Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 13.12.2016 року у справі №800/570/16

Постанова ВАСУ від 13.12.2016 року у справі №800/570/16

03.02.2017
Автор:
Переглядів : 161

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 грудня 2016 року м. Київ справа № 800/570/16

Колегія суддів Вищ

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

головуючого Заїки М.М.,

суддів Загороднього А.Ф.,

Олексієнка М.М.,

Пасічник С.С.,

Рецебуринського Ю.Й.,

та секретаря Музички Н.В., за участю позивача ОСОБА_4 та її представника ОСОБА_5, представника Президента України Гуцала Д.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву ОСОБА_4 до Президента України про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії,

встановила:

У жовтні 2016 року ОСОБА_4 звернулась до Вищого адміністративного суду України з позовом до Президента України, в якому, з урахуванням заяви про зміну предмету позовних вимог, просить визнати протиправною бездіяльність Президента України щодо невидання указу про призначення позивача строком на п'ять років на посаду судді Іллінецького районного суду Вінницької області та зобов'язати Президента України видати указ про призначення строком на п'ять років на посаду судді Іллінецького районного суду Вінницької області ОСОБА_4.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтувала тим, що 22 вересня 2016 року Вища рада юстиції вирішила внести подання Президенту України про призначення ОСОБА_4 на посаду судді Іллінецького районного суду Вінницької області строком на п'ять років. Проте відповідний указ Президентом України не було видано, чим порушено право позивача на доступ до професії судді.

Позивач та її представник у судовому засіданні підтримали позовну заяву та просили її задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідача позовні вимоги не визнав і просив відмовити в задоволенні позову, вважаючи їх необґрунтованими та безпідставними.

Розглянувши подані документи та матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, колегія суддів встановила наступне.

Рішенням Вищої ради юстиції від 22 вересня 2016 року №2837/0/15-16 відповідно до статей 127, 131 Конституції України, статей 65, 66, 73 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", статей 3, 24, 27, 29 Закону України "Про Вищу раду юстиції" було вирішено внести подання Президенту України про призначення ОСОБА_4 на посаду судді Іллінецького районного суду Вінницької області строком на п'ять років.

Вищою радою юстиції листом від 23 вересня 2016 року №10152/0/9-16 внесено Президенту України подання від 23 вересня 2016 року №122/0/12-16 про призначення на посади суддів місцевих судів загальної юрисдикції строком на п'ять років 80 осіб, в тому числі і позивача.

Указом Президента України від 29 вересня 2016 року №425/2016 відповідно до статті 127, частини першої статті 128 та пункту 5 частини п'ятої статті 126 Конституції України, зокрема, призначено строком на п'ять років у місцевих загальних судах на посади суддів відповідних осіб. Проте призначення ОСОБА_4 на посаду судді Іллінецького районного суду Вінницької області зазначеним Указом не було здійснено.

Адміністрацією Президента України листом від 25 жовтня 2016 року №02-01/3080 повернуто до Вищої ради юстиції матеріали щодо осіб, які не були призначені на посади суддів відповідно до подань Вищої ради юстиції, що надійшли до 30 вересня 2016 року, зокрема і матеріали щодо ОСОБА_4

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що даний позов не підлягає задоволенню виходячи з наступних підстав.

Закон України "Про судоустрій і статус суддів" від 07 липня 2010 року №2453-VI (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначає організацію судової влади та здійснення правосуддя в Україні, що функціонує на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів і забезпечує право кожного на справедливий суд. Відповідно до статті 4 цього Закону судоустрій і статус суддів в Україні визначаються Конституцією, цим Законом та іншими законами України.

Відповідно до частини першої статті 128 Конституції України (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) перше призначення на посаду професійного судді строком на п'ять років здійснюється Президентом України. Всі інші судді, крім суддів Конституційного Суду України, обираються Верховною Радою України безстроково, в порядку, встановленому законом.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 131 Конституції України внесення подання про призначення суддів на посади або звільнення їх з посад віднесено до компетенції Вищої ради юстиції.

Статтею 74 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" №2453-VI передбачено, що призначення на посаду судді здійснюється Президентом України на підставі та в межах подання Вищої ради юстиції, без перевірки додержання встановлених цим Законом вимог до кандидатів на посаду судді та порядку проведення добору кандидатів на посаду судді. Будь-які звернення щодо кандидата на посаду судді не перешкоджають його призначенню на посаду судді. Викладені в таких зверненнях факти можуть бути підставою для порушення Президентом України перед компетентними органами питання про проведення в установленому законом порядку перевірки цих фактів. Президент України видає указ про призначення судді не пізніше тридцяти днів із дня отримання відповідного подання Вищої ради юстиції.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст