Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 19.01.2017 року у справі №914/3533/14

Постанова ВГСУ від 19.01.2017 року у справі №914/3533/14

03.02.2017
Автор:
Переглядів : 263

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 січня 2017 року Справа № 914/3533/14

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого:Удовиченка О.С.суддів:Погребняка В.Я., Поліщука В.Ю.розглянувши касаційну скаргу Міністерства аграрної політики та продовольства України

на постанову та на постанову Львівського апеляційного господарського суду від 20.07.2016 господарського суду Львівської області від 19.04.2016

у справі№ 914/3533/14 господарського суду Львівської областіза заявою доПриватного підприємства "Інвестиційна компанія "Сервіс" Державного підприємства "Львівське агроторгове підприємство"про ліквідаторбанкрутство Шимчишин І.С.в судовому засіданні взяли участь представники :

Міністерства аграрної політики та продовольства УкраїниПантелеєнко Р.М.ПП "Інвестиційна компанія" Сервіс"Горніцький С.І.В С Т А Н О В И В :

Ухвалою господарського суду Львівської області від 29.10.2014 порушено провадження у справі про банкрутство Державного підприємства "Львівське агроторгове підприємство", введено процедуру розпорядження майном, розпорядником майна призначено арбітражного керуючого Зубик Ю.З.

Ухвалою господарського суду Львівської області від 29.12.2014 в попередньому засіданні затверджено реєстр вимог кредиторів Державного підприємства "Львівське агроторгове підприємство".

Зборами кредиторів Державного підприємства "Львівське агроторгове підприємство" 13.01.2015 обрано комітет кредиторів у складі двох кредиторів: приватного підприємства "Інвестиційна компанія "Сервіс" та приватного підприємства "ПЛ".

Ухвалою господарського суду Львівської області від 30.03.2015 введено процедуру санації строком на шість місяців, керуючим санацією призначено арбітражного керуючого Шимчишина І.С., оприлюднено на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення (повідомлення) про введення процедури санації Державного підприємства "Львівське агроторгове підприємство".

У зв'язку з оскарженням Міністерством аграрної політики і продовольства України ухвали господарського суду Львівської області від 30.03.2015 про ведення процедури санації, провадження у справі про банкрутство зупинено.

Ухвалою господарського суду Львівської області від 25.09.2015 провадження у справі про банкрутство поновлено.

Постановою господарського суду Львівської області від 19.04.2016 (суддя Артимович В.М.) припинено процедуру санації боржника та повноваження керуючого санацією боржника арбітражного керуючого Шимчишина І.С., визнано державне підприємство "Львівське агроторгове підприємство" банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Шимчишина І.С.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 20.07.2016 (колегія суддів: Гриців В.М., Давид Л.Л., Кордюк Г.Т.) апеляційну скаргу Міністерства аграрної політики і продовольства України залишено без задоволення, постанову господарського суду Львівської області від 19.04.2016 залишено без змін.

Міністерство аграрної політики і продовольства України звернулося до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову господарського суду Львівської області від 19.04.2016 та постанову Львівського апеляційного господарського суду від 20.07.2016, припинити ліквідаційну процедуру та повернути справу до суду першої інстанції для вирішення питання подальшої судової процедури; припинити повноваження ліквідатора арбітражного керуючого Шимчишина І.С.

В обґрунтування касаційної скарги заявник посилається на порушення судами попередніх інстанцій при винесенні оскаржуваних судових рішень норм матеріального та процесуального права. Заявником зазначено, що у зв'язку з некомпетентністю керуючого санацією Шимчишина І.С. не було розроблено плану санації, а комітет кредиторів та господарський суд дійшли передчасних висновків про неможливість відновлення платоспроможності боржника. Крім того, заявник посилається на те, що у зв'язку з протиправною бездіяльністю керуючого санацією Шимчишина І.С. орган управління державним майном не зміг скористатися своїм правом щодо погодження плану санації, а призначення ліквідатором арбітражного керуючого Шимчишина І.С. здійснювалося без погодження з органом управління державним майном боржника. Міністерство аграрної політики і продовольства України, посилаючись на те, що боржник не може бути ліквідований, оскільки за Державним підприємством "Львівське агроторгове підприємство" на праві господарського відання перебуває державне майно - цілісний майновий комплекс Львівського виноробного заводу.

Судова колегія, розглянувши наявні матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, дослідивши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ч.1 ст.29 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" протягом трьох місяців з дня винесення ухвали про санацію боржника керуючий санацією у випадках, передбачених цим Законом, зобов'язаний подати суду розроблений та схвалений комітетом кредиторів план санації боржника.

Керуючий санацією зобов'язаний попередньо погоджувати план санації державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п'ятдесят відсотків, з органом, уповноваженим управляти державним майном. Цей орган у десятиденний строк з дня одержання проекту плану санації зобов'язаний його розглянути та надати свій висновок про погодження або відмову у погодженні плану санації.

Судами зазначено, що зборами кредиторів Державного підприємства "Львівське агроторгове підприємство" 13.01.2015 обрано комітет кредиторів у складі двох кредиторів: приватного підприємства "Інвестиційна компанія "Сервіс" та приватного підприємства "ПЛ".

З матеріалів справи вбачається, що ухвалою місцевого суду від 30.03.2015 введено процедуру санації боржника строком на шість місяців, керуючого санацією Шимчишина І.С. зобов'язано до 30.05.2015 розробити, подати на схвалення комітету кредиторів і на погодження до Міністерства аграрної політики та продовольства України (органу, уповноваженому управляти державним майном боржника) план санації підприємства.

Частиною 7 ст.29 Закону передбачено, що комітет кредиторів може прийняти одне з таких рішень: схвалити план санації та подати його до господарського суду; відхилити план санації і звернутися до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; відхилити план санації, звернутися до господарського суду з клопотанням про усунення арбітражного керуючого від виконання ним обов'язків керуючого санацією та про призначення нового керуючого санацією в порядку, встановленому цим Законом. Зазначене рішення має містити дату скликання чергового засідання комітету кредиторів для розгляду нового плану санації.

Згідно ч.12 ст.28 Закону процедура санації боржника припиняється достроково в разі невиконання умов плану санації та/або в разі невиконання поточних зобов'язань боржника, у зв'язку з чим господарський суд визнає боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру.

Таким чином, згідно з ч.12 ст.28 Закону правовою підставою відкриття ліквідаційної процедури є встановлення судом обставин невиконання умов плану санації та/або невиконання поточних зобов'язань боржника.

Судами зазначено, що станом на 30.03.2016 комітетом кредиторів боржника не схвалено план санації, запропонований керуючим санації Шимчишиним І.С. та уповноважено голову комітету кредиторів звернутися до господарського суду з клопотанням про припинення процедури санації, визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Відкриваючи ліквідаційну процедуру, суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, послався на ч.12, ч.13 ст.28 Закону та виходив з того, що комітет кредиторів боржника попередньо не схвалив план санації боржника, тому керуючий санацією не мав підстав подавати такий план санації на погодження до Міністерства аграрної політики та продовольства України, боржник характеризується ознаками неплатоспроможності, відсутні звернення інвесторів, Державне підприємство "Львівське агроторгове підприємство" не належить до підприємств, що є об'єктами права власності, які не підлягають приватизації. При встановленні ознак неплатоспроможності, судом зазначено, що загальна вартість незавершених капітальних інвестицій становить 5985 080,1 тис. грн.

Отже, судом першої інстанції невірно застосовано ч.12 ст.28 Закону як правову підставу для відкриття ліквідаційної процедури відносно ДП "Львівське агроторгове підприємство".

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст