Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 21.04.2016 року у справі №826/5793/14

Постанова ВАСУ від 21.04.2016 року у справі №826/5793/14

12.02.2017
Автор:
Переглядів : 128

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 квітня 2016 року м. Київ К/800/45023/14

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючого судді-доповідача Рибченка А.О.

суддів: Карася О.В.

Лосєва А.М.

розглянувши в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві

на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 травня 2014 року

та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 30 липня 2014 року

у справі № 826/5793/14

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ВІТА СОЮЗ»

до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ВІТА СОЮЗ» (далі - ТОВ «ВІТА СОЮЗ»; позивач) звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Голосіївському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (далі - ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві; відповідач), в якому просило: визнати протиправними дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки, за результатами якої складено акт № 235/3-26-50-22-03 від 02 квітня 2014 року про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «ВІТА СОЮЗ» з питань правильності нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість при взаємовідносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю «Білдекс» та контрагентами-покупцями за період з 01 грудня 2013 року по 28 лютого 2014 року; визнати протиправними дії ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві щодо формування в акті № 235/3-26-50-22-03 від 02 квітня 2014 року висновків про відсутність реальності здійснення господарських операцій із зазначеними платниками податків за період з 01 грудня 2013 року по 28 лютого 2014 року; визнати протиправними дії відповідача щодо коригування в електронній базі «Податковий блок» показників податкової звітності ТОВ «ВІТА СОЮЗ» з податку на додану вартість за період з 01 грудня 2013 року по 28 лютого 2014 року; зобов'язати відповідача поновити показники податкової звітності позивача з податку на додану вартість за період з 01 грудня 2013 року по 28 лютого 2014 року в електронній базі «Податковий блок»; зобов'язати податковий орган надати звіт про виконання судового рішення впродовж семи календарних днів з моменту набрання рішенням суду в даній справі законної сили.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 травня 2014 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 30 липня 2014 року, позовні вимоги задоволено частково. Визнано протиправними дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки позивача, за результатами якої складено акт № 235/3-26-50-22-03 від 02 квітня 2014 року про неможливість її здійснення. Визнано протиправними дії ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві щодо коригування в електронній базі «Податковий блок» показників податкової звітності ТОВ «ВІТА СОЮЗ» з податку на додану вартість за період з 01 грудня 2013 року по 28 лютого 2014 року. Зобов'язано відповідача поновити показники податкової звітності товариства з податку на додану вартість за період з 01 грудня 2013 року по 28 лютого 2014 року в електронній базі «Податковий блок». В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятими судовими рішеннями у справі, відповідач оскаржив їх в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України.

В поданій касаційній скарзі ДПІ у Голосіївському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 29 травня 2014 року, ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 30 липня 2014 року та прийняти нове рішення про повну відмову в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи в межах доводів касаційної скарги відповідно до статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню, виходячи з таких підстав.

Відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин; далі - ПК України) податковим контролем є система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 ПК України).

Згідно із статтею 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

За правилами підпункту 72.1.1 пункту 72.1 статті 72 ПК України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.

Відповідно до пункту 73.5 статті 73 ПК України з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Механізм проведення контролюючими органами зустрічних звірок визначено Порядком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1232 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст