Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 05.12.2016 року у справі №903/41/16

Постанова ВГСУ від 05.12.2016 року у справі №903/41/16

03.02.2017
Автор:
Переглядів : 188

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 грудня 2016 року Справа № 903/41/16

Вищий господарський суд у складі колегії суддів:головуючого суддіЄвсікова О.О.,суддівКролевець О.А., Малетича М.М.,перевіривши касаційну скаргу заступника Військового прокурора Луцького гарнізонуна постановуРівненського апеляційного господарського суду від 13.06.2016 (головуючий суддя Петухов М.Г., судді Гулова А.Г., Розізнана І.В.)на рішенняГосподарського суду Волинської області від 05.04.2016 (суддя Філатова С.Т.)у справі№ 903/41/16 Господарського суду Волинської областіза позовомзаступника Військового прокурора Луцького гарнізону в інтересах держави в особі Міністерства оборони України до1) Волинського обласного військового комісаріату 2) Товариства з обмеженою відповідальністю "Доля і Ко.ЛТД"провизнання недійсними рішень комітету з конкурсних торгів, оформлених протоколами № 3/2015 від 04.09.2015, № 4/2, № 5/2 від 21.09.2015 та договору № 681/02/120 від 15.10.2015,за участю представників: прокуратуриГрищенко М.А.,позивачаФілоненко А.П.,відповідача-1Рибалко Д.М.,відповідача-2Колесніков І.В.,

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Господарського суду Волинської області від 05.04.2016 у справі №903/41/16, залишеним без змін постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 13.06.2016, відмовлено в задоволенні позову заступника Військового прокурора Луцького гарнізону в інтересах держави в особі Міністерства оборони України до Волинського обласного військового комісаріату, Товариства з обмеженою відповідальністю "Доля і Ко.ЛТД" про визнання недійсними рішень комітету з конкурсних торгів, оформлених протоколами № 3/2015 від 04.09.2015., № 4/2, № 5/2 від 21.09.2015, та договору № 681/02/120 від 15.10.2015.

Не погоджуючись із зазначеними судовими рішеннями, заступник Військового прокурора Луцького гарнізону звернувся до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить рішення місцевого суду та постанову апеляційного суду скасувати, а справу направити на новий розгляд до місцевого суду.

Вимоги та доводи касаційної скарги мотивовані тим, що судами попередніх інстанцій було неповно з'ясовано обставини, які мають значення для справи, а також порушено норми матеріального та процесуального права, зокрема, ст.ст. 3, 39, 40 Закону України "Про здійснення державних закупівель", ст.ст. 4-7, 43, 82 ГПК України. Доводи касаційної скарги зводяться до того, що суди попередніх інстанцій не врахували, що у відповідача-1 будо достатньо часу для закупівлі обладнання за стандартними процедурами, матеріалами справи не підтверджено терміновості такої закупівлі, інформація про застосування переговорної процедури не була вчасно розміщена на тендерному веб-порталі, станом на 21.09.2015 не було необхідного кворуму серед членів конкурсного комітету, відповідач-1 взагалі не мав відповідних повноважень на проведення закупівлі, оскільки таке право належить Міністерству оборони України.

Усіх учасників судового процесу відповідно до статті 111-4 ГПК України належним чином повідомлено про час і місце розгляду касаційної скарги.

Колегія суддів, обговоривши доводи касаційної скарги, заслухавши представників учасників судового процесу, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування господарськими судами норм матеріального та процесуального права, вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з такких підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідно до наказу військового комісара Волинського обласного військового комісаріату (далі - Волинського ОВК) № 245 від 01.11.2010 зі змінами, внесеними наказом від 21.11.2012 № 252, для організації та проведення процедур закупівель за державні кошти створено комітет з конкурсних торгів та 14.11.2010 затверджено Положення про комітет з конкурсних торгів Волинського обласного військового комісаріату.

Згідно з протоколом засідання комітету з конкурсних торгів № 1 від 01.09.2015 затверджено річний план закупівель Волинського ОВК на 2015 рік та додаток до нього.

На засіданні комітету із конкурсних торгів Волинського ОВК, оформленого протоколом № 2/2015 від 02.09.2015, заслухано інформацію секретаря тендерного комітету про те, що 23.04.2015 на реєстраційний рахунок Волинського ОВК в ГУ ДКСУ у Волинській області надійшли кошти від Волинської обласної ради як субвенція місцевого бюджету державному бюджету на виконання Програми матеріально-технічного забезпечення військових частин (установ), підрозділів правоохоронних органів, проведення заходів територіальної оборони, мобілізації в області та будівництва оборонних фортифікаційних споруд.

Згідно з погодженим військовим комісаром розрахунком сплановано закупити на ці кошти, зокрема, засоби зв'язку для потреб заходів з територіальної оборони на суму 1.634.926,67 грн.

14.07.2015 Міністерство оборони України (далі - МОУ) затверджено зміни до кошторису Волинського ОВК, якими дозволено здійснити заплановані видатки.

04.09.2015 відбулось засідання комітету із конкурсних торгів, оформлене протоколом № 3/2015, на якому заслухано інформацію відносно моніторингу ринку постачальників засобів зв'язку та комп'ютерної техніки.

Комітетом із конкурсних торгів вирішено застосувати переговорну процедуру закупівлі апаратури радіо- та телепередавальної.

12.09.2015 рішенням комітету було прийнято остаточне рішення про застосування переговорної процедури закупівлі (протокол № 3/1/2015).

17.09.2015 інформація про застосування переговорної процедури закупівлі оприлюднена на веб-порталі Уповноваженого органу, номер оголошення № 198906, до якої додано обґрунтування необхідності застосування переговорної процедури закупівель.

21.09.2015 після дослідження питання відповідності пропозиції учасника ТОВ "Доля і Ко.ЛТД" кваліфікаційним вимогам, встановленим ст. 16 Закону України "Про здійснення державних закупівель", на підставі поданої учасником документації, рішенням комітету конкурсних торгів, оформленим протоколом №4/2 від 21.09.2015, погоджено вартість цінової пропозиції, рішенням комітету, оформленим протоколом № 5/2 від 21.09.2015, визнано переможцем переговорної процедури закупівлі ТОВ "Доля і Ко.ЛТД" та акцептовано цінову пропозицію в сумі 1.634.926,67 грн., по якій було досягнуто двосторонньої згоди за результатами проведення остаточних переговорів.

24.09.2015 повідомлення про акцепт цінової пропозиції за результатами застосування переговорної процедури закупівлі розміщено на веб-порталі Уповноваженого органу, оголошення № 202962.

15.10.2015 Волинським обласним військовим комісаріатом (замовник), що діє на підставі Положення про військкомати, та Товариством з обмеженою відповідальністю "Доля і Ко.ЛТД" (виконавець), що діє на підставі Статуту, укладено договір №681/02/120, відповідно до якого виконавець продає, а замовник купує продукцію - комплектуючі до радіостанції, акумуляторні батареї та інше відповідно до додатку 1 договору (код за ДК 016-2010-26.30.1 "Апаратура радіо- та телепередавальна".

20.10.2015 оприлюднено Інформацію та Звіт про результати проведення переговорної процедури закупівлі № 2, оголошення № 215845.

За змістом ст. 10 Закону України "Про оборону України" та постанови Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 № 671 "Про затвердження Положення про Міністерство оборони України" Міністерство оборони України є центральним органом виконавчої влади і військового управління, у підпорядкуванні якого перебувають Збройні Сили.

Як передбачено ст. 3 Закону України "Про Збройні Сили України", до структури Збройних Сил України входять, зокрема, Генеральний штаб Збройних Сил України як головний орган військового управління; види Збройних Сил України - Сухопутні війська, Повітряні Сили, Військово-Морські Сили; з'єднання, військові частини, військові навчальні заклади, установи та організації, що не належать до видів Збройних Сил України.

Організаційно Збройні Сили України складаються з органів військового управління, з'єднань, військових частин, військових навчальних закладів, установ та організацій.

Відповідно до п. п. 1, 3, 5, 17 Положення про військові комісаріати, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2013 № 389 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 369), військові комісаріати утворюються, реорганізуються та ліквідуються Міноборони за поданням начальника Генерального штабу - Головнокомандувача Збройних Сил; безпосереднє керівництво військовими комісаріатами і контроль за їх діяльністю здійснюють відповідні оперативні командування, а загальне - командування Сухопутних військ Збройних Сил, яке узгоджує основні питання діяльності військових комісаріатів з відповідними структурними підрозділами Генерального штабу та Міноборони; структуру, штат і штатний розпис військових комісаріатів затверджує начальник Генерального штабу - Головнокомандувач Збройних Сил; фінансове і матеріальне забезпечення заходів, пов'язаних з виконанням військового обов'язку, які проводяться військовими комісаріатами, здійснюється за рахунок і в межах коштів державного бюджету, а також інших джерел, не заборонених законодавством; фінансування заходів з мобілізаційної підготовки і мобілізації, які проводяться військовими комісаріатами, здійснюється відповідно до Законів України "Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію", "Про військовий обов'язок і військову службу", інших нормативно-правових актів, розроблених на підставі зазначених законів.

Відтак аналіз наведених вище нормативно-правових актів свідчить про те, що Волинський обласний військовий комісаріат входить до структури Збройних Сил України та підпорядковується Міністерству оборони України, а тому наділений відповідними повноваженнями на проведення переговорної процедури закупівлі.

Між тим саме Міністерство оборони України 14.07.2015 затвердило зміни до кошторису Волинського ОВК, якими дозволило здійснити видатки на закупівлю, що зазначено у рішенні комітету № 2/2015, Генеральним штабом визначена нагальна потреба у закупівлі та надано експертний висновок щодо предмету закупівлі.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст