Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 08.12.2016 року у справі №904/976/16

Постанова ВГСУ від 08.12.2016 року у справі №904/976/16

03.02.2017
Автор:
Переглядів : 136

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 грудня 2016 року Справа № 904/976/16

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Головуючий суддяЯценко О.В., суддіБакуліна С.В., Поляк О.І.розглянувши матеріали касаційної скаргиПублічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат"на постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 04.10.2016 у справі№ 904/976/16Господарського судуДніпропетровської областіза позовомПублічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця"доПублічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат"простягнення 41 924,76 грн.

В засіданні взяли участь представники:

- позивача:Русанова В.В. дов. 25.10.2016- відповідача:Матвеєва Т.В. дов. 24.12.2015 ВСТАНОВИВ:

Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" (далі - "Позивач") звернулось до господарського суду Дніпропетровської області про стягнення з Публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат", (далі - "Відповідач") плати за користування вагонами та збору за зберігання вантажу в сумі 41924,76 грн.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 19.07.2016 року у даній справі (суддя Ніколенко М.О.) позов задоволено. Стягнуто з Публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" на користь Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" плату за користування вагонами та збір за зберігання вантажу в сумі 41 924,76 грн.

Рішення суду першої інстанції мотивовано тим, що відповідачем порушено положення пункту 8 договору про експлуатацію під'їзної колії ПАТ Південний ГЗК", а також не дотримано вимог Інструкції "Про порядок користування пристроями маршрутно-релейної централізації станції Кривий Ріг Придніпровської залізниці", що унеможливило здійснити подачу вагонів зі станції Кривий Ріг на станцію Допоміжна, та визвало скупчення вагонів на станції призначення Кривий Ріг. Факт скупчення вагонів, що надійшли на адресу ПАТ "Південний ГЗК", підтверджується, зокрема, наданим Положенням про зайнятість колій на станції Кривий Ріг за весь час затримки вагонів.

Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 04.10.2016 (судді Білецька Л.М., Верхогляд Т.А., Парусніков Ю.Б.) рішення господарського суду Дніпропетровської області від 19.07.2016 залишено без зміни.

Відповідач, не погоджуючись з прийнятими постановою та рішенням, звернулося з касаційною скаргою у якій просить судові акти скасувати з підстав неправильного застосування норм матеріального права, прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

Скаржник доводить, щодо затримки вагонів, викладені Позивачем у актах загальної форми ГУ-23 не відповідають дійсності і документально не підтверджені крім того зайнятість колій на станції призначення була спричинена саме Залізницею, і як наслідок, вина ПАТ "ПІВДГЗК" у затримці спірних вагонів відсутня.

Скаржник вважає, що залізницею неправомірно нарахована плата за користування вагонами за відомостями ф. ГУ-46 № № 12099247, 2099246, 12099245, 13099248,13099249,13099250 та збір за зберігання вантажу з накопичувальної картки ф.ФДУ-92 № 18099048 на загальну суму 41924,76 грн., оскільки Публічне акціонерне товариство "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" було готове прийняти вагони на під'їзну колію.

У відзиві на касаційну скаргу позивач зазначив, що доводи викладені в ній є безпідставними та такими, що не відповідають дійсності.

Ухвалою від 08.11.2016 року колегії суддів Вищого господарського суду України у складі головуючого (доповідач) - Яценко О.В., суддів - Бакуліної С.В., Ходаківської І.П. касаційна скарга Публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" прийнята до провадження, справа призначена до розгляду у судовому засіданні на 08.12.2016 року.

Розпорядженням Керівника апарату Вищого господарського суду України від 06.12.2016 року № 08.03-04/6087 для розгляду касаційної скарги у справі № 904/976/16, у зв'язку з відпусткою судді Ходаківської І.П. призначено автоматичну зміну складу колегії суддів, у зв'язку з чим в подальшому сформовано колегію суддів у складі: головуючий (доповідач)- Яценко О.В., судді Бакуліна С.В., Поляк О.І.

Учасників судового процесу відповідно до статті 1114 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) належним чином повідомлено про час і місце розгляду касаційної скарги.

Колегія суддів Вищого господарського суду України, переглянувши у касаційному порядку рішення суду першої інстанції та постанову апеляційної інстанції, на підставі встановлених фактичних обставин справи, перевіривши застосування судом першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом 28.11.2013 між Державним підприємством "Придніпровська залізниця" (далі - "Залізниця") та Публічним акціонерним товариством "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" (далі - "Власник") укладено Договір № ПР/М-13-2/11-131387/НЮдч про експлуатацію залізничної під'їзної колії Відкритого акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат", яка примикає до станції Кривий Ріг Придніпровської залізниці (договір). Пунктом 1 цього договору, передбачено, що згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезень вантажів залізничним транспортом України і на умовах цієї угоди експлуатується під'їзна колія, яка належить власнику, що примикає до станції Кривий Ріг Придніпровської залізниці стрілкою № 2/4 в парній горловині станції. Під'їзна колія обслуговується власним локомотивом.

Згідно з пунктом 4 договору рух поїздів на під'їзній колії здійснюється з додержанням Правил технічної експлуатації залізниць України, Інструкції по сигналізації на залізницях України та Інструкції про порядок обслуговування і організації руху на під'їзній колії.

За змістом пункту 11 договору час перебування вагонів на під'їзній колії обчислюється з моменту закінчення передавальних операцій при передачі вагонів залізницею власнику колії до моменту закінчення цих операцій при поверненні вагонів залізниці.

Відповідно до п. 15 договору власник колії сплачує залізниці плату, у тому числі:

- за користування вагонами згідно з Правилами перевезень вантажів залізничним транспортом України;

- за зберігання вантажів у вагонах - у разі затримки їх з вини одержувача після закінчення терміну безоплатного зберігання, яка сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї) - згідно з Правилами зберігання вантажів.

Цей договір укладається терміном на 1 рік і діє з 11.12.2013 року до 10.12.2014 року включно (п. 20 договору).

За залізничними накладними (Т.1 а.с.96-150, Т.2 а.с.-5-61) залізницею були прийняті порожні власні вагони для перевезення на адресу Публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат". Відповідно до зазначених накладних станція та залізниця призначення - Кривий Ріг Придніпровської залізниці.

На шляху прямування, відповідно до вимог пунктів 9. 10 Правил користування вагонами, затверджених наказом Міністерства транспорту України 25.02.1999р. № 113 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 15.03.1999р. за № 165/3458, дані вагони було затримано через зайнятість колій на станції призначення Кривий Ріг, з вини одержувача ПАТ "Південний ГЗК".

Накази про затримку спірних вагонів на підходах до станції призначення № 405 від 08.09.15р., № 415 від 11.09.15р. були надані через наявність на коліях станції призначення Кривий Ріг неприйнятих ПАТ "Південний ГЗК" вагонів, що надійшли на його адресу, та які не давали змоги залізниці виконувати технологічні операції з вантажами. За цим фактом станціями затримки Кривий Ріг Західний, Мусіївка у порядку передбаченому п.9,10 Правил користування вагонами та контейнерами, складено акти про затримку вагонів форми ГУ-23а № 55 від 08.09.15р., № 17 від 11.09.15р., акти загальної форми ГУ-23 № 58 від 08.09.15р.. № 26 від 11.09.15р. та представнику вантажоодержувача своєчасно вручені повідомлення про затримку вагонів на підходах до станції призначення з вини ПАТ "Південний ГЗК".

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст