Постанова ВАСУ від 15.04.2015 року

27.02.2017
Автор:
Переглядів : 318

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"15" квітня 2015 р. м. Київ К/9991/780/11

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

Амєліна С.Є. - головуючого,

Іваненко Я.Л.,

Кобилянського М.Г.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за касаційними скаргами Міністерства фінансів України та ОСОБА_4 на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 12 серпня 2010 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 16 грудня 2010 року в справі за його позовом до Державної судової адміністрації України, Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України, територіального управління Державної судової адміністрації України в Донецькій області, третя особа Державне казначейство України про перерахунок та стягнення заробітної плати,

в с т а н о в и л а :

У липні 2010 року позивач звернувся в суд з вказаним адміністративним позовом й зазначав, що в порушення вимог законодавства йому як судді Харцизького міського суду Донецької області з 01 січня 2006 року не в повному обсязі виплачувалась заробітна плата та грошове утримання.

Просив визнати протиправною бездіяльність відповідачів та стягнути з Державної судової адміністрації України за рахунок Державного бюджету України недоплачену з 01 грудня 2007 року по 31 грудня 2009 року заробітну плату в сумі 92 745,59 грн. та довічне грошове утримання в сумі 92 885,81 грн., а всього 185 631,40 грн.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 12 серпня 2010 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 16 грудня 2010 року, позов задоволено частково:

- визнано неправомірною бездіяльність територіального управління Державної судової адміністрації в Донецькій області щодо непроведення перерахунку заробітної плати та грошового забезпечення ОСОБА_4 з 19 серпня 2009 року з урахуванням вимог постанови Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2005 року № 865 в редакції станом на 31 грудня 2005 року та неподання до Державної судової адміністрації України змін до посадового окладу грошового забезпечення із зазначенням розміру заробітної плати та грошового утримання виходячи із 7,5 мінімальних заробітних плат, встановлених Законом на момент проведення виплат;

- визнано неправомірною бездіяльність Державної судової адміністрації України щодо неприйняття заходів з повного фінансування заробітної плати та грошового утримання з 19 серпня 2009 року з розрахунку посадового окладу та грошового забезпечення в розмірі 7,5 мінімальних заробітних плат, встановлених Законом на момент проведення виплат;

- визнано неправомірною бездіяльність Міністерства фінансів України щодо неприйняття заходів з повного фінансування заробітної плати та грошового утримання з 19 серпня 2009 року з розрахунку посадового кладу в розмірі 7,5 мінімальних заробітних плат станом на момент проведення виплат;

- зобов'язано територіальне управління Державної судової адміністрації України в Донецькій області провести перерахунок заробітної плати з 19 серпня 2009 року, визначивши її розмір з урахуванням посадового кладу у розмірі 7,5 мінімальних заробітних плат, встановлених Законом на момент проведення виплат. Після перерахунку здійснити виплату недоплачених сум з утриманням обов'язкових податків та зборів з одночасним поданням до Державної судової адміністрації України змін до посадового окладу;

- зобов'язано територіальне управління Державної судової адміністрації України в Донецькій області донарахувати та виплатити ОСОБА_4 щомісячне грошове утримання з донарахованих сум заробітної плати;

- зобов'язано Міністерство фінансів України профінансувати вказані виплати;

- зобов'язано Державну судову адміністрацію України виділити територіальному управлінню Державної судової адміністрації України в Донецькій області з єдиного рахунку Державного бюджету України № 35213015004024, відкритого у Державному казначействі України МФО 820172, передбаченого на виконання рішень судів на користь суддів, кошти для проведення виплати недоплаченої з 19 серпня 2009 року заробітної плати, обчисленої з урахуванням посадового окладу, виходячи з 7,5 мінімальних заробітних плат, встановлених законом на момент проведених виплат з 19 серпня 2009 року з урахуванням раніше проведених виплат.

У касаційній скарзі Міністерство фінансів України, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просило скасувати судові рішення та ухвалити нове про відмову в задоволенні позову.

Позивач у касаційній скарзі просив скасувати судові рішення та ухвалити нове про задоволення позовних вимог. У обґрунтування касаційної скарги посилався на те, що право на належну заробітну плату та щомісячне грошове утримання порушено та підлягає поновленню з 01 січня 2006 року, а не з 19 серпня 2009 року.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_4 з 11 березня 1993 року працював суддею Харцизького міського суду Донецької області.

Нарахування позивачу посадового окладу здійснювалось з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України «Питання оплати праці вищих посадових осіб України, окремих керівних працівників органів державної влади і органів місцевого самоврядування та суддів» від 21 грудня 2005 року №1243, якою визначено, що розміри посадових окладів встановлюються виходячи з розміру мінімальної заробітної плати 332 грн. і в подальшому при підвищенні мінімальної заробітної плати перерахунок не проводиться.

Вирішуючи спір суд першої інстанції, з висновками якого погодився апеляційний суд, виходив з того, що позивач мав право на отримання заробітної плати у відповідності зі статтею 44 Закону України «Про статус суддів» та постанови Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2005 року № 865 «Про оплату праці суддів» з часу набрання законної сили постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 травня 2008 року у справі №2/174, тобто з 19 серпня 2009 року, з урахуванням підвищення мінімальної заробітної плати.

Перевіривши правильність застосування судами норм матеріального й процесуального права, правової оцінки обставин у справі в межах доводів касаційної скарги колегія суддів приходить до висновку про те, що касаційна скарга Міністерства фінансів України підлягає задоволенню, а касаційна скарга позивача підлягає задоволенню частково з таких підстав.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про оплату праці суддів» від 03 вересня 2005 року №865, яка набрала чинності з 01 січня 2006 року, було затверджено схеми посадових окладів керівників та суддів Конституційного Суду України, Верховного Суду України, вищих спеціалізованих судів, Апеляційного суду України, апеляційних та місцевих судів згідно з додатками 1-6, які розраховано виходячи з кратності до мінімальної заробітної плати, а також розміри надбавок до посадових окладів суддів за кваліфікаційні класи.

Постановою Кабінету Міністрів України «Питання оплати праці вищих посадових осіб України, окремих керівних працівників органів державної влади і органів місцевого самоврядування та суддів» від 21 грудня 2005 року № 1243 встановлено, що для вищих посадових осіб України, окремих керівних працівників органів державної влади і органів місцевого самоврядування та суддів, розміри посадових окладів яких визначаються залежно від кількості розмірів мінімальної заробітної плати, зокрема, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 03 вересня 2005 року № 865 та іншими нормативно-правовими актами, розміри посадових окладів встановлюються виходячи з розміру мінімальної заробітної плати 332 грн. і в подальшому при підвищенні мінімальної заробітної плати перерахунок не провадиться.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст