Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 13.10.2015 року у справі №826/12779/13-а

Постанова ВАСУ від 13.10.2015 року у справі №826/12779/13-а

27.02.2017
Автор:
Переглядів : 134

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"13" жовтня 2015 р. м. Київ К/800/42195/14

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Головуючого судді - Черпіцької Л.Т.Суддів -Розваляєвої Т.С. Маслія В.І.при секретарі -Гуловій О.І.за участю представника:позивача - Малько Т.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справуза касаційною скаргоюДержавної фінансової інспекції в м. Києвінапостанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 жовтня 2013 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 17 червня 2014 рокуу справі№ 826/12779/13-аза позовомДержавної фінансової інспекції в м. КиєвідоКиївського комунального об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста «Київзеленбуд»прозобов'язання вчинити дії

ВСТАНОВИЛА:

У серпні 2013 року Державна фінансова інспекція в м. Києві звернулась з позовом до Київського комунального об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста «Київзеленбуд» про зобов'язання вчинити дії, зокрема виконати в повному обсязі вимогу від 04.02.2013 № 26-10-14-14/1534.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 15 жовтня 2013 року позов задоволено частково. Зобов'язано Київське комунальне об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста «Київзеленбуд» вчинити певні дії, зокрема, виконати в повному обсязі вимогу Держфінінспекції в м. Києві від 04.02.2013 № 26-10-14-14/1534: відобразити дебіторську заборгованість, провести претензійно-позовну роботу та забезпечити відшкодування зайвих виплат шляхом повернення коштів або виконання відповідного обсягу робіт ТОВ «Євроекобуд» - 10616,83 грн., ПП «Підзембуд-10» - 9542,78 грн., РБА «Київрембуд» - 5681,92 грн., «Спеціалізоване управління № 630» - 327,00 грн. (п.2 письмової вимоги); здійснити перерахунок вартості виконаних робіт, провести взаєморозрахунок з ТОВ «Євроекобуд» та зменшити кредиторську заборгованість на вартість невиконаних робіт в сумі 10160,83 грн. (п.5 письмової вимоги); відобразити в обліку розмір дебіторської заборгованості від збитків заподіяних вилученням земельних ділянок фізичними особами в сумі 102760,16 грн. (п.6 письмової вимоги); забезпечити стягнення коштів в сумі 90459,33 грн. на користь МДР «Теремки» (п.7 письмової вимоги); відшкодувати за рахунок винних осіб кошти в сумі 938,66 грн. (п.9 письмової вимоги); забезпечити відшкодування коштів на загальну суму 10000 грн. за рахунок винних осіб у порядку встановленому законодавством України (п.11 письмової вимоги). В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 17 червня 2013 року скасовано постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 15.10.2013 року в частині задоволення позовних вимог про зобов'язання: відобразити в обліку розмір дебіторської заборгованості від збитків, заподіяних вилученням земельних ділянок фізичними особами, в сумі 102760,16 грн. (п.6 письмової вимоги); забезпечити стягнення коштів в сумі 90459,33 грн. на користь МДР «Теремки» (п.7 письмової вимоги); відшкодувати за рахунок винних осіб кошти в сумі 938,66 грн. (п.9 письмової вимоги); забезпечити відшкодування коштів на загальну суму 10000 грн. за рахунок винних осіб у порядку встановленому законодавством України (п.11 письмової вимоги). Прийнято в цій частині нову постанову, якою в задоволенні позову відмовлено. В решті постанову залишено без змін.

Не погоджуючись з вказаними судовими рішеннями, Державна фінансова інспекція в м. Києві звернулась з касаційною скаргою, у якій, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просить їх скасувати та направити справу на новий розгляд.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідно до п.1.2.5.1 Плану контрольно-ревізійної роботи на ІV квартал 2012 року, Державною фінансовою інспекцією в м. Києві проведено ревізію фінансово-господарської діяльності Київського комунального об'єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста «Київзеленбуд» та його структурного підрозділу без права юридичної особи Міського декоративного розсаднику «Теремки» за період з 01.07.2011 по 01.10.2012, якою встановлено ряд порушень, викладених в акті від 29.12.2012 р. №10-30/2494.

З метою повного усунення виявлених ревізією порушень та попередження їх виникнення в подальшому, позивачем винесено вимогу № 26-10-14-14/1534 від 04.02.2013 року про усунення виявлених ревізією порушень, якою від відповідача вимагалось, зокрема:

- відобразити дебіторську заборгованість, провести претензійно-позовну роботу та забезпечити відшкодування зайвих виплат шляхом повернення коштів або виконання відповідного обсягу робіт ТОВ «Євроекобуд» - 10616,83 грн., ПП «Підзембуд-10» - 9542,78 грн., РБА «Київрембуд» - 5681,92 грн., «Спеціалізоване управління № 630» - 327,00 грн. (п.2 вимоги);

- провести претензійно-позовну роботу з КП «Лісопаркове господарство «Конча-Заспа» на суму 42 484,00 грн. та з КП «Святошинське лісопаркове господарство» на суму 70 331,76 грн. щодо відшкодування зайвих виплат шляхом повернення коштів та подальшого їх перерахування до місцевого бюджету (п.3 вимоги);

- здійснити перерахунок вартості виконаних робіт (наданих послуг, товарів), провести взаємозвірки з ТОВ «Євроекобуд», ПП «ПНВП Стиль-Майстер» за договорами та зменшити кредиторську заборгованість на вартість невиконаних робіт (ненаданих послуг, товарів), (п.5 вимоги);

- відобразити в обліку розмір дебіторської заборгованості на загальну суму 1704626,41 грн., провести претензійно-позовну роботу та забезпечити повернення коштів по вищевказаних контрагентах (п.6 вимоги);

- забезпечити стягнення коштів в сумі 90459,33 грн. на користь МДР «Теремки», в іншому випадку відшкодувати вищевказану суму з винних осіб. У разі відмови контрагента від визнання боргу - відшкодувати збитки за рахунок винних у не проведенні претензійно-позовної роботи осіб у порядку встановленому законодавством України (п.7 вимоги);

- відшкодувати за рахунок винних осіб кошти в сумі 938,66 грн. (п.9 вимоги);

- провести претензійно-позовну роботу з колишнім в.о. директора ОСОБА_6 та провести взаємозвірку з ДП «Баранівське лісомисливське господарство», забезпечити відшкодування коштів за рахунок винних осіб у порядку встановленому законодавством України. В іншому випадку стягнути з осіб, винних у проведенні зайвих виплат, шкоду у порядку та розмірі встановленому ст.ст. 130-136 Кодексу законів про працю України (п.11 вимоги).

У зв'язку з невиконанням відповідачем у добровільному порядку пунктів вимоги, Держфінінспекція звернулась до суду з даним позовом.

Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з обґрунтованості позовних вимог в частині зобов'язання відповідача виконати пункти 2, 5, 6, 7, 9 та 11 вимоги ДФІ в м. Києві, оскільки правомірність зазначених пунктів вимоги підтверджується доказами у справі.

Між тим, вирішуючи даний спір суд апеляційної інстанції дійшов висновку про необґрунтованість порушень, вказаних у пунктах 6, 7, 9, 11 письмової вимоги, оскільки вимагаючи виконати вказані пункти вимоги, Державна фінансова інспекція в м. Києві не роз'яснює, яким чином можна усунути вказані порушення.

Колегія суддів вважає передчасними такі висновки судів, враховуючи наступне.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (у редакції, чинній на час виникнення спірних відносин; далі - Закон) головними завданнями органу державного фінансового контролю є: здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяттям зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності у міністерствах та інших органах виконавчої влади, державних фондах, фондах загальнообов'язкового державного соціального страхування, бюджетних установах і суб'єктах господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах, в установах та організаціях, які отримують (отримували у періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів, державних фондів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), за дотриманням законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу щодо державного і місцевих бюджетів, дотриманням законодавства про державні закупівлі, діяльністю суб'єктів господарської діяльності незалежно від форми власності, які не віднесені законодавством до підконтрольних установ, за рішенням суду, винесеним на підставі подання прокурора або слідчого для забезпечення розслідування кримінальної справи.

Згідно з Положенням про Державну фінансову інспекцію України, затвердженим Указом Президента України від 23 квітня 2011 року № 499/2011 (далі Положення), Держфінінспекція є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю.

Держфінінспекція відповідно до покладених на неї завдань вживає в установленому порядку заходів до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства та притягнення до відповідальність винних осіб, а саме: вимагає від керівників та інших підконтрольних установ усунення виявлених порушень законодавства; звертається до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог до усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів <…> (підпункт 4 пункту 4 Положення).

Відповідно до пункту 6 Положення Держфінінспекція для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку, зокрема, пред'являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов'язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства; при виявленні збитків, завданих державі чи об'єкту контролю, визначати їх розмір згідно з методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст