Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 27.08.2015 року у справі №800/130/15

Постанова ВАСУ від 27.08.2015 року у справі №800/130/15

27.02.2017
Автор:
Переглядів : 182

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 серпня 2015 року м. Київ справа № 800/130/15

Вищий адміністративний суд України у складі:

Головуючого Маслія В.І.,

Суддів Кравцова О.В.,

Васильченко Н.В.

Горбатюка С.А.,

Мороз Л.Л.,

При секретарі судового засідання Корінець Ю.О.

За участю позивача - ОСОБА_4, представника позивачів - ОСОБА_5, представника ОСОБА_6 - ОСОБА_7, третіх осіб - ОСОБА_8, ОСОБА_9,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_4, ОСОБА_14, ОСОБА_5 до Президента України, Верховної Ради України, треті особи без самостійних вимог на стороні відповідачів - ОСОБА_8, ОСОБА_9, про визнання бездіяльності протиправною та зобов"язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

17 квітня 2015 року ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_4, ОСОБА_14, ОСОБА_5 звернулися з позовом до Президента України та Верховної Ради України про:

- визнання протиправною бездіяльності Президента України щодо незастосування (неналежної організації) у передбачений законом спосіб оборони України шляхом прийняття передбаченого частиною 1 статті 4 Закону України «Про оборону України» рішення про введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях та подання цього рішення (Указу) Верховній Раді України на затвердження;

- визнання протиправною бездіяльності Президента України щодо незастосування (неналежної організації) у передбачений законом спосіб оборони України шляхом прийняття передбаченого частиною 1 статті 4 Закону України «Про оборону України» рішення про застосування (використання) Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України та подання цього рішення (Указу) Верховній Раді України на схвалення;

- визнання протиправною бездіяльності Президента України щодо незастосування (неналежної організації) у передбачений законом спосіб оборони України шляхом внесення до Верховної Ради України передбаченого частиною 1 статті 4 Закону України «Про оборону України» подання про оголошення стану війни;

- зобов'язання Президента України застосувати (організувати) у передбачений законом спосіб оборону України та невідкладно прийняти передбачене частиною 1 статті 4 Закону України «Про оборону України» рішення про введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях і подати це рішення (Указ) Верховній Раді України на затвердження;

- зобов'язання Президента України застосувати (організувати) у передбачений законом спосіб оборону України та невідкладно прийняти передбачене частиною 1 статті 4 Закону України «Про оборону України» рішення про застосування (використання) Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, і подати це рішення (Указ) Верховній Раді України на схвалення;

- зобов'язання Президента України застосувати (організувати) у передбачений законом спосіб оборону України та невідкладно внести до Верховної Ради України передбачене частиною 1 статті 4 Закону України «Про оборону України» подання про оголошення стану війни;

- зобов'язання Верховної Ради України у встановлений Конституцією України дводенний строк з моменту звернення Президента України розглянути питання про затвердження Указу про введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях та невідкладно після звернення Президента України розглянути питання про оголошення за поданням Президента України стану війни, схвалення рішення Президента України про використання Збройних Сил України та інших військових формувань.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачі посилалися на те, що не видавши Указ про введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях та про застосування (використання) Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, не подавши цих Указів Верховній Раді України на затвердження, а також не прийнявши подання про оголошення стану війни, Президент України допустив протиправну бездіяльність.

Верховна Рада України у встановлений Конституцією України дводенний строк з моменту звернення Президента України зобов'язана розглянути питання про затвердження Указу про введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях та невідкладно після звернення Президента України розглянути питання про оголошення за поданням Президента України стану війни, схвалення рішення Президента України про використання Збройних Сил України та інших військових формувань.

Представник Президента України, в запереченнях проти позову, зазначив, що прав чи законних інтересів позивачів у сфері публічно-правових відносин Президентом України не порушено, в зв'язку із чим просив в задоволенні позовних вимог відмовити. Крім того наголосив, що законодавством не визначено права адміністративного суду переймати на себе функції та повноваження інших органів державної влади, які реалізовуються відповідними суб'єктами владних повноважень в межах закону на власний розсуд (дискреційні повноваження), без необхідності узгодження у будь-якій формі своїх дій з іншими суб'єктами.

Представник Верховної Ради України також заперечував проти позову, просив відмовити в задоволенні позовних вимог, оскільки позивачем не наведено жодного доказу порушення його прав чи законних інтересів у сфері публічно-правових відносин Верховною Радою України.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 18.06.2015 року вирішено допустити до участі у справі у якості третіх осіб без самостійних вимог на стороні відповідачів ОСОБА_8 та ОСОБА_9.

13.08.2015 року до суду надійшла заява представника позивачів - ОСОБА_5 про зменшення позовних вимог, в якій представник позивачів просив суд розглянути позовні вимоги у такій редакції:

1. визнати протиправною бездіяльність Президента України, що полягає у незастосуванні (неналежній організації) у передбачений законом спосіб оборони України шляхом прийняття передбаченого ст. 106 п. 19 Конституції України, ч. 1 ст. 4 Закону України «Про оборону України» рішення про застосування (використання) Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України, подання цього рішення (Указу) Верховній Раді України на схвалення, а також шляхом внесення до Верховної Ради України передбаченого ст. 106 п. 19 Конституції України, ч. 1 ст. 4 Закону України «Про оборону України» подання про оголошення стану війни;

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст