Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 21.01.2016 року у справі №1915/19678/12

Постанова ВАСУ від 21.01.2016 року у справі №1915/19678/12

13.02.2017
Автор:
Переглядів : 136

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"21" січня 2016 р. м. Київ К/800/1721/15

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі

суддів: Мороз Л.Л.,

Горбатюка С.А.,

Шведа Е.А.,

розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргу ОСОБА_3 на постанову Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 10.02.2014 року та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 29.10.2014 року у справі за позовом ОСОБА_3 до Управління Пенсійного фонду України в місті Тернополі, треті особи: прокуратура Тернопільської області, Управління Міністерства внутрішніх справ України в Тернопільській області, Департамент соціального захисту населення Тернопільської облдержадміністрації, про визнання дій неправомірними та зобов'язання продовжити виплату пенсії,

ВСТАНОВИЛА:

ОСОБА_3 звернувся в суд з позовом до Управління Пенсійного фонду України в м. Тернополі про визнання дій протиправними та зобов'язання продовжувати виплачувати пенсію відповідно до ч. 1 ст. 54 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» згідно довідки про заробітну плату за роботу в зоні відчуження від 21.09.2006 р. № В-40, яка видана Головним управлінням МНС України в Тернопільській області.

Постановою Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області від 10.02.2014 року, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 29.10.2014 року, у позові відмовлено.

Не погоджуючись з судовими рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій у справі, позивач подав до Вищого адміністративного суду України касаційну скаргу у якій, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду апеляційної інстанції, змінити рішення суду першої інстанції та позов задовольнити повністю.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, проаналізувавши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з таких підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_3 з 01.11.2006 року призначено пенсію по II групі інвалідності в розмірі відшкодування фактичних збитків внаслідок захворювання, пов'язаного з виконанням обов'язків військової служби по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, відповідно до поданої заяви та довідки про заробітну плату за роботу в зоні відчуження від 21.09.2006 року № В-40, виданою Головним управлінням МНС України в Тернопільській області,

Відповідно до постанови Львівського апеляційного адміністративного суду від 11.05.2010р. №93996/09/9104 ОСОБА_3 з 18.08.2008 року здійснювалась виплата основної пенсії в розмірі 8 мінімальних пенсій за віком та додаткової пенсії у розмірі75% від мінімальної пенсії за віком, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Згідно з статтею 15 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок «Чорнобильської катастрофи» видача довідок про заробітну плату у період роботи (служби) з ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, а також на територіях радіоактивного забруднення здійснюється підприємствами, установами, організаціями (військкоматами).

На час призначенні пенсії ОСОБА_3 перевірка представленої довідки від 21.09.2006 року № В-40 не проводилась. Розмір пенсії обчислено із заробітної плати, одержаної за роботу в зоні відчуження за період з 01.11.1987 року по 12.11.1987 року при втраті працездатності 70%.

Органами Держфінінспекції України в грудні 2011 року проводилась ревізія окремих питань фінансово-господарської діяльності у Пенсійному фонді України та його територіальних підрозділах у частині обґрунтованості видачі документів, що слугували підставою для призначення пенсій, допомоги та компенсацій.

За результатами перевірки встановлено, що відповідно до довідки УМВС України в Тернопільській області ОСОБА_3 ніс службу на об'єктах і території Чорнобильської АЕС на посаді інспектора Держпожнагляду в складі ОВПО-3 УПО Київського облвиконкому, тому довідка про заробітну плату за період роботи в зоні відчуження видана ГУ МНС України в Тернопільській області не відповідає нормам чинного законодавства.

Управлінням Пенсійного фонду України в м. Тернополі проведено зустрічну перевірку достовірності заповнення довідки та наявності первинних документів за період перебування ОСОБА_3 в зоні відчуження, якою з'ясовано, що довідка про заробітну плату за період роботи в зоні відчуження видана ГУ МНС України в Тернопільській області без наявності первинних документів, оскільки у відповідності до списку співробітників УМВС України Тернопільської області підвищена оплата праці за участь в заходах по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС проведена ОСОБА_3 в УВС Київської області.

У зв'язку з цим з 01.01.2012 року розмір пенсії ОСОБА_3 встановлено у розмірі, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 року № 1210 «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», оскільки підстав для подальшої виплати пенсії обчисленої згідно довідки про заробітну плату від 21.09.2006 року № В-40 не було.

Управління МНС України в Тернопільській області своїм листом № 2-4/920 від 14.03.2012 року повідомило, що видати довідку ОСОБА_3 про заробітну плату за період роботи в зоні відчуження із зазначенням сум грошового забезпечення немає підстав, оскільки первинні документи, а саме особові картки для нарахування грошового забезпечення за період роботи працівників, зокрема в зоні відчуження, знаходяться на зберіганні в архіві УМВСУ в Тернопільській області.

Відповідно до актів перевірки первинних документів про нараховані суми заробітку ОСОБА_3, отриманого за роботу в зоні відчуження від 23.07.2012р. та 28.08.2012р. проведених Управлінням Пенсійного фонду України в Тернопільській області з'ясовано, що довідка від 21.09.2006 р. №В-40 видана Головним управлінням МНС України в Тернопільській області видана безпідставно, про що повідомлено ОСОБА_3.

У звязку з тим, що ОСОБА_3 не представив довідку заповнену виходячи із сум грошового забезпечення на підставі первинних документів, перерахунок пенсії з 01.01.2012 року проведено без врахування заробітку в мінімальному розмірі.

В наказі УВС Тернопільського облвиконкому від 22.06.1988р. №036 зазначено провести оплату праці особового складу зайнятого на роботах по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС зверх місячного грошового утримання, виходячи із окладів по основному місцю роботи інспектору ИГПН Підволочиського РВВС лейтенанту внутрішньої служби ОСОБА_3

Згідно особової карточки №31 нарахування грошового утримання ОСОБА_3 отримав одноразову допомогу за роботу по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС в Підволочиському РВРС. В зв'язку з цим ОСОБА_3 рекомендовано для отримання довідки про заробітну плату в зоні відчуження звернутися до УМВСУ в Тернопільській області.

Згідно висновку експерта №2692/13-22 від 06.08.2013 року, за результатами проведеної судово-економічної експертизи, сума заробітної плати ОСОБА_3 у період роботи з 01.11.1987 року по 12.11.1987 року з ліквідації аварії на ЧАЕС, яка включається для визначення розміру пенсії, складає 1672.26 руб. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №1210 від 23.11.2011 року «Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» розмір пенсії, яка належить до виплати ОСОБА_3 станом на 01.01.2012 року, складає 11604,26 грн. З урахуванням Закону України від 08.07.2011 року №3668-ІV «Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи» максимальна державна пенсія буде складати з 01.01.2012 року - 8220 грн.

При розгляді адміністративного позову суд критично оцінив вищезазначений висновок проведеної судової-економічної експертизи, оскільки відповідно до перевірки Управління Міністерства внутрішніх справ України в Тернопільскій області від 06.12.2013 року проведеної Державною фінансовою інспекцією в Тернопільській області, довідка від 21.09.2006 року №В-40 видана ОСОБА_3 Головним управлінням МНС України в Тернопільській області не відповідає первинним документам, на підставі яких її видано.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст