Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 20.09.2016 року у справі №902/1609/15

Постанова ВГСУ від 20.09.2016 року у справі №902/1609/15

10.02.2017
Автор:
Переглядів : 167

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 вересня 2016 року Справа № 902/1609/15 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого Поляк О.І. (доповідач),суддів:Грейц К.В., Сибіги О.М.,розглянувши у відкритому судовому засіданнікасаційну скаргуВійськової частини А0215на постановуРівненського апеляційного господарського суду від 13.04.2016у справі№ 902/1609/15 Господарського суду Вінницької областіза позовомДержавного підприємства "Миколаївський авіаремонтний завод "НАРП"доВійськової частини А0215простягнення 25 458,71 грн за несвоєчасне виконання грошових зобов'язань по договору №118/12/209-12,

за участю представників

від позивача: Медвінський Т.А.;

від відповідача: Шигун Д.Ю.;

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Вінницької області від 12.01.2016 у справі № 902/1609/15 (суддя - Яремчук Ю.О.), залишеним без змін постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 13.04.2016 (головуючий суддя - Гудак А.В., судді - Сініцина Л.М., Олексюк Г.Є.), позов задоволено повністю. Стягнуто з Військової частини А0215 на користь ДП "Миколаївський авіаремонтний завод "НАРП" 25 458,71 грн інфляційних втрат.

Не погоджуючись із зазначеною постановою, Військова частина А0215 звернулась до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, у якій просить скасувати рішення Господарського суду Вінницької області від 12.01.2016 та постанову Рівненського апеляційного господарського суду від 13.04.2016 у справі № 902/1609/15 та прийняти нове рішення, яким відмовити в повному обсязі у задоволенні позовних вимог.

Касаційна скарга мотивована порушенням та неправильним застосуванням господарськими судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, а саме: ч. 1 ст. 612, ст. 617, ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України, ст. 218 Господарського кодексу України, ст. 43 Господарського процесуального кодексу України.

Відповідно до Протоколу автоматичної зміни складу колегії суддів у зв'язку з відпусткою судді Бакуліної С.В. справу № 902/1609/15 передано для розгляду колегії суддів у складі: Поляк О.I. - головуючий, Гpeйц K.B., Сибіга О.М.

19.09.2016 до Вищого господарського суду України від позивача надійшов відзив на касаційну скаргу в якому ДП "Миколаївський авіаремонтний завод "НАРП" просило касаційну скаргу Військової частини А 0215 залишити без задоволення, а рішення судів попередніх інстанцій в даній справі - без змін.

У призначене судове засідання з'явилися представники позивача та відповідача.

Розглянувши матеріали касаційної скарги, заслухавши пояснення представника сторін, перевіривши повноту встановлення обставин справи та правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого господарського суду України дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Господарськими судами попередніх інстанцій встановлено, що 19.07.2012 між ДП "Миколаївський авіаремонтний завод "НАРП" (виконавець) та Військовою частиною А0215 (замовник) було укладено договір № 118/12/209-12 про закупівлю послуг за державні кошти, відповідно до пункту 1.1 якого виконавець зобов'язався надати у 2012 році послуги, зазначені у специфікації послуг (додаток 1), а замовник - прийняти і оплатити такі послуги.

Згідно з п. 1.2 договору найменування послуг: послуги з технічного обслуговування, ремонту і модернізації літальних апаратів та авіаційних двигунів, код 35.30.9 - згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК016-97, а саме: послуги з контрольно-відновлювального ремонту літака Іл - 76МД (етап).

Пунктом 1.4 сторони погодили, що виконавець здійснює надання послуг за цим договором, після отримання від замовника (командира військової частини А0215) письмового повідомлення про готовність до виконання умов договору (за поданням командира військової частини А0257-Т, письмово погодженого з командиром військової частини А0215-Т), яким замовник визначає обсяги закупівлі послуг, у відповідності до специфікації послуг (додаток 1).

Відповідно до п. 3.1 договору його сума становить 10 858 278,00 грн, в тому числі ПДВ (20 %) в розмірі 1 809 713, 00 грн.

Згідно з п. 4.1 договору замовник здійснює розрахунки з виконавцем за надані послуги шляхом прямого банківського переказу грошових коштів на розрахунковий рахунок виконавця через відповідні реєстраційні рахунки замовника, відкриті в Головному управлінні Держаної казначейської служби України у Вінницькій області.

Пунктом 4.2 договору сторони погодили, що розрахунки за надані послуги здійснюються за фактом їх надання, протягом поточного бюджетного 2012 року, згідно з чинним законодавством, після отримання замовником (представником замовника - командиром військової частини А0215-Т) документів на оплату: рахунку-фактури, акту приймання (етапу) послуг, затвердженого виконавцем та замовником - додаток 3 до договору.

Згідно з п. 5.1 договору термін надання послуг: до 01.12.2012, згідно зі специфікацією послуг (додаток 1) після отримання виконавцем письмового повідомлення замовника, передбаченого п. 1.4 договору, в обсязі послуг зазначених у письмову повідомленні. Дострокове надання послуг дозволяється за письмовою згодою замовника.

Відповідно до п.п. 5.6 - 5.8 договору після надання послуг оформлюється акт приймання (етапу) послуг (додаток 3), що затверджується виконавцем та замовником. Датою виконання послуг виконавцем за даним договором є остання дата затвердження акту приймання (етапу) послуг (додаток 3) Замовником. Датою виконання зобов'язань замовником є дата повного розрахунку з виконавцем за умовами даного договору.

Згідно з п. 6.1.1 договору замовник зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати за надані послуги.

Пунктом 7.3 договору сторони узгодили, що погоджений розмір збитків, а також неустойки, який підлягає відшкодуванню замовником за несвоєчасність грошових розрахунків не може бути більшим за суму заборгованості скоригованої на офіційний індекс інфляції за відповідний період (час прострочення). Відповідно до ч. 2 ст. 625 Цивільного кодексу України та ч. 6 ст. 231 Господарського кодексу України сторони встановили інший розмір процентів для замовника: 0 процентів.

Відповідно до п.п. 10.1, 10.2 договору він набирає чинності з моменту підписання двома сторонами. Договір діє до 31.12.2012.

Згідно з розділом ХІІ договору його невід'ємними частинами є: додаток 1 - специфікація послуг з додатками; додаток 2 - протокол погодження ціни з додатками; додаток 3 - акт приймання (етапу) послуг (зразок); додаток 4 - акт про виконання умов та документальної звірки взаєморозрахунків.

Вказаний договір було підписано уповноваженими представниками сторін та скріплено їх печатками.

Додатком № 1 до договору, зокрема, передбачено проведення контрольно-відновлювального ремонту літака Іл - 76МД в межах І етапу та І підетапу II етапу. Вартість послуги складає 10 858 278,00 грн.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст