Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 13.12.2016 року у справі №904/3010/16

Постанова ВГСУ від 13.12.2016 року у справі №904/3010/16

03.02.2017
Автор:
Переглядів : 173

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 грудня 2016 року Справа № 904/3010/16 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Головуючого суддіШевчук С.Р. (доповідач) суддівВладимиренко С.В., Демидової А.М. розглянувши касаційну скаргуПублічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" м.Кривий Ріг Дніпропетровської області на рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 07.06.2016 та постановуДніпропетровського апеляційного господарського суду від 04.10.2016 у справі№904/3010/16 Господарського суду Дніпропетровської області за позовомПублічного акціонерного товариства "Українська залізниця" м. Київ в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" м. Дніпро доПублічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" м. Кривий Ріг Дніпропетровської області простягнення 30 439,80 грн. плати за користування вагонами та збору за зберігання вантажу в судовому засіданні взяли участь представники:

позивача: не з'явився;

відповідача: Дарій Л.М., дов. від 24.12.2015 №52-16/64;

В С Т А Н О В И В:

Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (далі за текстом - ПАТ "Укрзалізниця") звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом про стягнення з Публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" (далі за текстом - ПАТ "Південний ГЗК") плати за користування вагонами у розмірі 28 824,00 грн. та збору за зберігання вантажу у розмірі 1 615,80 грн.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 07.06.2016 у справі №904/3010/16 (суддя Бондарєв Е.М.), залишеним без змін постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 04.10.2016 (головуючий суддя Парусніков Ю.Б., Верхогляд Т.А., Коваль Л.А.) позов задоволено повністю, присуджено до стягнення з Публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" на користь Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" плату за користування вагонами у розмірі 28 824,00 грн., збір за зберігання вантажу у розмірі 1 615,80 грн. та витрати зі сплати судового збору у сумі 1 378,00 грн.

Не погодившись із рішенням місцевого суду та постановою апеляційного суду, ПАТ "Південний ГЗК" звернулось до Вищого господарського суду України із касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 07.06.2016, постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 04.10.2016 та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.

В обґрунтування своєї правової позиції заявник касаційної скарги, посилається на порушення та неправильне застосування апеляційним судом норм матеріального та процесуального права, зокрема статей 42, 34, 43 Господарського процесуального кодексу України, пунктів 2, 8, 9, 10, 12 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999 №113, статей 119, 121 Статуту залізниць України. Наголошує на тому, що апеляційний суд залишив поза увагою доводи товариства про те, що плата за користування вагонами є завищеною. Крім цього, оскільки на момент розгляду справи у суді у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців відсутній запис про припинення ДП "Укрзалізниця", висновок апеляційного суду про те, що ПАТ "Укрзалізниця" є правонаступником ДП "Придніпровська залізниця" є передчасним.

Розглянувши касаційну скаргу, заслухавши пояснення представника відповідача, перевіривши наявні матеріали справи на предмет правильності юридичної оцінки обставин справи, повноти їх встановлення в судових рішеннях та застосування судами норм матеріального і процесуального права, колегія суддів Вищого господарського суду України дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Як встановлено судами першої та апеляційної інстанцій, 28.11.2013 між державним підприємством "Придніпровська залізниця", правонаступником якого є публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" публічного акціонерного товариства "Українська залізниця", (далі - Залізниця, позивач) та публічним акціонерним товариством "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" (далі - Власник колії, відповідач), укладений договір №ПР/М-13-2/11-131387/НЮдч про експлуатацію залізничної під'їзної колії публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат", яка примикає до станції Кривий Ріг Придніпровської залізниці (дод. угода № 2 від 03.02.2014 року), з урахуванням Додаткової угоди № 9 від 15.12.2015 року, (далі - Договір), відповідно до пункту 1 якого згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезень вантажів залізничним транспортом України і на умовах цього договору експлуатується під'їзна колія, яка належить власнику, що примикає до станції Кривий Ріг Придніпровської залізниці стрілкою № 2/4 в парній горловині станції.

Під'їзна колія обслуговується власним локомотивом.

Час перебування вагонів на під'їзній колії обчислюється з моменту закінчення передавальних операцій при передачі вагонів Залізницею Власнику колії до моменту закінчення цих операцій при поверненні вагонів Залізниці (пункт 11 договору).

Відповідно до пункту 15 Договору Власник колії сплачує Залізниці плату, у тому числі:

- за користування вагонами згідно з Правилами перевезень вантажів залізничним транспортом України;

- за зберігання вантажів у вагонах - у разі затримки їх з вини одержувача після закінчення терміну безоплатного зберігання сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї) - згідно з Правилами зберігання вантажів.

Згідно п.6 Договору вагони для під'їзної колії подаються локомотивом залізниці на одну з приймально-здавальних колій станції Допоміжна. Подальший рух вагонів виконується локомотивом власника колії. Здавання вагонів провадиться на одній з приймально-здавальних колій станції Допоміжна.

Цей договір укладається терміном на 1 рік з 11.12.2013 року до 10.12.2018 року включно (пункт 20 договору).

За накладними №№ 42408914, 42439893, 42408963, 42439539, 42408740, 42408989, 42408757, 42409003, 42408864, 42409011, 42408872, 42408880, 42408948, 42408930, 42409029, 42448076, 42399543, 42374900, 42375006, 42375022, 42410928, 42434860, 42434878, 42434894, 42434902, 42434852, 42435099, 42446708, 42417816, 42417824, 42417857, 42417881, 42417899, 42417832, 42419341, 42417865, 42417840, 42417873, 42417808, 42417782 Залізницею були прийняті порожні власні вагони для перевезення на адресу публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" .

Відповідно до зазначених накладних станція та залізниця призначення - Кривий Ріг Придніпровської залізниці.

За наказом №601 від 04.11.2015о 04 год. 55 хв. були затримані вагони на станції Батуринська у зв'язку з неприйняттям вагонів вантажовласником публічним акціонерним товариством "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" по причині скупчення вагонів на станції Кривий Ріг Придніпровської залізниці, які прибули на адресу публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" і несвоєчасного вивільнення колій від вантажу, що прибув на їх адресу.

Відповідно до наказу затримці підлягали вагони №№ голова 65569287 хвіст 61014874 у кількості 57 вагонів, індекс поїзда 4011-16-4672 з вантажем - на своїх осях, що перевозились у поїзді № 2106.

За наведеним фактом станцією затримки вагонів - Батуринська складений акт про затримку вагонів форми ГУ-23а №12 від 04.11.2015, що прибули поїздом №2106 04.11.2015 о 04:45 год. на адресу публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат". Акт про затримку вагонів складений через неприйняття їх вантажовласником з причини скупчення вагонів на станції Кривий Ріг Придніпровської залізниці у зв'язку з несвоєчасним вивільненням колій від вантажу.

Також, щодо наведених обставин складено акти загальної форми ГУ-23 №23 від 04.11.2015.

Повідомлення про затримку вагонів отримане відповідачем 04.11.2015 року о 06:00 год.

Відповідно до акту про затримку вагонів форми ГУ-23а №12 від 04.11.2015 затримані вагони, що прибули поїздом № 2106, відправлені поїздом № 2105 06.11.2015 о 10 год. 00 хв.

На станції Кривий Ріг Придніпровської залізниці складені акти загальної форми ГУ-23 №№ 5248- 5258, 5266- 5273, 5274-5279, 5308-5314, 5318-5325, 5326-5332, 5354-5363, 5366, 5367-5368, 5371-5379, 5387-5388, 5426-5435, якими покладено відповідальність стосовно зайнятості колій призначення вагонами у період з 04 год. 55 хв. 04.11.2015 по 08 год. 35 хв. 06.11.2015, який охоплює період з моменту прибуття спірних вагонів на станцію підходу Батуринська і до закінчення їх затримки на вантажовідправника.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст