Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 12.07.2017 року у справі №904/8188/16

Постанова ВГСУ від 12.07.2017 року у справі №904/8188/16

15.07.2017
Автор:
Переглядів : 255

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 липня 2017 року Справа № 904/8188/16

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого: суддів:Нєсвєтової Н.М. (доповідач), Карабаня В.Я., Кондратової І.Д.розглянувши касаційну скаргу державного підприємства "Державний інститут по проектуванню підприємств гірничорудної промисловості "Кривбаспроект" на постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 27.03.2017у справі№ 904/8188/16 Господарського суду Дніпропетровської області за позовомдержавного підприємства "Державний інститут по проектуванню підприємств гірничорудної промисловості "Кривбаспроект"додепартаменту промисловості Дніпропетровської обласної державної адміністрації третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Дніпропетровська обласна державна адміністрація прозобов'язання вчинити певні дії

за участю представників сторін:

позивача: не з'явився;

відповідача: не з'явився;

третьої особи: не з'явився;

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство "Державний інститут по проектуванню підприємств гірничорудної промисловості "Кривбаспроект" звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до департаменту промисловості Дніпропетровської обласної державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Дніпропетровська обласна державна адміністрація, про зобов'язання ліквідаційної комісії Департаменту промисловості Дніпропетровської обласної державної адміністрації вчинити дії щодо визнання та включення до ліквідаційного балансу кредиторських вимог за договором від 21.10.2013 №372/13133 та договором від 02.12.2013 № 3786/13133 у розмірі 1 994 600,00 грн.

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 25.10.2016, залишеним без змін постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 27.03.2017 у справі №904/8188/16, в позові відмовлено повністю.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями, позивач звернувся до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на неправильне застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 25.10.2016 та постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 27.03.2017 скасувати, прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити повністю.

Колегія суддів, беручи до уваги межі перегляду справи у касаційній інстанції, обговоривши доводи касаційної скарги, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування попередніми судовими інстанціями норм матеріального права при ухваленні зазначених судових рішень, вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судами попередніх судових інстанцій, 21.10.2013 між державним підприємством "Державний інститут по проектуванню підприємств гірничорудної промисловості "Кривбаспроект" (позивач, виконавець) та Департаментом промисловості Дніпропетровської обласної державної адміністрації (відповідач, замовник) укладено договір №3721/13133 про закупівлю послуги з виконання науково-дослідної роботи щодо розробки програми.

Відповідно до п. 2.1 договору джерелом фінансування є кошти спеціального фонду обласного бюджету (обласного фонду охорони навколишнього природного середовища) для здійснення природоохоронних заходів, відповідно додатку 2 Розпорядження голови облдержадміністрації від 08.08.2013 №Р-666/0/3-13 "Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 21.01.2013 №Р-30/0/3-13", КФК 240601 "Охорона та раціональне використання природних ресурсів", КЕКВ 2281.

25.11.2013 на виконання умов договору між сторонами у справі було підписано Акт № 387 здавання-приймання послуги виконання науково-дослідної роботи щодо розробки програми за договором №3721/13133 від 21.10.2013 на суму 99 600,00 грн без ПДВ.

02.12.2013 між державним підприємством "Державний інститут по проектуванню підприємств гірничорудної промисловості "Кривбаспроект" (позивач, виконавець) та Департаментом промисловості Дніпропетровської обласної державної адміністрації (відповідач, замовник) укладено договір №3786/13133 про надання послуги: код 71.12.3 -послуги геологічні, геофізичні та пов'язані з ними вишукувальні та консультаційні послуги (Регіон м. Кривий Ріг. Організація моніторингу. Організація та розробка технічних завдань і календарних планів виконання заходів програми дослідження стану Криворізької залізорудного басейну для запобігання виникненню на його території катастрофи техногенного та природного характеру) - Науково-дослідна робота з організації та розробки технічних завдань і календарних планів виконання заходів програми.

Відповідно до п.2.1 договору №3786/13133 джерелом фінансування є кошти місцевих бюджетів (обласний бюджет) - спеціальний фонд для здійснення природоохоронних заходів, відповідно до додатку 2 розпорядження голови облдержадміністрації від 08.08.2013 № Р-666/0/3-13 "Про внесення змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 21.01.2013 №Р-30/0/3-13", КФК 240601 "Охорона та раціональне використання природних ресурсів". КЕКВ 2281, згідно з програмою моніторингу довкілля Дніпропетровської області (зі змінами та доповненнями), затвердженою рішенням обласної ради від 04.12.2007 № 294-13/V .

24.12.2013 року на виконанням умов договору №3786/13133 між сторонами було підписано Акт № 462 здавання-приймання за договором № 3786/13133 від 02.12.2013 на суму 1 895 000,00 грн без ПДВ.

05.11.2014 за вих. № 010-3084 та за вих. №010-3085, 10.02.2015 за вих. №010-245 та за вих. № 010-246 позивач направив претензії відповідачеві, в яких ставив за вимогу сплатити борг за надані послуги за вищевказаними договорами.

Судами встановлено, що відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації від 26.06.20Н №Р-307/0/3-15 "Про структуру обласної державної адміністрації та внесенні змін до розпорядження голови облдержадміністрації від 08.11.2012 № Р-830/0/3-12" припинено шляхом ліквідації юридичної особи департамент промисловості Дніпропетровської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 35809525) (п.2) та призначено ліквідаційну комісію (п.3).

09.09.2015 позивач звернувся до відповідача із заявою №010-1711 про включення до реєстру вимог кредиторів грошових вимог у розмірі 1 895 000,00 грн та із заявою №010-1704 від 09.09.2015 про включення до реєстру вимог кредиторів грошових вимог у розмірі 99 600,00 грн.

Як вбачається із листа відповідача від 23.10.2015 № 1004/0/21-15 грошові вимоги позивача у сумі 1 895 000,00 грн та грошові вимоги у сумі 99 600,00 грн були визнані та включені до реєстру вимог кредиторів.

30.12.2015 та 23.03.2016 позивач звернувся до Голови обласної державної адміністрації з листами №010-2539 та №010-676 з проханням допомогти у вирішенні питання щодо сплати боргу у сумі 1 895 000 грн та 99 600 грн, або надати письмову відповідь щодо причин її несплати.

Як встановлено матеріалами справи, позивач неодноразово звертався до Голови ліквідаційної комісії Департаменту промисловості Дніпропетровської обласної держадміністрації про сплату боргу у сумі 99 600,00 грн та у сумі 1 895 000,.00 грн, які були визнані та включені до реєстру вимог кредиторів.

10.05.2016 у листі № 1049/1 Голова ліквідаційної комісії департаменту промисловості облдержадміністрації повідомив, що 29.04.2016 №54/0/21-16 до департаменту фінансів облдержадміністрації було направлено листа щодо виділення коштів для погашення заборгованості у розмірі 1 895 000,00 грн та 99 600,00 грн.

12.05.2016 Дніпропетровська обласна рада надала відповідь № 1239/0/2-16, в якому вказала, що рішенням обласної ради від 04.12.2015 № 705-35 VI "Про обласний бюджет на 2016 рік" (із змінами, внесеними на III сесії обласної ради від 25.03.2016) затверджено видатки за обласною комплексною програмою (стратегією) екологічної безпеки та запобігання змінам клімату на 2016-2025 роки в сумі 279,9 млн. грн Головними розпорядниками цих коштів є департамент житлово-комунального господарства та будівництва облдержадміністрації та департамент екології та природних ресурсів облдержадміністрації, на яких, згідно з Бюджетним кодексом України, покладено функції розподілу за об'єктами та напрямами використання. Відповідно до зазначеного рішення обласної ради цей розподіл затверджується розпорядженням голови облдержадміністрації. Інформацію про виділення коштів па погашення заборгованості Вашому інституту надасть облдержадміністрація. Усі спірні питання вирішуються згідно з чинним законодавством України.

03.06.2016 позивач звернувся з листом №010-1421 до Департаменту фінансів Дніпропетровської облдержадміністрації щодо прийняття рішення про виділення коштів для погашення існуючої кредиторської заборгованості та надати його на затвердження голові облдержадміністрації.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст