Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 07.09.2016 року у справі №904/1173/16

Постанова ВГСУ від 07.09.2016 року у справі №904/1173/16

10.02.2017
Автор:
Переглядів : 127

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 вересня 2016 року Справа № 904/1173/16

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого суддіСибіги О.М.,суддівБожок В.С., Мачульського Г.М.розглянувши матеріали касаційної скаргиПублічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат", м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл.на постановуДніпропетровського апеляційного господарського суду від 29.06.2016 рокуу справі господарського суду Дніпропетровської областіза позовомПублічного акціонерного товариства "Українська залізниця", м. Київ в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця", м. Дніпродо Публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат", м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл.простягнення 60 282, 60 грн.

за участю представників

позивача: Русанова В.В.,

відповідача: Чобанюк Т.М.

В С Т А Н О В И В:

Публічне акціонерне товариство "Українська залізниця" в особі Регіональної філії "Придніпровська залізниця" (далі за текстом - ПАТ "Українська залізниця" в особі РФ "Придніпровська залізниця") звернулось до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" (далі за текстом - ПАТ "Південний гірничо-збагачувальний комбінат") про стягнення 58 666, 68 грн. плати за користування вагонами та 1 615, 92 грн. збору за зберігання вантажу.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 12.04.2016 року залишеним без змін постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 29.06.2016 року позовні вимоги задоволено: присуджено до стягнення з ПАТ "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" на користь ПАТ "Українська залізниця" в особі РФ "Придніпровська залізниця" 58 666, 68 грн. плати за користування вагонами, 1 615, 92 грн. збору за зберігання вантажу та судовий збір.

Вищезазначені судові акти мотивовано правомірністю нарахування відповідачу плати за користування вагонами і збору за зберігання вантажу, так як належними та допустимими доказами підтверджено, що затримка вагонів на станції підходу до станції призначення відбулась через неможливість приймання їх станцією призначення з причин скупчення на ній вагонів, що прибули на адресу ПАТ "Південний гірничо-збагачувальний комбінат", у зв'язку з неприйняттям вагонів вантажовласником - ПАТ "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" і несвоєчасним вивільненням колій від вантажу, що прибув на його адресу.

Не погоджуючись з судовими актами попередніх інстанцій, ПАТ "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" звернулось до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати рішення господарського суду Дніпропетровської області від 12.04.2016 року та постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 29.06.2016 року і прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

ПАТ "Українська залізниця" в особі РФ "Придніпровська залізниця" до Вищого господарського суду України було подано відзив на касаційну скаргу, в якому позивач проти доводів касаційної скарги заперечує та просить залишити її без задоволення, а судові акти попередніх інстанцій - без змін.

В судовому засіданні представник відповідача просив касаційну скаргу задовольнити, рішення господарського суду Дніпропетровської області від 12.04.2016 року та постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 29.06.2016 року - скасувати і прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог, а представник позивача проти доводів касаційної скарги заперечував та просив залишити її без задоволення, а судові акти попередніх інстанцій - без змін.

Заслухавши пояснення представників сторін, приймаючи до уваги межі перегляду справи в суді касаційної інстанції, перевіривши повноту встановлення господарськими судами обставин справи та правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого господарського суду України дійшла висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на наступне.

Господарськими судами попередніх інстанцій встановлено, що 28.11.2013 року ДП "Придніпровська залізниця" (залізниця) та ПАТ "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" (власник колії) укладено Договір № ПР/М-13-2/11-131387/НЮдч/2013/у/ ТО/1466 про експлуатацію залізничної під'їзної колії ПАТ "Південний гірничо-збагачувальний комбінат", яка примикає до станції Кривий Ріг Придніпровської залізниці (далі за текстом - Договір), відповідно до умов якого згідно зі Статутом залізниць України, Правилами перевезень вантажів залізничним транспортом України і на умовах цієї угоди експлуатується під'їзна колія, яка належить власнику, що примикає до станції Кривий Ріг Придніпровської залізниці стрілкою № 2/4 в парній горловині станції. Під'їзна колія обслуговується власним локомотивом.

Згідно з п. 5 Договору повідомлення про подачу вагонів на під'їзну колію передаються старшим прийомоздавальником станції Кривий Ріг по телефону оператору диспетчера зовнішнього транспорту УЗТ не пізніше, ніж за 2,0 години до фактичного подавання вагонів з реєстрацією у книзі повідомлень форми ГУ-2.

Відповідно до п. 6 Договору вагони для під'їзної колії подаються локомотивом залізниці на одну з приймально-здавальних колій станції Допоміжна. Подальший рух вагонів виконується локомотивом власника колії.

Про готовність вагонів до забирання диспетчер цеху зовнішнього транспорту УЗТ по прямому телефонному зв'язку повідомляє старшого прийомоздавальника або маневрового диспетчера станції Кривий Ріг, повідомлення передається не пізніше, ніж за 2,0 години до фактичної здачі вагонів з реєстрацією у книзі повідомлень форми ГУ-2 (п. 8 Договору).

Час перебування вагонів на під'їзній колії обчислюється з моменту закінчення передавальних операцій при передачі вагонів залізницею власнику колії до моменту закінчення цих операцій при поверненні вагонів залізниці (п. 11 Договору).

Відповідно до п. 15 Договору власник колії сплачує залізниці плату, у тому числі: за користування вагонами згідно з Правилами перевезень вантажів залізничним транспортом України; за зберігання вантажів у вагонах - у разі затримки їх з вини одержувача після закінчення терміну безоплатного зберігання, яка сплачується незалежно від місця затримки (на станції призначення та на підходах до неї) - згідно з Правилами зберігання вантажів.

Договір діє з 11.12.2013 року до 10.12.2018 року включно (п. 20 Договору).

Додатковою угодою № 9 від 15.12.2015 року до Договору сторони внесли зміни до Договору щодо його назви, преамбули Договору та місцезнаходження сторін, зокрема, назва Договору викладена в наступній редакції: Договір про експлуатацію залізничної під'їзної колії ПАТ "Південний Гірничо-збагачувальний комбінат", яка примикає до станції Кривий Ріг філії "Придніпровська залізниця" ПАТ "Укрзалізниця".

Згідно зі ст. ст. 1, 2 Статуту ПАТ "Українська залізниця" є юридичною особою, що утворене відповідно до Закону України "Про особливості утворення Публічного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування", постанови Кабінету Міністрів України № 200 від 25.06.2014 року "Про утворення ПАТ "Українська залізниця". ПАТ "Українська залізниця" є правонаступником усіх прав і обов'язків Укрзалізниці та підприємств залізничного транспорту, в тому числі ДП "Придніпровська залізниці".

В жовтні 2015 року за накладними № № 41669441, 41669375, 41669243, 41669417, 41669367, №41669409, 41669318, 41669268, 41669326, 41669250, 41669375, 41669391, 41669375, 41669383, №41669334, 41669284, 41669359, 41669292, 41669433, 41669342, 41669276, 41669425, 41670910, №41670894, 41670902, 41670969, 41670886, 41670811, 41670852, 41671009, 41670837, 41670944, №41670985, 41670951, 41670829, 41670803, 41670936, 41670795, 41670977, 41661240, 41670845, 41670928, 41670860, 41660150, 41659954, 41659939, 41660168, 41659988, 41660176, 41659970, 41671637, 41671629, 41671611 залізницею було прийнято до перевезення порожні власні вагони на адресу одержувача ПАТ "Південний гірничо-збагачувальний комбінат".

На шляху прямування на підставі наказу № 466 від 02.10.2015 року були затримані вагони (№ № голова 65806374 хвіст 55468763 у кількості 57 вагонів, індекс поїзда 4005-40-4672 з вантажем на своїх осях) на станції Мудрьона Придніпровської залізниці через неможливість приймання їх станцією Кривий Ріг Придніпровської залізниці з причини скупчення вагонів на станції Кривий Ріг Придніпровської залізниці, що прибули на адресу ПАТ "Південний гірничо-збагачувальний комбінат", у зв'язку з неприйняттям вагонів вантажовласником - ПАТ "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" і несвоєчасним вивільненням колій від вантажу, що прибув на його адресу.

За наказом № 476 від 04.10.2015 року були затримані вагони (№ № голова 65806374 хвіст 55468763 у кількості 57 вагонів, індекс поїзда 4005-40-4672 з вантажем на своїх осях) на станції Новоблочна Придніпровської залізниці через неможливість приймання їх станцією Кривий Ріг Придніпровської залізниці з причини скупчення вагонів на станції Кривий Ріг Придніпровської залізниці, що прибули на адресу ПАТ "Південний гірничо-збагачувальний комбінат", у зв'язку з неприйняттям вагонів вантажовласником - ПАТ "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" і несвоєчасним вивільненням колій від вантажу, що прибув на його адресу.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст