Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 14.12.2016 року у справі №904/2840/16

Постанова ВГСУ від 14.12.2016 року у справі №904/2840/16

03.02.2017
Автор:
Переглядів : 225

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2016 року Справа № 904/2840/16

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Козир Т.П. - головуючого, Гольцової Л.А., Іванової Л.Б.,

за участю представника заявника скарги (відповідача) - Дряхлова Є.О. дов. № ББУ/ПУ94/3/ББ/16 від 3 червня 2016 року та прокурора ГПУ Клюге Л.М. дов. № 014652 від 17 січня 2013 року,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Києві касаційну скаргу касаційну скаргу ПАТ "ДТЕК Павлоградвугілля" на постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 25 серпня 2016 року у справі Господарського суду Дніпропетровської області за позовом заступника прокурора Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області до ПАТ "ДТЕК Павлоградвугілля" про відшкодування збитків,

УСТАНОВИВ:

У квітні 2016 року Заступник прокурора Дніпропетровської області звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області (далі - позивач) до ПАТ "ДТЕК Павлоградвугілля" (далі - відповідач) про стягнення збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів у розмірі 231083 гривні 43 коп., з яких: до спеціального фонду Державного бюджету України - 69325 гривень 03 коп. збитків, заподіяних внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, що становить 30 % грошових стягнень; до спеціального фонду обласного бюджету Дніпропетровської обласної ради - 46216 гривень 69 коп. збитків, заподіяних внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, що становить 20 % грошових стягнень; до спеціального фонду місцевого бюджету Павлоградської міської ради - 115547 гривень 71 коп. збитків, заподіяних внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, що становить 50 % грошових стягнень, із зарахуванням коштів на аналітичний рахунок, відкритий в головному управлінні Державного казначейства України у Дніпропетровській області за балансовим рахунком 3311 "Кошти, які підлягають розподілу між Державним і місцевим бюджетами", плану рахунків у розрізі кодів класифікації доходів бюджету та території, по коду 24062100, банк ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012.

Позовні вимоги обгрунтовані невиконанням відповідачем обов'язку з відшкодування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 13 червня 2016 року позов задоволено повністю.

З ПАТ "ДТЕК Павлоградвугілля" стягнуто збитки, що заподіяні державі внаслідок порушення законодавства про охорону та раціональне використання водних ресурсів, у розмірі 231083 гривень 43 коп. з яких:

- до спеціального фонду Державного бюджету України - 69325 гривень 03 коп. збитків, заподіяних внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, що становить 30 % грошових стягнень;

- до спеціального фонду обласного бюджету Дніпропетровської обласної ради - 46216 гривень 69 коп. збитків, заподіяних внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, що становить 20 % грошових стягнень;

- до спеціального фонду місцевого бюджету Павлоградської міської ради 115541 гривень 71 коп. збитків, заподіяних внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, що становить 50 % грошових стягнень, із зарахуванням коштів на аналітичний рахунок, відкритий в головному управлінні Державного казначейства України у Дніпропетровській області за балансовим рахунком 3311 "Кошти, які підлягають розподілу між Державними і місцевими бюджетами", плану рахунків у розрізі кодів класифікації доходів бюджету та території, по коду 24062100, банк ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО 805012.

Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 25 серпня 2016 року апеляційну скаргу ПАТ "ДТЕК Павлоградвугілля" залишено без задоволення, рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 13 червня 2016 року залишено без змін.

У касаційній скарзі ПАТ "ДТЕК Павлоградвугілля" просить скасувати рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 13 червня 2016 року та постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 25 серпня 2016 року, прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Зазначає, що факт заподіяння шкоди не встановлений та не підтверджений жодним з наявних у справі доказів.

Посилається на те, що суди попередніх інстанцій не прийняли до уваги доводи відповідача про порушення Державною екологічною інспекцією національних стандартів при відборі проб та їх дослідженні.

Стверджує, що загальний відібраний об'єм проб є недостатнім для достовірного та об'єктивного дослідження всіх компонентів, передбачених Регламентом.

Наведені обставин, на думку заявника, свідчать, що вказані акти та протоколи є неналежними доказами у справі.

Вважає, що судом апеляційної інстанції безпідставно відмовлено у задоволенні клопотання про проведення інженерно-екологічної експертизи.

Представник позивача у судове засідання не з'явився.

Враховуючи, що про час та місце розгляду касаційної скарги позивач повідомлений належним чином, суд вважає за можливе розглянути справу за його відсутності.

Заслухавши пояснення представника відповідача та прокурора, обговоривши доводи касаційної скарги та вивчивши матеріали справи, суд вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Згідно Положення про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України № 454/2011 від 13 квітня 2011 року, Державна екологічна інспекція України входить до системи органів виконавчої влади та утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

За вказаним положенням, Державна екологічна інспекція у Дніпропетровські області є територіальним органом Державної екологічної інспекції України і входить до сфери її управління.

Статтею 20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" встановлено, що до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, в тому числі, організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами-нерезидентами вимог природоохоронного законодавства.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст