Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 19.10.2016 року у справі №910/6342/16

Постанова ВГСУ від 19.10.2016 року у справі №910/6342/16

10.02.2017
Автор:
Переглядів : 144

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 жовтня 2016 року № 910/6342/16 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого Стратієнко Л.В.суддів Вовка І.В. Кондратової І.Д.за участі представників: позивача: відповідача: 3-ї особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Ройтер Г.С. Швед Я.О. не з'явивсярозглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Рекультивація"в особі Києво-Святошинської філії на рішення та постановуГосподарського суду міста Києва від 14 червня 2016 р. Київського апеляційного господарського суду від 09 серпня 2016 р.у справі№ 910/6342/16за позовомтовариства з обмеженою відповідальністю "Рекультивація"в особі Києво-Святошинської філіїдо 3-я особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача:комунального підприємства "Київський метрополітен" приватне акціонерне товариство "Київспецтранс"про скасування результатів державних допорогових закупівель та визнання договору недійснимВСТАНОВИВ:

У квітні 2016 р. позивач звернувся в суд з позовом до комунального підприємства "Київський метрополітен" про скасування результатів державних допорогових закупівель та визнання недійсним договору.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в оголошенні про проведення закупівлі за процедурою електронні торги зазначені дискримінаційні технічні вимоги на закупівлю послуг "Розміщення безпечних відходів"; ПрAT "Київспецтранс" також не відповідає жорстким дискримінаційним умовам, а тому відповідач повинен був відхилити пропозицію ПрAT "Київспецтранс"; відповідач підписав із третьою особою договір за результатами закупівлі 29.02.2016 р., тобто за 15 днів до оголошення офіційних результатів закупівлі; відповідачем порушені принципи здійснення державних допорогових закупівель за процедурою електронні торги, які визначені ст. 3 Закону України "Про здійснення державних закупівель".

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.04.2016р. залучено до участі у справі третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - ПрАТ "Київспецтранс".

Рішенням Господарського суду міста Києва від 14.06.2016 р. (суддя Турчин С.О.), залишеним без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 09.08.2016 р. (головуючий - Отрюх Б.В., судді - Михальська Ю.Б., Тищенко А.І.), в задоволенні позову відмовлено.

В касаційній скарзі позивач, посилаючись на неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, просить скасувати постановлені у справі судові рішення та постановити нове, яким позов задовольнити.

Заслухавши пояснення представників сторін, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши матеріали справи, суд вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено господарськими судами, 03.02.2016 р. між КП "Київський метрополітен" та ТОВ "Е-Тендер" укладено договір № 35-УПР-16 про використання системи електронних закупівель, відповідно до п. 1.1 якого, сторони уклали цей договір з метою врегулювання взаємовідносин між адміністратором та закупівельником щодо використання закупівельником електронного майданчика для придбання, шляхом застосування системи електронних закупівель, що здійснюються з використанням телекомунікаційних каналів зв'язку, товарів, робіт, послуг у разі, якщо вартість таких товарів, робіт, послуг не перевищує межі, встановленої Законами України "Про здійснення державних закупівель", та "Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності".

Згідно з пунктом 2.2 договору № 35-УПР-16, система електронних закупівель - програмний комплекс, розроблений для проведення пілотного проекту та призначений для автоматизації відбору постачальників товарів, визначених замовником шляхом проведення електронного реверсивного аукціону. Система складається з Центральної бази даних та електронних майданчиків, через які й здійснюється доступ до системи.

Відповідно до пункту 5.1 договору № 35-УПР-16, адміністратор забезпечує безперебійне функціонування та доступ до електронного майданчика відповідно до регламенту роботи електронного майданчика, який розміщений на веб-вузлі http://www.e-tender.biz.

КП "Київський метрополітен" 11.02.2016 р. на електронному майданчику http://www.e-tender.biz розміщено оголошення про проведення закупівлі за процедурою електронні торги на закупівлю "Розміщення безпечних відходів", код 38.21.2 за ДК 016:2010 (послуги у сфері поводження зі сміттям та відходами, код 90500000-2 за ДК 021 -2015) (промислові відходи IV класу небезпеки, тверді будівельні відходи).

Зі змісту зазначеного оголошення про проведення закупівлі за процедурою електронні торги вбачається, що:

- очікувана вартість предмета закупівлі: 181 733,58 грн. з ПДВ (151 444,65 грн. без ПДВ);

- місце та умови поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: полігон №5 та полігон №6 в м. Києві;

- дата та час закінчення подання запитів на отримання роз'яснень щодо закупівлі: 15.02.2016 о 10:00 год;

- дата та час початку подання пропозицій: 15.02.2016 о 10:00 год;

- дата та час закінчення подання пропозицій: 18.02.2016 о 18:00 год;

- дата та час проведення електронного реверсивного аукціону та його умови: з 11.02.2016 по 19.02.2016.

Згідно з технічними вимогами, що є додатком № 1 до оголошення про проведення закупівлі за процедурою електронні торги, вивіз безпечних відходів з підприємства замовника на полігони №5 та №6 (м. Київ) здійснюється транспортом замовника. Надання послуг передбачає наявність у замовника талонів на розміщення (приймання та захоронення) відходів, отриманих у приймальника. Один талон може бути номіналом 1м3 або 5 м3.

Протоколом № 273 від 10.03.2016 засідання комісії з проведення процедур закупівель встановлено, що пропозиція Києво-Святошинської філії ТОВ "Рекультивація" не відповідає технічним та якісним вимогам предмета закупівлі та вимогам, зазначеним в оголошенні про проведення процедури електронних торгів. Учасник запропонував місце розміщення відходів на полігоні в селі Горенка (в оголошенні зазначено місце розміщення відходів полігон №5 та полігон №6 (м. Київ)).

На засіданні комісії з проведення процедур закупівель 10.03.2016 прийнято рішення про відхилення пропозиції учасника процедури електронних торгів на закупівлю "Розміщення безпечних відходів", код 38.21.2 за ДК 016:2010, (послуги у сфері поводження зі сміттям та відходами, код 90500000-2 за ДК 021-2015) (промислові відходи IV класу небезпеки, будівельні відходи), Києво-Святошинської філії ТОВ "Рекультивація", як таку, що не відповідає вимогам замовника, зазначеним в оголошенні.

Протоколом № 337 від 15.03.2016 засідання комісії з проведення процедур закупівель встановлено, що пропозиція ПрAT "Київспецтранс" відповідає технічним та якісним вимогам предмета закупівлі та вимогам, зазначеним в оголошенні про проведення процедури електронних торгів, а тому вирішено визнати переможцем процедури електронних торгів пропозицію ПрАТ "Київспецтранс".

24.03.2016 р. між КП "Київський метрополітен" та ПрАТ "Київспецтранс" було підписано договір № П-16 610198/66.

Відповідно ч.1 статті 2 Закону України "Про здійснення державних закупівель", цей Закон застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт та послуг за умови, що вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1 мільйон 500 тисяч гривень.

Згідно з преамбулою Закону України "Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності" (чинному на момент виникнення спірних правовідносин), він встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності, визначених цим Законом.

Статтею 2 цього Закону передбачено, що його дія поширюється на суб'єктів, які є замовниками відповідно до статті 1 цього Закону та провадять діяльність у визначених цією нормою сферах, в тому числі забезпечення функціонування міського електричного транспорту та експлуатація його об'єктів для надання послуг з перевезення.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст