Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 24.04.2014 року у справі №2а-539/07

Постанова ВАСУ від 24.04.2014 року у справі №2а-539/07

27.02.2017
Автор:
Переглядів : 247

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 квітня 2014 року м. Київ К/9991/11222/11

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

Головуючого, суддіГорбатюка С.А. (доповідач)СуддівМороз Л.Л. Чалого С.Я. провівши у порядку письмового провадження касаційний розгляд адміністративної справи за позовом ОСОБА_4 до Управління Пенсійного фонду України у м. Білій Церкві Київської області про визнання дій незаконними та зобов'язання здійснити перерахунок пенсії за касаційною скаргою УПФ України у м. Білій Церкві Київської області на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 27 січня 2010 року

в с т а н о в и л а :

У грудні 2006 року ОСОБА_4 у Білоцерківському міськрайонному суді Київської області пред'явив позов до УПФ України у м. Білій Церкві Київської області про визнання дій незаконними та зобов'язання здійснити перерахунок пенсії за 2006-2007 роки.

Просив зобов'язати відповідача провести перерахунок пенсії згідно із статтею 54 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, відповідно до статті 50 цього ж Закону з 01 листопада 2006 року.

Також просив провести перерахунок доплати до пенсії згідно із статтею 39 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" з 01 липня 2006 року.

Під час розгляду справи судом першої інстанції позивач змінив свої позовні вимоги та просив зобов'язати відповідача провести перерахунок зазначених виплат з 01 січня 2007 року.

Постановою Білоцерківського міськрайонного суду Київської області від 15 лютого 2007 року в задоволенні позовних вимог ОСОБА_4 відмовлено.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2007 року постанову Білоцерківського міськрайонного суду Київської області від 15 лютого 2007 року скасовано та ухвалено нове рішення, яким позовні вимоги ОСОБА_4 задоволено.

Зобов'язано УПФ України у м. Білій Церкві Київської області з 01 листопада 2006 року провести перерахунок пенсії ОСОБА_4 пенсію згідно із статтею 54 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", яка повинна становити 8 мінімальних пенсій за віком, та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка повинна становити 75 відсотків мінімальної пенсії за віком, виходячи зі встановленого розміру мінімальної пенсії за віком, визначеного Законом України "Про Державний бюджет України на 2006 рік.

Зобов'язано УПФ України у м. Білій Церкві Київської області провести з 01 липня 2006 року перерахунок доплати до пенсії згідно із статтею 39 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", яка повинна була бути встановлена в розмірі однієї заробітної плати, визначеної Законом України "Про Державний бюджет України на 2006 рік.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 07 квітня 2009 року касаційну скаргу УПФ України у м. Білій Церкві Київської області задоволено частково. Постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 26 вересня 2007 скасовано, а справу направлено на новий розгляд до Київського апеляційного адміністративного суду.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 27 січня 2010 року постанову Білоцерківського міськрайонного суду Київської області від 15 лютого 2007 року скасовано та прийнято нову постанову, якою позовні вимоги

ОСОБА_4 задоволено частково.

Зобов'язано УПФ України у м. Білій Церкві Київської області провести перерахунок пенсію ОСОБА_4 в розмірі 8 мінімальних пенсій за віком та щомісячну додаткову пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, в розмірі 100 відсотків мінімальної пенсії за віком станом на день проведення нарахування та відповідно до статей 50, 54 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" з 01 січня по 31 грудня 2007 року.

Зобов'язано УПФ України у м. Білій Церкві Київської області провести перерахунок доплати до пенсії ОСОБА_4 відповідно до статті 39 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи", як непрацюючому пенсіонеру, який проживає у зоні посиленого радіоекологічного контролю з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, з розрахунку мінімального розміру заробітної плати, встановленого статтею 79 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік.

В решті позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з судовим рішенням суду апеляційної інстанції УПФ України у м. Білій Церкві Київської області подало касаційну скаргу. Посилаючись на порушення апеляційним судом норм матеріального та процесуального права, просить його скасувати, а справу направити на новий судовий розгляд.

Колегія суддів вважає, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до статті 49 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" пенсії особам, віднесеним до категорій 1, 2, 3, 4, встановлюються у вигляді: а) державної пенсії; б) додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено, що позивач є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС 1-ї категорії, інвалідом 2-ої групи.

Статтями 50 та 54 Закону України "Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" визначені підстави та умови призначення державних пенсій та додаткових пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю.

Вихідним критерієм обрахунку державної та додаткової пенсії виступає мінімальна пенсія за віком. Мінімальний розмір пенсії за віком, згідно статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Будь-яких інших нормативно-правових актів, які б визначали механізм вирахування мінімальної пенсії за віком або встановлювали її розмір, немає.

За таких обставин, положення частини третьої статті 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо застосування мінімального розміру пенсії за віком, встановленого частиною першою цієї статті тільки стосовно визначення розмірів пенсій, призначених згідно з цим Законом, не є перешкодою для застосування даної величини (мінімального розміру пенсії за віком) для обрахування інших пенсій чи доплат, пов'язаних з мінімальною пенсією за віком, оскільки чинним законодавством не встановлено іншого, крім передбаченого частиною першою цієї статті мінімального розміру пенсії за віком.

Відповідно до частини сьомої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону).

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст