Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 21.12.2016 року у справі №904/1652/15

Постанова ВГСУ від 21.12.2016 року у справі №904/1652/15

03.02.2017
Автор:
Переглядів : 183

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 грудня 2016 року Справа № 904/1652/15

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого: суддів:Нєсвєтової Н.М. (доповідач), Вовка І.В., Стратієнко Л.В.

розглянувши касаційну скаргу Дніпропетровської міської ради на постановуДніпропетровського апеляційного господарського суду від 11.07.2016 у справі№ 904/1652/15 Господарського суду Дніпропетровської області за позовомПрокурора міста Дніпропетровська в інтересах держави в особі Дніпропетровської міської ради в особі департаменту економіки, фінансів та міського бюджету Дніпропетровської міської ради допублічного акціонерного товариства "Дніпропетровське обласне підприємство автобусних станцій" простягнення 71 790,97 грн

за участю представників сторін:

прокуратури: Хорс К.Б.,

позивача: не з'явився,

відповідача: не з'явився,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор м. Дніпропетровська в інтересах держави в особі Дніпропетровської міської ради в особі Фінансово-економічного департаменту Дніпропетровської міської ради звернувся до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до публічного акціонерного товариства "Дніпропетровське обласне підприємство автобусних станцій" ( далі ПАТ "Дніпропетровське обласне підприємство автобусних станцій") про стягнення за договором №72/3 від 13.04.2009 про обов'язковий внесок на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська 52 068,52 грн боргу, 3 767, 68 грн 3% річних та 15 954, 77 грн інфляційних втрат.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 13.01.2016, залишеним без змін постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 11.07.2016 у справі № 904/1652/15, в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями, Дніпропетровська міська рада звернулася до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального права, просить постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 11.07.2016 та рішення місцевого господарського суду від 13.01.2016 скасувати та передати справу на новий розгляд до місцевого господарського суду.

Колегія суддів, беручи до уваги межі перегляду справи у касаційній інстанції, обговоривши доводи касаційної скарги, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування попередніми судовими інстанціями норм матеріального та процесуального права при ухваленні зазначених судових рішень, вважає, що подана касаційна скарга підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції та постанова апеляційного господарського суду підлягають скасуванню з направленням справи на новий розгляд до місцевого господарського суду, виходячи з наступного.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, 13.04.2009 на підставі рішення Дніпропетровської міської ради від 21.03.2007 №6/11 та від 26.11.2008 №11/39 між Управлінням економіки Дніпропетровської міської ради, правонаступником прав та обов'язків (у тому числі майнових, фінансових, немайнових і корпоративних) якого відповідно до рішення Дніпропетровської міської ради від 23.07.2014 №20/54 є Фінансово-економічний департамент Дніпропетровської міської ради, який є виконавчим органом Дніпропетровської міської ради, та відкритим акціонерним товариством "Дніпропетровське обласне підприємство автобусних станцій" (забудовник), найменування якого змінено на публічне акціонерне товариство "Дніпропетровське обласне підприємство автобусних станцій", що підтверджується статутом останнього, державну реєстрацію змін до установчих документів проведено 18.08.2011, укладено договір про обов'язковий внесок на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська №72/3, предметом якого визначено сплату забудовником обов'язкового внеску на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Дніпропетровська в зв'язку з вирішенням питань щодо дозволу на проектування та будівництво автостанції по вул. Героїв Сталінграда (п.1.1 договору).

Пунктом 1.3 договору передбачено, що розмір обов'язкового внеску, згідно з розрахунком, що є невід'ємною частиною договору, становить 77 240, 74 грн (без ПДВ).

Відповідно п. 2.1 договору, забудовник зобов'язаний перерахувати обов'язковий внесок у сумі 77 240, 74 грн (без ПДВ) на умовах, визначених договором.

Управління економіки зобов'язалося в порядку, визначеному договором, видати забудовнику довідку про виконання вимог по сплаті обов'язкового внеску (п. 2.2 договору).

За умовами п. 3.1, п. 3.2 договору, забудовник сплачує обов'язковий внесок, вказаний у п. 2.1 договору, у строки згідно з графіком (додаток №1 до договору) на бюджетний рахунок цільового фонду спеціального фонду міського бюджету; після надходження повної суми обов'язкового внеску, Управлінням економіки протягом трьох робочих днів з моменту отримання звернення забудовника видається довідка про виконання ним вимог по обов'язковому внеску.

У випадку порушення забудовником графіку сплати обов'язкового внеску довідка про виконання вимог по обов'язковому внеску видається забудовнику після сплати повної суми обов'язкового внеску, а також усіх нарахованих штрафних санкцій (п. 3.3 договору).

Відповідно п. 3.5 договору, у разі зміни даних, вказаних у техніко-економічних показниках, наданих забудовником для розрахунку обов'язкового внеску, сума обов'язкового внеску коригується виходячи з фактичних показників.

Договір набирає чинності з моменту його реєстрації в Управлінні економіки та діє до повного його виконання (п. 6.1 договору).

Відповідно графіка сплати обов'язкового внеску на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Дніпропетровська (додаток №1 до договору №72/3 від 13.04.2009р.), сума обов'язкового внеску становить 77 240, 74 грн, яка підлягає сплаті забудовником двома сумами наступним чином: 23 172,22 грн до прийняття рішення виконкому міської ради по об'єкту, інша частина суми обов'язкового внеску, а саме 54 068, 52 грн, - до прийняття рішення виконкому міської ради про затвердження акта державної приймальної комісії по об'єкту.

Платіжним дорученням №482 від 04.06.2009 відповідач сплатив частину обов'язкового внеску на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Дніпропетровська у сумі 23 172, 22 грн, що підтверджується банківською випискою.

Рішення про затвердження акта державної приймальної комісії по об'єкту (автостанція по вул. Героїв Сталінграда у м. Дніпропетровську), яке визначає граничний строк оплати 54 068, 52 грн, виконкомом Дніпропетровської міської ради не приймалось.

Звертаючись з даним позовом до суду, позивач зазначав, що відповідно до приписів Закону України "Про планування і забудову території", який був чинний на час укладення спірного договору, істотними умовами договору про пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту є розмір пайового внеску, строк (графік) сплати пайового внеску, відповідальність сторін, що і було погоджено сторонами при укладенні спірного договору. Надання земельної ділянки із земель комунальної власності в оренду шляхом укладення відповідного договору здійснюється на підставі рішення місцевої ради. З огляду приписи Закону України "Про планування і забудову територій" щодо повноважень міської ради у вирішенні питань створення і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів, обумовлення органом місцевого самоврядування або його виконавчим органом у своєму рішенні про надання містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки чи відведення земельної ділянки під забудову зобов'язання про сплату пайового внеску є офіційним повідомленням замовника будівництва про настання у нього зобов'язання фінансового характеру в частині сплати відповідної величини коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту та договірних зобов'язань в частині дотримання визначених у рішенні строків укладення договору пайової участі.Враховуючи вищенаведене, зобов'язання по сплаті обов'язкового внеску в сумі 54 068, 52 грн відповідач не виконав. Крім того, позивач просив суд стягнути на його користь 3 767, 68 грн 3% річних та 15 954, 77 грн інфляційних втрат.

Відмовляючи у задоволенні позову, місцевий господарський суд, з яким також погодився й апеляційний, зазначив, що постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду по справі №904/2923/15, яка набрала законної сили та в касаційному порядку не оскаржувалася, внесено зміни до договору про обов'язковий внесок на розвиток соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Дніпропетровська №72/3 від 13.04.2009, в силу яких ПАТ "Дніпропетровське обласне підприємство автобусних станцій" звільняється від сплати обов'язкового внеску у несплаченій його частині, а саме, у сумі 54 068, 52 грн.

Колегія суддів Вищого господарського суду України не може погодитись з висновками судів попередніх судових інстанцій та вважає їх передчасними з огляду на наступне.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст