Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 21.07.2016 року у справі №568/1597/15-а

Постанова ВАСУ від 21.07.2016 року у справі №568/1597/15-а

10.02.2017
Автор:
Переглядів : 115

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"21" липня 2016 р. м.Київ К/800/348/16

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючий суддя Голяшкін О.В. (доповідач),

судді Горбатюк С.А.,

Швед Е.Ю.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Здолбунівського районного суду Рівненської області від 13 листопада 2015 року та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 17 грудня 2015 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в Здолбунівському районі Рівненської області про визнання дій протиправними і зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

У липні 2015 року ОСОБА_2 звернулася з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Здолбунівському районі Рівненської області, в якому просила визнати неправомірними дії та зобов'язати відповідача здійснити з 01 квітня 2015 року перерахунок та виплату пенсії, виходячи з 90% заробітної плати державного службовця відповідно до довідки Головного управління юстиції у Рівненській області від 08 травня 2015 року №281 з урахуванням посадового окладу, надбавки за ранг, вислугу років та інших виплат, включаючи виплачену матеріальну допомогу на оздоровлення і на вирішення соціально-побутових питань, пов'язаних з індексацією заробітної плати та винагороди державного виконавця, на які нараховані страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначила про порушення у зв'язку з відмовою відповідача у здійсненні перерахунку пенсії її права на належний соціальний захист.

Постановою Здолбунівського районного суду Рівненської області від 13 листопада 2015 року, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 17 грудня 2015 року, у задоволенні позову відмовлено.

При винесенні рішень суди попередніх інстанцій виходили із того, що Законом України від 02 березня 2015 року №213-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення» з 01 червня 2015 року дію норм Закону України «Про державну службу» в частині, яка стосується пенсійного забезпечення державних службовців припинено, а тому пенсії в порядку та на умовах, визначених цим законом, не призначаються, а раніше призначені пенсії не переховуються.

Не погоджуючись із вказаними рішеннями, ОСОБА_2 звернулася до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального права, просить скасувати рішення суддів першої та апеляційної інстанцій, ухвалити нову постанову про задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Управління Пенсійного фонду України в Здолбунівському районі Рівненської області у поданих запереченнях просить касаційну скаргу залишити без задоволення, судові рішення - без змін.

Заслухавши доповідача, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст.220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу. Суд касаційної інстанції переглядає судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій у межах касаційної скарги, але при цьому може встановлювати порушення норм матеріального чи процесуального права, на які не було посилання в касаційній скарзі. Суд касаційної інстанції не може розглядати позовні вимоги осіб, які беруть участь у справі, що не були заявлені у суді першої інстанції.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_2 перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Здолбунівському районі Рівненської області та з 24 квітня 2008 року отримує пенсію за віком як державний службовець відповідно до Закону України «Про державну службу» у розмірі 90% заробітної плати.

Позивач після призначення пенсії продовжувала працювати та наказом від 30 березня 2015 року №196/04/к звільнена з посади головного державного виконавця відділу ДВС Рівненського міського управління юстиції Рівненської області за угодою сторін з 31 березня 2015 року.

19 червня 2015 року ОСОБА_2 звернулася із письмовою заявою до Управління Пенсійного фонду України в Здолбунівському районі Рівненської області про проведення їй перерахунку пенсії як державного службовця відповідно до довідки про складові заробітної плати від 08 травня 2015 року №281 в розмірі 90%.

Листом від 26 червня 2015 року Управління Пенсійного фонду України в Здолбунівському районі Рівненської області у проведені перерахунку пенсії відмовило з посиланням на п.5 Прикінцевих положень Закону України від 02 березня 2015 року №213-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення», який набрав чинності 01 квітня 2015 року.

Як встановлено ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.37 Закону України «Про державну службу» пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, а кожний повний рік роботи понад 10 років на державній службі пенсія збільшується на один відсоток заробітку, але не більше 90 відсотків заробітної плати.

Відповідно до ст.37-1 Закону України «Про державну службу» (в редакції, що була чинна на момент призначення пенсії позивачу) у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв'язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим Законом відповідно здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій.

Перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.

У ч.1 ст.1 Закону України «Про оплату праці» встановлено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Статтею 2 Закону України «Про оплату праці» визначено структуру заробітної плати, до якої входить: основна та додаткова заробітна плата, а також заохочувальні та компенсаційні виплати.

Згідно ч.2 ст.33 Закону України «Про державну службу» заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст