Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 17.12.2015 року у справі №904/6355/15

Постанова ВГСУ від 17.12.2015 року у справі №904/6355/15

13.02.2017
Автор:
Переглядів : 172

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 грудня 2015 року Справа № 904/6355/15

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого:Удовиченка О.С.,суддів:Куровського С.В., Поліщука В.Ю.розглянувши касаційну скаргуДержавної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровськана постанову та на постанову господарського суду Дніпропетровської області від 13.08.2015 Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 12.10.2015 у справі№ 904/6355/15 за заявоюТовариства з обмеженою відповідальністю "Родина"пробанкрутстволіквідаторТатаринова Ю.В.

В судове засідання представники не з'явились

В С Т А Н О В И В:

Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 13.08.2015 порушено провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Родина" (далі - ТОВ "Родина") за процедурою, передбаченою ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції Закону України від 22 грудня 2011 року N 4212-VI, далі - Закон).

Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 13.08.2015 (суддя Калиниченко Л.М.) боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Татаринова Ю.В.

Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 12.10.2015 (колегія суддів: Кузнецов В.О., Науменко І.М., Вечірко І.О.) постанову господарського суду Дніпропетровської області від 13.08.2015 залишено без змін.

Державна податкова інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська звернулася до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову господарського суду Дніпропетровської області від 13.08.2015 та постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 12.10.2015, справу направити на розгляд до господарського суду Дніпропетровської області.

В обґрунтування касаційної скарги заявник посилається на порушення судами першої та апеляційної інстанції при винесенні оскаржуваних судових рішень норм матеріального права, зокрема: ст.ст.105, 110, 111 ЦК України, ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Судова колегія, розглянувши наявні матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 95 Закону, якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Відповідно до частин 1-3, 5 статті 105 ЦК України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи публікується у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації. Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня опублікування повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

Частиною 1 ст. 110 ЦК України встановлено, що юридична особа ліквідується, зокрема, за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Відповідно до ч.3 ст.110 ЦК України, якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

Відповідно до ч. 8 ст. 111 ЦК України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Таким чином, необхідними передумовами для звернення із заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 95 Закону є: оцінка вартості наявного майна боржника, публікація оголошення згідно з вимогами ст. 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, складання проміжного ліквідаційного балансу. Крім того, звернення до суду з такою заявою можливо лише після закінчення строку, передбаченого ст. 105 ЦК України.

З матеріалів справи вбачається, що 17.07.2015 ТОВ "Родина" в особі голови ліквідаційної комісії звернулося до суду із заявою про порушення справи про банкрутство у зв'язку з прийняттям загальними зборами учасників ТОВ "Родина" рішення від 15.07.2015 про припинення товариства шляхом ліквідації, що підтверджується протоколом від 15.07.2015 №21.

Відповідно до виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 30.04.2015 ТОВ "Родина" перебуває в стані припинення підприємницької діяльності.

Публікація повідомлення про припинення юридичної особи ТОВ "Родина" здійснена в офіційному спеціалізованому друкованому засобі масової інформації "Бюлетень державної реєстрації" № 315(10) від 16.04.2015.

Відповідно до ч. 4 ст. 111 ЦК України ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється.

В підтвердження проведення інвентаризації заявником надано інвентаризаційні описи основних засобів, акт про результати інвентаризації наявних коштів, що зберігаються в касі підприємства, акт інвентаризації розрахунків з покупцями, постачальниками та іншими дебіторами і кредиторами станом на 12.05.2015, звіт про оцінку вартості рухомого майна (кіноапаратури), що належить товариству, витяг з державного реєстру обтяжень рухомого майна. (т.1 а.с. 29 -66).

Згідно ч.7 ст.111 ЦК України для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

Судами встановлено, що на виконання пп.11.1.1 пункту 11 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.02.2011 №1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.03.2013 за №04/03-2 надано до ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області, в якій платник перебуває на обліку, заяву про припинення платника за формою №8-ОПП.

З матеріалів справи вбачається, що на виконання вимог ч.7 ст.111 ЦК України ліквідаційною комісією боржника направлено на адресу ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровська ГУ ДФС у Дніпропетровській області первинні документи податкового обліку (т.1 а.с. 143-185).

Відповідно до вимог ч. 8 ст. 111 ЦК України ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст