Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 03.08.2016 року у справі №916/936/16

Постанова ВГСУ від 03.08.2016 року у справі №916/936/16

10.02.2017
Автор:
Переглядів : 205

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 серпня 2016 року Справа № 916/936/16

Вищий господарський суд України у складі колегії:

Головуючого:Студенця В.І.,суддів:Васищака І.М., Прокопанич Г.К.,за участю представників сторін позивача - Степаненко В. В.; відповідача - не з'явився; третьої особи - не з'явився; розглянувши касаційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області на постановуОдеського апеляційного господарського суду від09.06.2016у справі№ 916/936/16за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Зорі Про"доГоловного управління Державної фіскальної служби України в Одеській областітретя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській областіпростягнення 583 906, 00 грн

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Зорі Про" (далі - ТОВ "Зорі Про") звернулось до Господарського суду Одеської області з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області про стягнення суми боргу у розмірі 583 906, 00 грн.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 13.04.2016 порушено провадження у справі № 916/936/16 за позовом ТОВ "Зорі Про" до Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області про стягнення. Цією ж ухвалою залучено до участі у справі у якості третьої особи на стороні відповідача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Головне управління Державної казначейської служби України в Одеській області.

Ухвалою Господарського суду Одеської області (суддя Н. В. Рога) від 10.05.2016 провадження у справі припинено.

Постановою Одеського апеляційного господарського суду (колегія суддів у складі: головуючий суддя В. В. Бєляновський, Т. А. Величко, Л. В. Лавриненко) від 09.06.2016 ухвалу Господарського суду Одеської області від 10.05.2016 скасовано, а справу передано на розгляд до Господарського суду Одеської області.

Не погоджуючись з постановою Одеського апеляційного господарського суду від 09.06.2016, Головне управління Державної фіскальної служби України в Одеській області подало касаційну скаргу, в якій просить оскаржувану постанову суду апеляційної інстанції скасувати та залишити в силі ухвалу Господарського суду Одеської області від 10.05.2016.

Касаційна скарга мотивована тим, що судом апеляційної інстанції порушено норми матеріального та процесуального права.

При цьому, скаржник посилається на те, що питання щодо стягнення витрат понесених на зберігання речових доказів під час розслідування кримінальної справи належить до юрисдикції суду, який спеціалізується на розгляді кримінальних справ.

Також Головне управління Державної фіскальної служби України в Одеській області вказує на те, що воно не є суб'єктом господарювання, оскільки відповідно до Положення, затвердженого наказом ДФС України від 27.08.2014 № 81, Головне управління ДФС в Одеській області є територіальним органом Державної фіскальної служби України, та утворюється у порядку, передбаченому ст. 21 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади"; між сторонами не існує господарських відносин, а також спору про право, що виникає з господарських чи цивільних правовідносин; до даного спору підлягають застосуванню норми Інструкції про порядок вилучення, обліку, зберігання та передачі речових доказів у кримінальних справах, цінностей та іншого майна органами дізнання, досудового слідства і суду, затвердженої спільним наказом Генеральної прокуратури України, Державної податкової адміністрації України, Верховного суду України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Державної судової адміністрації України від 27.08.2010 № 51/401/649/471/23/125.

Ухвалою Вищого господарського суду України від 21.07.2016 касаційну скаргу прийнято до провадження та призначено до розгляду на 03.08.2016.

Також Головне управління Державної фіскальної служби України в Одеській області у касаційній скарзі просило зупинити виконання постанови Одеського апеляційного господарського суду від 09.06.2016 до закінчення її перегляду в порядку касації.

Відповідно до ст. 1211 ГПК України суд касаційної інстанції за заявою сторони чи прокурора або за своєю ініціативою може зупинити виконання оскарженого рішення господарського суду до закінчення його перегляду в порядку касації. Про зупинення виконання судового рішення виноситься ухвала.

Разом з тим, колегія суддів не знайшла підстав для задоволення зазначеного клопотання, з огляду на його необґрунтованість та невідповідність вимогам норм процесуального права, згідно з якими зупиненим може бути виконання лише рішення господарського суду, ухваленого за результатами розгляду справи посуті, на виконання якого видано відповідний наказ.

Від Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області на адресу суду 01.08.2016 надійшло клопотання від 01.08.2016 № 165/9/15-32-10-04-17 про участь у засіданні в режимі відеоконференції. Колегія суддів не знайшла підстав для його задоволення, з огляду на те, що воно було подано з порушенням вимог ч. 2 ст. 741 ГПК України, якою встановлено, що таке клопотання може бути подано не пізніш як за сім днів до дня проведення судового засідання, в якому відбуватиметься така участь.

Колегія суддів, розглянувши наявні матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування норм матеріального та процесуального права вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Предметом спору у даній справі є матеріально-правова вимога ТОВ "Зорі Про" до Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області про стягнення суми боргу у розмірі 583 906, 00 грн. В обґрунтування позовних вимог ТОВ "Зорі Про" посилається на те, що зазначений борг виник у зв'язку з невідшкодуванням понесених за період з жовтня 2014 року по теперішній час витрат зі зберігання та знищення товарно-матеріальних цінностей, переданих відповідачем позивачеві на зберігання за актами приймання-передачі.

Місцевий господарський суд, виносячи ухвалу про припинення провадження у справі, виходив з такого.

Відповідно до п. 12 Порядку обліку, зберігання, оцінки конфіскованого та іншого майна, що переходить у власність держави, і розпорядження ним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.08.1998 № 1340 (далі - Порядок), на початку кожного року місцеві податкові інспекції із залученням органів, що вилучають та обліковують майно, визначають на конкурсній основі торгівельні підприємства, яким доручатиметься реалізація майна, з обов'язковим занесенням їх до Єдиного реєстру торгівельних підприємств, який ведеться цими інспекціями.

На виконання п. 12 Порядку 01 жовтня 2014 року та 11 лютого 2015 року комісія Головного управління державної фіскальної служби в Одеській області ухвалила рішення про вхід ТОВ "Зорі Про" в Єдиний реєстр суб'єктів господарювання, які можуть здійснювати реалізацію безхазяйного майна та майна, що переходить у власність держави.

Відповідно до п. 3 Порядку, конфісковане майно зберігається органами (організаціями) у власних (орендованих) спеціально обладнаних приміщеннях (на майданчиках) або передається ними для зберігання іншим організаціям за договорами.

З 08.10.2014 року по теперішній час, як встановлено судами попередніх інстанцій, слідчі слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління державної фіскальної служби України в Одеській області передали на відповідальне зберігання ТОВ "Зорі Про" велику кількість речових доказів за різними кримінальними провадженнями. Факт зберігання підтверджується актами приймання-передачі, які посвідчені підписами слідчих слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС України в Одеській області.

Для здійснення належного зберігання вказаних речових доказів ТОВ "Зорі Про" укладено договори оренди складських приміщень, складалися акти виконаних робіт та здійснювалось перерахування коштів, що підтверджується довідками з банку.

Крім того, згідно листів Головного управління ДФС України в Одеській області від 16.02.2015 та 23.02.2015 ТОВ "Зорі Про" проводило знищення тютюнових виробів та неякісної алкогольної продукції, що підтверджується актами виконаних робіт та актами знищення.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст