Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 28.03.2017 року у справі №522/14346/15-а

Постанова ВАСУ від 28.03.2017 року у справі №522/14346/15-а

04.05.2017
Автор:
Переглядів : 273

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"28" березня 2017 р. місто Київ К/800/7856/16, К/800/7603/16

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

Головуючої: Гончар Л.Я.,

Суддів: Шведа Е.Ю.,

Донця О.Є.,

при секретарі: Ловецької Т.В.,

за участю сторін: представника відповідача: Бондаренко І.О.; представника третьої особи: Парицької Н.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за касаційними скаргами Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради та Одеської міської ради на постанову Приморського районного суду м. Одеси від 01 грудня 2015 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 23 лютого 2016 року у справі за позовом ОСОБА_4 до Одеської міської ради, Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, третя особа - товариство з обмеженою відповідальністю «Благо Інвест Плюс», про визнання неправомірними дій та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

ОСОБА_4 звернувся до суду з позовом до Одеської міської ради, Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, третя особа: ТОВ «Благо Інвест Плюс», та просив:

визнати неправомірними дії Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради щодо неналежного проведення процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості стосовно детального плану території у АДРЕСА_2, розробленого на підставі рішення Одеської міської ради від 09.10.2013 №3914-VI;

визнати неправомірними дії Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради щодо неврахування пропозицій громадськості та результатів протоколів засідань громадських слухань стосовно проекту Генерального плану міста Одеси в частині забудови у АДРЕСА_2, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 25.03.2015 за №6489-VI;

визнати протиправним та скасувати рішення Одеської міської ради від 25.03.2015 №6489-VI «Про затвердження Генерального плану міста Одеси» в частині багатоповерхової багатоквартирної житлової забудови за рахунок реконструкції території у АДРЕСА_2.

В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_4 зазначив, що повідомлення Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості щодо детального плану території у АДРЕСА_2, а також процедура проведення громадських слухань від 21.05.2015 року, розгляду та врахування пропозицій громадськості щодо детального плану території у АДРЕСА_2 не відповідають вимогам статті 21 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 № 555, та вимогам Статуту міста Одеси, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 25.08.2011 №1240-VI. Окремо вказав, що оскаржуваним генеральним планом передбачається побудування на території колишнього санаторію "Фонтан", яка за основним цільовим призначення є землями рекреаційного призначення, багатоповерхової багатоквартирної житлової забудови за рахунок реконструкції території, яка на сьогоднішній день проводиться шляхом знесення зелених насаджень паркової зони, що є порушенням протоколу № 2 засідання погоджувальної комісії громадських слухань проекту Генерального плану міста Одеси від 19.06.2013 року та статті 1 Закону України «Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах», яким введено мораторій строком на п'ять років на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення незалежно від форми власності в містах та інших населених пунктах, а саме земельних ділянок зелених зон і зелених насаджень.

Постановою Приморського районного суду м. Одеси від 01 грудня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 23 лютого 2016 року, позов задоволено повністю.

У поданих касаційних скаргах Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради та Одеська міська рада з посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просили скасувати оскаржувані судові рішення та постановити нове, яким у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, правильність правової оцінки обставин справи та застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального і процесуального права, колегія суддів вважає, що скарги підлягають задоволенню, з огляду на наступне.

Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_4 є власником домоволодіння та земельної ділянки, розташованих за адресою: АДРЕСА_1,.

09 жовтня 2013 року Одеська міська рада прийняла рішення № 3914-VI «Про розробку детального плану території у АДРЕСА_2».

Розроблений детальний план території у АДРЕСА_2 схвалений 29 квітня 2015 року на архітектурно-будівельній раді при управлінні архітектури та містобудування Одеської міської ради.

Згідно з вказаним проектом, територія колишнього санаторію розподіляється на дві функціональні зони. Зона, яка тяжіє до Фонтанської дороги, призначається для розміщення об'єктів громадського призначення. У глибині території групуються об'єкти житлового комплексу. У зоні громадського призначення пропонується розміщення загальноосвітньої школи, культової споруди. У житловій зоні: два 2-секційних 12-поверхових житлових будинки з дитячим дошкільним закладом та 3-секційний 7-8-поверховий житловий будинок, дитячі майданчики, сквер. Малоцінна забудова підлягає знесенню (за умови вирішення майнових питань з власниками нерухомого майна).

08 травня 2015 року на сайті Одеської міської ради було розміщено повідомлення про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості щодо детального плану території, розробленого на підставі рішення Одеської міської ради від 09.10.2013 № 3914-VI, зокрема у вказаному повідомленні було вказано інформацію про те, що згідно із зазначеним рішенням замовником на розробку містобудівної документації визначено Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради; інвестор - ТОВ «Благо-інвест плюс»; вказано, що з графічною частиною і пояснювальною запискою детального плану території можна ознайомитись в холі Київської районної адміністрації за адресою: м. Одеса, вул. Ак. Корольова, 9 (1-й поверх); визначено, що з пропозиціями та зауваженнями щодо обговорюваного детального плану території можна звертатися не тільки до Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, але й до проектної організації КП «Одеспроект» та інвестора ТОВ «Баго-Інвест Плюс»; встановлено термін подання пропозицій і зауважень щодо вказаної містобудівної документації з 08 травня 2015 року по 21 травня 2015 року (включно); громадські слухання по проекту детального плану території призначено на 18.00 год. 21 травня 2015 року за адресою: м. Одеса, вул. Ак. Корольова, 9, (2-й поверх), актовий зал Київської районної адміністрації.

Вказуючи, що процедуру розгляду та врахування пропозицій громадськості стосовно детального плану території у АДРЕСА_2, розробленого на підставі рішення Одеської міської ради від 09.10.2013 №3914-VI, проведено Управлінням архітектури та містобудування Одеської міської ради з порушенням чинного законодавства, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Окремо позивач просив суд скасувати рішення Одеської міської ради від 25.03.2015 №6489-VI «Про затвердження Генерального плану міста Одеси» в частині багатоповерхової багатоквартирної житлової забудови за рахунок реконструкції території у АДРЕСА_2, вказуючи, що останнє прийнято з порушенням Закону України «Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах».

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції, з позицією якого погодився суд апеляційної інстанції, вказав на наявність в діях відповідачів порушень законодавства, що регулює порядок проведення процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості стосовно детального плану території. Також судами зазначено, що всупереч мораторію на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення, оскаржуваним рішенням Одеської міської ради було затверджено Генеральний план міста Одеси в частині забудови території у АДРЕСА_2

Колегія суддів, виходячи з меж касаційного перегляду, встановлених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України, не погоджується з такими висновками судів попередніх інстанцій з огляду на таке.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст