Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 19.10.2016 року у справі №914/1233/15

Постанова ВГСУ від 19.10.2016 року у справі №914/1233/15

10.02.2017
Автор:
Переглядів : 216

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 жовтня 2016 року Справа № 914/1233/15

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Вовка І.В. (головуючого, доповідача), Кондратової І.Д., Палія В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу приватного підприємства "Абсолют Центр" на постанову Львівського апеляційного господарського суду від 05.07.2016 року та рішення господарського суду Львівської області від 07.10.2015 року у справі №914/1233/15 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Інтер Транс Лоджістікс" до приватного підприємства "Абсолют Центр" про стягнення заборгованості,

В С Т А Н О В И В:

У квітні 2015 року товариство з обмеженою відповідальністю "Інтер Транс Лоджістікс" звернулося до господарського суду Львівської області із позовом до приватного підприємства "Абсолют Центр" з врахуванням заяви про збільшення позовних вимог, згідно з якою позивач просить стягнути на його користь з відповідача 28176 грн. заборгованості з оплати витрат вартості фрахту за договором №0103 від 01.03.2011 року, 21475,84 грн. інфляційних втрат за період вересень 2012 року - травень 2015 року, 2392,26 грн. 3% річних за період з 25.08.2012 року по 23.06.2015 року, 1591,20 грн. витрат на замовлення послуг перекладача та нотаріальне посвідчення документів.

Рішенням господарського суду Львівської області від 07.10.2015 року (судді: Кітаєва С.Б., Ділай У.І., Мазовіта А.Б.) позовні вимоги задоволено частково та вирішено стягнути з ПП "Абсолют Центр" на користь ТОВ "Інтер Транс Лоджістікс " 28176,00 грн. основного боргу, 21475,84 грн. інфляційних втрат, 2380,77 грн. три відсотки річних за період з 30.08.2012 року по 23.06.2015 року; в стягненні решти сум (трьох відсотків річних та 1591,20 грн. витрат на замовлення послуг перекладача та нотаріальне посвідчення документів) - відмовлено.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 05.07.2016 року (судді: Дубник О.П., Матущак О.І., Мирутенко О.Л.) рішення господарського суду Львівської області від 07.10.2015 року скасовано в частині стягнення 21475,84 грн. інфляційних втрат і в цій частині прийнято нове рішення про відмову в позові; в решті рішення залишено без змін.

У касаційній скарзі відповідач вважає, що судами першої та апеляційної інстанції порушено і неправильно застосовано норми матеріального та процесуального права, і тому просить прийняті ними судові рішення в частині задоволених позовних вимог скасувати, в цій частині у позові відмовити.

У відзиві на касаційну скаргу позивач вважає, що постанова апеляційного господарського суду є законною і просить залишити її без змін.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши доводи касаційної скарги та відзиву на неї, перевіривши матеріали справи та прийняті в ній судові рішення, суд касаційної інстанції вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, що 01.03.2011 року між ТОВ "Інтер Транс Лоджістікс" (виконавець) та ПП "Абсолют Центр" (замовник) укладено договір № 0103 про надання транспортно-експедиційних послуг (далі - Договір).

Відповідно до умов в п.1.1 даного договору, позивач зобов'язався за плату та за рахунок відповідача організувати надання останньому транспортно-експедиційних послуг, пов'язаних з організацією та забезпеченням перевезення експортно-імпортних і транзитних вантажів відповідача, а також додаткових послуг, необхідних для доставки вантажу.

Відповідно п. 2.1.3. договору, виконавець зобов'язався надавати послуги із організації перевезення вантажів замовнику різними видами транспорту по території України і за її межами, по організації вантажно-розвантажувальних робіт, зберігання вантажів, а також проводити розрахунки з портами й іншими організаціями за виконання таких робіт за дорученням, в інтересах і за рахунок замовника.

Відповідно до п.2.1.4 позивач зобов'язався отримувати від відповідача (замовника) довіреність на надання останньому транспортно-експедиційних послуг, документи і іншу інформацію, необхідну для виконання своїх зобов'язань за договором. У випадку ненадання замовником вищевказаних документів і іншої необхідної інформації, виконавець має право відкласти виконання своїх зобов'язань за договором до надання документів і інформації в повному обсязі. При цьому, всі витрати, пов'язані із зберіганням вантажу, простоєм контейнеру та/або транспортного засобу і такі інші відносяться за рахунок замовника.

Відповідно до п.2.1.6 виконавець має право отримувати від замовника відшкодування додаткових затрат, які виникли у виконавця при виконанні договору, якщо такі витрати здійснювались в інтересах замовника.

Як вбачається зі змісту п.2.1.9, для виконання своїх зобов'язань за договором виконавець вправі притягнути третіх осіб. Покладення виконання зобов'язань на третю особу не звільняє виконавця від відповідальності перед замовником за виконання даного договору.

Відповідно до п.3.1 договору, послуги виконавця, а також витрати і інші платежі, здійснені виконавцем в інтересах замовника і пов'язані з виконанням даного договору, оплачуються замовником на умовах 100% передоплати або після оплати на підставі виставленого виконавцем рахунку. У випадку виникнення у виконавця додаткових витрат, оплати штрафів і проведення інших платежів в інтересах замовника і пов'язаних з виконанням даного договору, виконавець виставляє замовнику додатковий рахунок, який підлягає оплаті замовником, а також акт виконаних робіт і податкові накладні.

Відповідно до п.3.2, замовник оплачує рахунки виконавця протягом 5-ти банківських днів з дати його оформлення з переведенням вказаних в рахунку сум на розрахунковий рахунок виконавця. Замовник погоджується, що виконавець має право направити замовнику рахунок з використанням засобів факсимільного і електронного зв'язку.

Відповідно до п.3.4 договору, приймання і здавання виконаних робіт здійснюється на підставі акту виконаних робіт і податкових накладних. Передача актів виконаних робіт здійснюється в 5 денний строк.

На виконання умов укладеного договору замовник (відповідач) надав експедитору (позивачу) 20.08.2013 року заявку № 1 про організацію міжнародного перевезення вантажу за маршрутом: порт Qindgao (Китай) - порт Іллічівськ (ІМТП), Україна, 1х4 фут.контейнеру RRFU1714021 вартістю перевезення 3464 дол. США. Дана заявка підписана представниками обох сторін та скріплена печатками. Належно нотаріально посвідчена копія перекладу морського коносаменту SUNE 1203152 свідчить, що позивач 24.03.2012 року організував морське перевезення вантажу на адресу замовника. Рахунок-фактура від 05.04.2012 року №050401111, акт виконаних робіт від цього ж числа № 050401111 свідчать про оплату позивачем на користь компанії SHENZHEN SUNSHINE IMP & EXP CO. LTD 3464 дол.США морського фрахту, про що в подальшому позивач виставив відповідачу рахунок 20.08.2012 року № 558 на суму 28 176,00 грн., що складає суму позову щодо основного боргу.

30.04.2012 року після прибуття вантажу у пункт призначення (Іллічівський морський торговельний порт), ПП "Абсолют Центр" видало довіреність від №1268 на позивача, з метою здійснення його подальшого транспортно-експедиційного оформлення вантажу в порту прибуття.

На виконання умов договору, позивач здійснив належне транспортно-експедиційне оформлення контейнеру KKFU1714021 в Іллічівському морському торговельному порту, що підтверджується нарядом № 1077 от 04.05.2012 року про видачу імпортних, транзитних вантажів, видатковим ордером № 21946 від 05.06.2012 року, Актом зважування вантажу від 06.06.2012 року, міжнародною ТТН (СМR) № 1077, відповідно до якої вантаж пройшов необхідне митне оформлення та готовий до випуску, про що свідчить відмітка митного органу від 06.06.2012 року на СМR та видатковому ордеру №21946.

Після одержання вантажу порожній контейнер KKFU1714021 був відправлений відповідачем з пункту розвантаження: м. Львів, вул. Сахарова, 31 кв. 16 на адресу експедитора ТОВ "Інтер Транс Лоджістікс", м. Одеса, вул.Пушкінська, 32 та повернутий на контейнерний термінал Іллічівського порту, що підтверджується навантажувальним ордером № 23183 від 07.06.2012 року.

Загальна вартість наданих транспортно-експедиційних послуг складає 39596 грн. 63 коп., відповідно до рахунків:

1)№ 297 від 27.06.2012 року на суму 11 420, 63 грн.

2)№ 558 від 20.08.2012 року на суму 28 176, 00 грн.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст