарського суду Львівської області з позовом до Приватного підприємства "Укргал Плюс" про стягнення заборгованості у розмірі 20 886,14 грн. та пені у розмірі 2 474, 74 грн.

В подальшому, Управлінням комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради надано до господарського суду Львівської області клопотання, в якому уточнено період нарахування основного боргу та пені.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що відповідач неналежним чином виконував умови договору №170-12 від 29.08.2012 р. про право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності на умовах оренди для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення щодо щомісячної сплати коштів за користування об'єктом пл. 56,0 кв.м., внаслідок чого, у останнього утворилась заборгованість.

Рішенням господарського суду Львівської області від 04.03.2015 р. у даній справі (головуючий суддя Долінська О.З., судді Синчук М.М., Юркевич М.В.), позов задоволено частково: стягнуто з Приватного підприємства "Укргал Плюс" на користь Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради 20 886,14 грн. основної заборгованості, 578,35 грн. пені та 1 827,00 грн. витрат на сплату судового збору. В задоволені решти позовних вимог відмовлено.

Судове рішення мотивоване обґрунтованістю позовних вимог, зокрема тим, що відповідач, в порушення умов укладеного між сторонами договору оренди не сплачував орендну плату, в результаті чого виник борг у вказаній сумі, на який позивачем нарахована пеня.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 12.11.2015 р. (головуючий суддя Матущак О.І., судді Дубник О.П., Скрипчук О.С.), рішення господарського суду Львівської області від 04.03.2015 р. скасовано, прийнято нове рішення, яким у позові відмовлено. Стягнуто з Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради на користь Приватного підприємства "Укргал Плюс" 913,50 грн. судового збору за розгляд апеляційної скарги.

Постанова мотивована тим, що сторонами при укладенні договору не досягнуто всіх істотних умов договору, необхідних для договорів даного виду, а саме не досягнуто згоди щодо предмету договору та розміру орендної плати.

Управління комунальної власності департаменту економічної політики Львівської міської ради не погоджуючись із зазначеною постановою, звернулося до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, у якій просить її скасувати, а рішення господарського суду Львівської області від 04.03.2015 р. залишити без змін, посилаючись на неналежне дослідження всіх доказів в їх сукупності та встановлення всіх обставин, необхідних для правильного вирішення спору, що призвело, на думку скаржника, до невідповідності висновків апеляційного суду обставинам справи та порушення судом норм матеріального та процесуального права.

У відзиві Приватне підприємство "Укргал Плюс" надає додаткові пояснення щодо даного спору та просить у задоволенні касаційної скарги відмовити.

Ухвалою Вищого господарського суду України від 21.12.2015 р. касаційну скаргу прийнято до провадження та призначено до розгляду.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення присутнього у судовому засіданні 27.01.2016 р. представника позивача, перевіривши наявні матеріали справи на предмет правильності застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів зазначає наступне.

Так, відмовляючи у позові, суд апеляційної інстанції вказував про те, що позивачем не було жодним чином ідентифіковано та зазначено місцезнаходження конструктивного елементу благоустрою комунальної власності для розміщення малої архітектурної форми площею 56, 0 кв.м., яку він за договором №170-12 зобов'язувався надати у користування.

Також, суд апеляційної інстанції зазначав, що в договорі сторонами не визначено порядок передання об'єкту оренди, а матеріали справи в свою чергу не містять доказів такого передання.

За таких обставин, суд апеляційної інстанції прийшов до висновку, що саме лише підписання договору №17-11 від 29.08.2012 р. на право тимчасового користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торгівельного та іншого призначення без отримання необхідного дозволу та відсутність доказів про їх подальше розміщення є свідченням того, що оспорюваний договір як юридичний факт не відбувся, а отже, не виникає жодних правовідносин між його сторонами, а він відповідно до ст.638 Цивільного Кодексу України вважається неукладеним.

Крім того, обґрунтовуючи свою постанову, суд апеляційної інстанції керувався приписами статей Закону України "Про оренду землі."

Проте, з такими висновками апеляційного суду, колегія суддів касаційної інстанції погодитись не може та зауважує про таке.

Відповідно до п. 1.1 Положення про управління комунальної власності Львівської міської ради, затвердженого рішенням Виконавчого комітету міської ради від 07.12.2007 р. №1100 (із змінами та доповненнями), Управління комунальної власності Львівської міської ради є структурним підрозділом департаменту економічної політики Львівської міської ради.

Згідно до Положення про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 19.10.2006 р. №219, до повноважень Департаменту економічної політики Львівської міської ради належить здійснення управління майном, що належить до комунальної власності міста у визначених міською радою та виконавчим комітетом межах; виконання повноважень орендодавця, продавця, органу приватизації майна комунальної власності міста, надання обліку орендних платежів та контролю за їх надходженням.

Відповідно до п.п. 2.1, 2.2 Положення про Управління комунальної власності Львівської міської ради, основними завданнями управління є: виконання функцій органу управління майном комунальної власності територіальної громади м. Львова; передача в оренду, відчуження майна комунальної власності територіальної громади м. Львова.

З огляду на матеріали справи, Управління комунальної власності Львівської міської ради надало Приватному підприємству "Укргал Плюс" у тимчасову оренду конструктивний елемент благоустрою комунальної власності для розміщення малої архітектурної форми площею 56,0 кв. м., за адресою: м. Львів, просп. Чорновола - вул. Вагова на умовах оренди на термін вказаний у договорі.

У відповідності до ст. 28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" мала архітектурна форма - невелика споруда декоративного, допоміжного чи іншого призначення, що використовується для покращення естетичного вигляду громадських місць і міських об'єктів, організації простору та доповнює композицію будинків, будівель, їх комплексів. До малих архітектурних форм належать: 1) альтанки, павільйони, навіси; 2) паркові арки (аркади) і колони (колонади); 3) вуличні вази, вазони і амфори; 4) декоративні фонтани і басейни, штучні паркові водоспади; 5) монументальна, декоративна та ігрова скульптура; 6) вуличні меблі (лавки, лави, столи); 7) садово-паркове освітлення, ліхтарі; 8) сходи, балюстради; 9) паркові містки; 10) обладнання дитячих ігрових майданчиків; 11) павільйони зупинок громадського транспорту; 12) огорожі, ворота, ґрати; 13) меморіальні споруди (надгробки, стели, обеліски тощо); 14) рекламні та інформаційні стенди, дошки, вивіски; 15) інші об'єкти, визначені законодавством. Тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення. Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до Закону України "Про благоустрій населених пунктів".

Статтею 13 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" передбачено, що до об'єктів благоустрою населених пунктів належать: 1) території загального користування: а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; б) пам'ятки культурної та історичної спадщини; в) майдани, площі, бульвари, проспекти; г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; ґ) пляжі; д) кладовища; е) інші території загального користування; 2) прибудинкові території; 3) території будівель та споруд інженерного захисту територій; 4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.

Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 р. №244, затверджено Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст