Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 20.12.2016 року у справі №4/121

Постанова ВГСУ від 20.12.2016 року у справі №4/121

03.02.2017
Автор:
Переглядів : 298

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 грудня 2016 року Справа № 4/121

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючий суддя: судді:Алєєва І.В. (доповідач), Дроботова Т.Б., Рогач Л.І.за участю представників:від позивача :Петрів Л.П. - дов. №КР-108 від 29.04.16р.від відповідача:не з'явивсявід третіх осіб:1) не з'явився 2) не з'явивсярозглянувши у відкритому судовому засіданнікасаційну скаргуДержавного підприємства "Екотрансенерго"на постанову Львівського апеляційного господарського суду від 02.08.2016р.у справі господарського суду№4/121 Львівської областіза позовомДержавного територіально-галузевого об'єднання "Львівська залізниця"до Державного підприємства "Екотрансенерго"треті особи1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Добромиль-Яворів" 2. Міністерство економічного розвитку і торгівлі Українипростягнення заборгованостіза зустрічним позовомДержавного підприємства "Екотрансенерго"доДержавного територіально-галузевого об'єднання "Львівська залізниця"провідшкодування збитків

В С Т А Н О В И В:

Рішенням господарського суду Львівської області 25.04.2016р., залишеним без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду від 02.08.2016р. у справі №4/121 первісні позовні вимоги (з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог) задоволено частково, стягнуто з Державного підприємства "Екотрансенерго" на користь Державного територіально-галузевого об'єднання "Львівська залізниця" 202795,91грн. заборгованості за надані послуги, 7872,93грн. нарахованої пені за порушення термінів оплати, 2033,52грн. - 3% річних, 5110,35грн. - втрат від інфляційних процесів, 118,00грн. оплати за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, 2194,22грн. - витрати по сплаті державного мита та 20274,48грн. вартості проведення експертизи. В решті первісних позовних вимог - відмовлено. У задоволенні зустрічних позовних вимог - відмовлено.

Відповідач за первісним позовом, Державне підприємство "Екотрансенерго", з прийнятими судовими актами попередніх інстанцій в частині задоволення первісних позовних вимог не погодився та звернувся до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить їх скасувати в оскаржуваній частині та в цій частині прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні первісних позовних вимог.

Обґрунтовуючи підстави звернення до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, скаржник посилається на порушення господарськими судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права.

Ухвалою Вищого господарського суду України від 12.12.2016р. зазначена касаційна скарга прийнята до провадження та призначена до розгляду.

Перевіривши правильність застосування господарськими судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, проаналізувавши доводи з цього приводу, викладені в касаційній скарзі, Вищий господарський суд України дійшов до висновку про відсутність підстав для задоволення касаційної скарги Державного підприємства "Екотрансенерго".

Як було встановлено господарськими судами попередніх інстанцій, 30.07.2008р. між Новояворівським державним підприємством "Екотрансенерго" та Державним територіально-галузевим об'єднанням "Львівська залізниця" були укладені договори: №55тендер про надання послуг з очищення цистерн від нафтошламу та утилізації відходів нафтошламу (надалі Договір №55) та №56тендер про ремонт вагонів (надалі Договір №56).

Згідно умов Договору №55, Підрядник - Державне територіально-галузеве об'єднання "Львівська залізниця" в особі Відокремленого підрозділу "Вагонне депо Дрогобич" Державного територіально-галузевого об'єднання "Львівська залізниця" (надалі вагонне депо Дрогобич) зобов'язувався надавати Замовнику - Новояворівському державному підприємству "Екотрансенерго" послуги з очистки цистерн від відходів нафтошламу та утилізації відходів нафтошламу, а Замовник зобов'язався здійснювати оплату за надані послуги з очистки від відходів нафтошламу та утилізації нафтошламу.

У Додатку до Договору №55 (Протокол погодження цін), визначена та погоджена сторонами вартість послуг з очистки цистерни від відходів нафтошламу за 1 т відходів - 1500 грн. та вартість утилізації 1 кг відходів нафтошламу - 2,87грн. Зазначена вартість послуг підтверджена калькуляціями.

Загальна вартість наданих позивачем послуг за Договором №55 становила - 99671,87грн., з яких:

- очистка від нафтошламу - 34212,00грн. (22,808 (т) х 1500 (вартість очистки 1 т згідно калькуляції та додатку до Договору);

- утилізація (спалювання) нафтошламових відходів - 65459,87грн. (22808 х 2,87 (вартість утилізації 1 кг нафтошламу згідно калькуляції та додатку до Договору).

Відповідно до умов Договору №56, Підрядник - ДТГО "Львівська залізниця" зобов'язувався проводити планові види ремонту вантажних вагонів, а Замовник - ДП "Новояворівське державне підприємство "Екотрансенерго" зобов'язувалось прийняти та оплатити виконані роботи.

Згідно з п.3.2 Договору №56, Замовник зобов'язаний перед відправленням цистерн в ремонт проводити їх дегазацію та представити Підряднику відповідну довідку. В разі відсутності такої довідки проводити їх дегазацію, відповідно до затвердженої калькуляції.

У Додатку №2 до Договору №56 (Протоколі узгодження цін), визначена та погоджена сторонами вартість робіт з деповського ремонту цистерн - 6350,00грн. та вартість промивки, пропарки та дегазації цистерни - 2366,80грн.

Вартість робіт, що виконані позивачем за Договором №56, становила - 105104,04грн., з яких:

- деповський ремонт 10 (4-х вісних) цистерн - 89000,40грн. (вартість ремонту однієї цистерни (згідно Додатку №2 до Договору) 8900,04 х 10);

- промивка, пропарка та дегазація 10 цистерн - 13668,00грн. (вартість промивки, пропарки та дегазації 1 цистерни (згідно Додатку №2 до Договору) 1366,80x10);

- тариф - 2736,00грн. (відповідно до п.4.7 Договору - вартість залізничного тарифу від станції відправлення до станції призначення, згідно квитанції № 36332754).

Пунктами 3.1, 6.1 Договору №56 передбачено, що Підрядник зобов'язаний проводити планові види ремонту в обсягах згідно Додатку №2, відповідно до інструктивних правил ремонту та конструкторської документації, гарантує якість ремонту згідно вимог нормативно-технічної документації.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що 29.09.2008р. представниками Вагонного депо Дрогобич та відповідача був складений акт, яким засвідчено прибуття у вагонне депо Дрогобич 10 цистерн: №№ 57267437, 57267460, 57343345, 57316077, 57343824, 57267155, 57343428, 57343667, 57267502, 57343808 з 22808 кг залишків, які підлягають видаленню та утилізації.

Вагонним депо Дрогобич на адресу НДП "Екотрансенерго" був направлений рахунок на здійснення попередньої оплати №632 від 03.10.2008р. на суму 205075,91грн., факт направлення якого підтверджено квитанцією №523230 від 09.10.2008р.

Однак, всупереч п.5.2 Договору №55 про надання послуг з очищення цистерн від нафтошламу та утилізації відходів нафтошламу, та п.4.2 Договору №56 про ремонт вагонів, попередня оплата відповідачем здійснена не була.

Відповідно до ст.4 Закону України "Про залізничний транспорт" (надалі Закон), залізниця є основною організаційною ланкою на залізничному транспорті. Управління залізницями та іншими підприємствами залізничного транспорту, що належать до загальнодержавної власності, здійснювалось органом управління залізничним транспортом - Державною адміністрацією залізничного транспорту України (далі - Укрзалізниця), підпорядкованим центральному органу виконавчої влади в галузі транспорту.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст