Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 06.12.2016 року у справі №904/3744/16

Постанова ВГСУ від 06.12.2016 року у справі №904/3744/16

03.02.2017
Автор:
Переглядів : 176

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 грудня 2016 року Справа № 904/3744/16 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Головуючого суддіШевчук С.Р. (доповідач) суддівВладимиренко С.В., Демидової А.М. розглянувши касаційну скаргуПублічного акціонерного товариства "ДТЕК Павлоградвугілля" на постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 04.10.2016 у справі№ 904/3744/16 господарського суду Дніпропетровської області за позовомПублічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" доПублічного акціонерного товариства "ДТЕК Павлоградвугілля" про стягнення 10 367,16 грнв судовому засіданні взяли участь представники:

- позивача: Кучерук А.В., дов. від 25.10.2016 б/н;

- відповідача: не з'явились;

В С Т А Н О В И В :

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 11.07.2016 (суддя Колісник І.І.), залишеним без змін постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 04.10.2016 (головуючий суддя - Дармін М.О., судді Березкіна О.В., Чус О.В.) позов задоволено, присуджено до стягнення з Публічного акціонерного товариства "ДТЕК Павлоградвугілля" на користь Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" плату за користування вагонами у сумі 9 686,76 грн., збір за зберігання вантажу у сумі 680,40 грн., судовий збір у сумі 1 378,00 грн.

Не погоджуючись з прийнятими у справі судовими рішеннями, ПАТ "ДТЕК Павлоградвугілля" звернулось до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на неправильне застосування норм матеріального та процесуального права, зокрема статей 22, 119, 121 Статуту залізниць, пунктів 9, 10, 12 Правил користування вагонами і контейнерами, пункту 8 Правил зберігання вантажу, просить скасувати рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 11.07.2016 та постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 04.10.2016 у справі №904/3744/16, прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог. Заявник касаційної скарги наголошує на неможливості користуватися порожнім транспортним засобом (вагонами) та одночасно зберігати його як вантаж, що перевозиться у залізничному рухомому складі, що свідчить про неправомірність стягнення з відповідача і плати за користування вагонами у сумі 9 686,76 грн., і збору за зберігання вантажу у сумі 680,40 грн. Крім цього, скаржник наголошує на тому, що судами не враховано позиції Пленуму Вищого господарського суду України, викладеної у п.5.9 Роз'яснень від 29.05.2002 №04-5/601 "Про деякі питання практики вирішення спорів, що виникають з перевезення вантажу залізницею".

Позивач не скористався правом, наданим статтею 1112 Господарського кодексу України, не надав відзив на касаційну скаргу, що в силу положень статті 1112 Господарського процесуального кодексу України не перешкоджає перегляду оскаржуваних судових рішень.

Як встановлено судами першої та апеляційної інстанцій, 11.11.2013 року між Публічним акціонерним товариством "Українська залізниця" в особі регіональної філії "Придніпровська залізниця" Публічного акціонерного товариства "Українська залізниця" (далі - Залізниця) та Публічним акціонерним товариством "ДТЕК Павлоградвугілля" (далі - Власник колії) укладений договір № ПР/М-13-12/126-НЮдч про експлуатацію залізничної під'їзної колії ПАТ "ДТЕК Павлоградвугілля", яка примикає до станції Богуславський філії Придніпровська залізниця ПАТ "Укрзалізниця" (далі - Договір).

Цим договором сторони врегулювали порядок експлуатації під'їзної колії, яка належить власнику, що примикає до колії № Ш станції Богуславський Придніпровської залізниці через стрілку № 3 в непарній горловині станції і яка обслуговується власним локомотивом (пункт 1 договору).

Рух поїздів на під'їзній колії здійснюється з додержанням Правил технічної експлуатації залізниць України, Інструкції по сигналізації на залізницях України, Інструкції про порядок обслуговування та організацію руху на під'їзній колії (пункт 4 договору).

Здавання вагонів на під'їзну колію здійснюється: порожніх вагонів - через інтервал 3,0 години; завантажених вагонів - за повідомленням, які передає прийомоздавальник вантажу та багажу станції Богуславський прийомоздавальнику вантажу та багажу власника колії особисто, не пізніше, ніж за 2,0 години до фактичного здавання вагонів, з реєстрацією у книзі повідомлень форми ГУ-2 (пункт 5 договору).

Вагони для під'їзної колії подаються локомотивом залізниці на одну з передавальних колій №№ Ш, 4, 5, 6 станції Богуславський, де здійснюються приймально-здавальні операції з вагонами у технічному та комерційному відношенні. Подальший рух вагонів на під'їзну колію здійснюється локомотивом власника колії (пункт 6 договору).

Максимальна кількість вагонів у кожній партії, що передається власнику колії, становить: навантажених - не більше вагової норми 1150 тонн; порожніх - у кількості не більше 40 вагонів (пункт 7 договору).

З під'їзної колії вагони здаються залізниці через інтервал часу - 2,0 години. За згодою начальника станції інтервал по поверненню вагонів залізниці може бути зменшено (пункт 10 договору).

Для під'їзної колії встановлюється загальний час знаходження всіх вагонів - 13.5 годин (пункт 12 договору).

Відповідно до пункту 14 власник колії сплачує залізниці плату:

- за користування вагонами - згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами за ставками, наведеними в Тарифному керівництві № 1 (Збірник тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги);

- за зберігання вантажів у вагонах, у разі затримки їх з вини одержувача після затримки (на станції призначення та на підходах до неї), - згідно з Правилами зберігання вантажів;

- інші збори і плати за додаткові роботи та послуги, що виконує залізниця для власника колії - згідно з чинними нормативними документами.

Списання здійснюється розрахунковим підрозділом залізниці з особового рахунку власника колії. За наступний рік збір стягується одноразово у першій декаді січня.

Збори і плати вносяться на підставі статті 62 Статуту залізниць України у порядку передоплати через розрахунковий підрозділ залізниці з відповідними оголошеними Укрзалізницею коефіцієнтами підвищення (пункт 14 договору).

Договір укладається терміном на п'ять років і діє з 01.01.2014 року по 31.12.2018 року включно (пункт 19 договору).

За накладними №№ 46130886, 46072054, 46071957, 46056867, 46056883, 46060752, 46211488, 45711181, 45989688, 45989811, 45989605, 45977840, 45977642, 45989647, 45989662, 45977915 залізницею були прийняті порожні вагони для перевезення на адресу Публічного акціонерного товариства "ДТЕК Павлоградвугілля" (а.с. 18 - 46 том 1).

Відповідно до зазначених накладних станція та залізниця призначення - Богуславський Придніпровської залізниці.

За наказом № 28 від 08.11.2015 року о 12:00 год. були затримані вагони на станції Павлоград-1 Придніпровської залізниці через неможливість приймання їх станцією Богуславський Придніпровської залізниці з причини неприйняття вагонів вантажовласником ПАТ "ДТЕК Павлоградвугілля" (скупчення вагонів на станції Богуславський Кривий Ріг Придніпровської залізниці), що прибули на його адресу.

Відповідно до наказу затримці підлягали вагони з вантажем на своїх осях (код вантажу 4210), що перевозяться у поїзді № 3712 (а.с. 73 том 1).

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст