Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 27.04.2016 року у справі №804/8895/13-а

Постанова ВАСУ від 27.04.2016 року у справі №804/8895/13-а

12.02.2017
Автор:
Переглядів : 152

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

П О С Т А Н О В А

"27" квітня 2016 р. м. Київ К/800/54668/14

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Сороки М.О., Смоковича М.І.,Чумаченко Т.А.,

секретаря судового засідання: Носенко Л.О.,

за участю представників Комунального закладу «Новомосковська Центральна міська лікарня» Дніпропетровської обласної ради Зеленіної К.І., Стрижка С.Д.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Комунального закладу «Новомосковська Центральна міська лікарня» Дніпропетровської обласної ради до Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області про скасування акту ревізії та пунктів вимоги, за касаційною скаргою Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 9 вересня 2013 року і постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 2 жовтня 2014 року, -

в с т а н о в и в:

У липні 2013 року Комунальний заклад «Новомосковська Центральна міська лікарня» Дніпропетровської обласної ради звернувся до суду з вказаним позовом, у якому просив скасувати акт ревізії фінансово-господарської діяльності в частинах та пункти 2, 9 вимоги щодо усунення порушень № 04-04-05-15/7433 від 12.06.2013, складені

Державною фінансовою інспекцією в Дніпропетровській області.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 9 вересня 2013 року позов задоволено частково. Скасовано пункт 2 вимоги Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області № 04-04-05-15/7433 від 12.06.2013.

Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 2 жовтня 2014 року постанову суду першої інстанції скасовано в частині відмови у задоволенні позову в частині позовних вимог та ухвалено у цій частині нове судове рішення про часткове задоволення позову. Скасовано пункт 9 вимоги Державної фінансової інспекції в Дніпропетровській області № 04-04-05-15/7433 від 12.06.2013. В решті постанову суду першої інстанції залишено без змін.

У касаційній скарзі Державна фінансова інспекція в Дніпропетровській області, посилаючись на порушення судами норм матеріального і процесуального права, просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій та ухвалити нове судове рішення про відмову у задоволенні позову.

У запереченнях на касаційну скаргу Комунальний заклад «Новомосковська Центральна міська лікарня» Дніпропетровської обласної ради, посилаючись на законність судових рішень в частині задоволення позовних вимог, просить залишити їх без змін.

З`ясувавши обставини справи в межах, передбачених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), колегія суддів приходить до висновку про часткове задоволення касаційної скарги з таких підстав.

Встановлено, що у період з 04.02.2013 по 29.04.2013 (враховуючи перерву з 05.02.2013 по 29.03.2013, з 15.04.2013 по 17.04.2013) у відповідності до питань програми ревізії та робочого плану Державною фінансовою інспекцією в Дніпропетровській області проведена ревізія фінансово-господарської діяльності Комунального закладу «Новомосковська центральна міська лікарня» Дніпропетровської обласної ради» за період з 01.05.2010 по 31.03.2013. За результатом проведення перевірки складено акт № 04-16/7329.04.2103 про виявлені порушення. У ньому зафіксовано, що при нарахуванні та виплаті доплати за використання дезінфекційних засобів за період з 01.05.2010 по 28.02.2013 робітникам середнього медичного персоналу безпідставно було встановлено доплату за використання дезінфекційних засобів у розмірі 10 % окладу, що призвело до незаконного нарахування та виплати доплати на загальну суму - 501 499, 04 грн. (травень-грудень 2010 року - 100 522, 32 грн., 2011 року - 185 744, 95 грн., 2012 рік - 172 040, 92 грн., січень-лютий 2013 року - 43 190, 85 грн.), що є порушенням пункту 3.4.7 Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення, затвердженими наказом Міністерства праці та соціальної політики України і Міністерства охорони здоров'я України від 05.10.2005 № 308/519, вимог Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 78 Охорона здоров'я, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 29.03.2002 року № 117. Таким чином встановлено факт зайво сплаченої заробітної плати за використання дезінфікуючих засобів працівникам, що призвело до зайвого нарахування та перерахування єдиного соціального внеску на суму - 179 288, 19 грн. (травень-грудень 2010 року - 36 289, 53 грн., 2011 рік - 66 765, 52 грн., 2012 рік - 60 900, 67 грн., січень - лютий 2013 року - 15 332, 47 грн.), чим порушено вимоги пункту 5 статті 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 року за № 2464-VІ. Встановлено, що за період з 01.01.2012 по 31.03.2013 за рахунок коштів загального фонду лікарні було покрито витрати сторонніх юридичних осіб, а саме: експлуатаційні витрати на загальну суму - 17 304, 65 грн. (2012 рік - 11 574, 64 грн., січень-березень 2013 року - 5 730, 01 грн.), чим порушено вимоги пунктів 20, 22, 23 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 228 від 28.02.2002, пункту 1.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995, статті 4, пунктів 1, 5 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» № 996-ХІV від 16.07.1999.

На цій підставі відповідачем складено вимогу № 04-04-05-15/7433 від 12.06.2013, спірними пунктами 2, 9 якої від позивача вимагалось:

2. відшкодувати зайво нараховану та виплачену надбавку на загальну суму 501499,04 грн., шляхом внесення грошових коштів на розрахунковий рахунок лікарні чи до каси лікарні, утриманням із заробітної плати працівників з подальшим перерахуванням до обласного бюджету, в залежності від періоду, в якому виявлено порушення, в тому числі шляхом проведення претензійно-позовної роботи щодо повернення зайво виплачених коштів у сумі 501499,04 грн. В іншому випадку стягнути з осіб, винних у зайвих грошових виплатах кошти у сумі 501499,04 грн. у порядку та розмірах, встановлених законодавством;

9. відобразити по бухгалтерському обліку лікарні та у формі № 7м «Звіт про заборгованість бюджетних установ» дебіторську заборгованість за експлуатаційні витрати у сумі 17304,65 грн. перед комунальним некомерційним підприємством «Новомосковський міський центр первинної медико-санітарної допомоги». Стягнути з центру кошти у сумі 17304,65 грн., в тому числі шляхом проведення претензійно-позовної роботи з подальшим перерахуванням коштів у дохід обласного бюджету.

Частково задовольняючи позов, суд першої інстанції в частині позовних вимог про скасування пункту 2 вимоги № 04-04-05-15/7433 від 12.06.2013, а апеляційний суд в частині позовних вимог про скасування пункту 9 вимоги № 04-04-05-15/7433 від 12.06.2013, виходили з безпідставності висновків відповідача щодо наявності виявлених порушень під час здійснення ревізії фінансово-господарської діяльності позивача.

При касаційному перегляді судових рішень у справі колегія суддів Вищого адміністративного суду України виходить з наступного.

Так, згідно з Положенням про Державну фінансову інспекцію України, затвердженим Указом Президента України від 23.04.2011 № 499/2011 (далі - Положення) Державна фінансова інспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.

Держфінінспекція України відповідно до покладених на неї завдань вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальність винних осіб, а саме: вимагає від керівників та інших підконтрольних установ усунення виявлених порушень законодавства; звертається до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів (підпункт 4 пункту 4 Положення).

Відповідно до пункту 6 Положення Держфінінспекція України для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку, зокрема, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства; при виявленні збитків, завданих державі чи об'єкту контролю, визначати їх розмір згідно з методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Також Положенням установлено, що Держфінінспекція України має право звернутися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст