Головна Сервіси для юристів База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 13.08.2014 року у справі №2а-574/08/0970

Постанова ВАСУ від 13.08.2014 року у справі №2а-574/08/0970

27.02.2017
Автор:
Переглядів : 120

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 серпня 2014 року м. Київ К/9991/60132/11

№ К/9991/60132/11

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:головуючого судді-доповідача Усенко Є.А.

суддів: Костенка М.І., Кошіля В.В.,

при секретарі Лисюк І.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Долинського комбінату комунальних підприємств

на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26.02.2009

та ухвалу Львівського апеляційного адміністративного суду від 16.08.2011

у справі № 2-а-574/08/0970 Івано-Франківського окружного адміністративного суду

за позовом Долинського комбінату комунальних підприємств

до Долинської об'єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області (ОДПІ)

про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26.02.2009, залишеною без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 16.08.2011, у задоволенні позову відмовлено.

У касаційній скарзі Долинський комбінат комунальних підприємств просить скасувати рішення судів попередніх інстанцій, посилаючись на порушення судами норм матеріального права, та ухвалити нове рішення про задоволення позову.

Заперечуючи проти касаційної скарги, відповідач просить залишити скаргу без задоволення як безпідставну.

Перевіривши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, юридичної оцінки обставин справи, колегія суддів Вищого адміністративного суду України приходить до висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню.

Фактичною підставою для визначення позивачу сум податкових зобов'язань із податку на прибуток, податку на додану вартість, податку з доходів фізичних осіб, збору за забруднення навколишнього природного середовища та застосування штрафних (фінансових) санкцій згідно з податковими повідомленнями-рішеннями, з приводу правомірності яких виник спір, стали висновки контролюючого органу, викладені в акті перевірки від 31.08.2007 № 000228/231/03345886, про порушення позивачем норм підпункту 4.1.6 пункту 4.1 ст. 4, підпунктів 5.2.1, 5.2.5 пункту 5.2, підпункту 5.6.1 пункту 5.6, підпункту 5.7.1 пункту 5.7 ст.5, підпункту 11.3.5 пункту 11.3 ст. 11 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» (Закон № 334/94-ВР), підпункту 3.1.1 пункту 3.1 ст.3, підпункту 7.3.5 пункту 7.3 ст.7 Закону України «Про податок на додану вартість» (Закон № 168/97-ВР): занижено скоригований валовий доход на суму 4762680,60 грн. у податковому обліку за 3-й квартал 2004 року -1 -й квартал 2007 року та обсяг операцій з поставок у податковому обліку за період з серпня по грудень 2004 року, 2005 рік, 2006 рік, 1 квартал 2007 року у зв'язку з не включенням до валового доходу грошових коштів, отриманих на фінансування робіт по благоустрою міста за кодом економічної класифікації видатків бюджету 1310, та не утриманням податку на додану вартість з обсягу операцій з поставки цією ж вартістю; занижено валові витрати обліку за 3-й квартал 2004 року -1 -й квартал 2007 року на загальну суму за сумі 4565,625 тис. грн. внаслідок не включення витрат на придбання товарів, робіт з благоустрою. Внаслідок вказаних порушень позивачем занижено від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток за 2004 рік на 201,440 тис. грн., завищено від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток за 2005 рік на 31,860 тис. грн. та за 2006 рік на 71,035 тис. грн.; занижено податок на прибуток на 76,508 тис. грн., занижено від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток за 1 квартал 2007 року на 10,432 тис. грн.; занижено податкові зобов'язання із податку на додану вартість на 940204,00 грн. у податковому обліку за період з серпня по грудень 2004 року, 2005 рік, 2006 рік, 1 квартал 2007 року.

За висновками акту перевірки позивачем, крім того, порушені норми підпункту 6.3.2 пункту 6.3 ст.6 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» (Закон № 889-ІV) внаслідок неправомірного застосування податкової соціальної пільги для 87 працівників у місяці, в якому вони припинили трудові відносини з позивачем, у результаті чого до бюджету не перераховано податок з доходів фізичних осіб у сумі 1737,22 грн. за 2004, 2005, 2006, 2007 роки. Також, за висновками акту перевірки, позивачем порушені норми ст. 5.7 Інструкції про порядок обчислення та сплати збору за забруднення навколишнього природного середовища, затвердженої наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України, Державної податкової адміністрації України від 19.07.1999 № 162/379 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 09.08.1999 за № 544/3837 (наказ втратив чинність згідно з наказом Міністерства екології та природних ресурсів України, Державної податкової адміністрації України від 20.01.2011 № 24/35; далі - Інструкція № 162/379), що полягало в розміщенні впродовж 1 кварталу 2007 року твердих побутових відходів у кількості 3500 тонн за відсутності затверджених лімітів, внаслідок чого занижено збір за забруднення навколишнього природного середовища на 33279,12 грн.

За результатами перевірки ОДПІ прийняла податкові повідомлення-рішення 07.09.2007: № 0000012300/0 - про визначення податкових зобов`язань з податку на додану вартість у сумі 1880408,00 грн., (у тому числі: 940204,00 грн. - за основним платежем, 940204,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції); № 0000022300/0 - про визначення податкових зобов`язань зі збору за забруднення навколишнього природного середовища у сумі 39934,94 грн.(у тому числі: 33279,12 грн. - за основним платежем, 6655,82 грн. - штрафні (фінансові) санкції); № 0000032300/0 - про визначення податкових зобов`язань з податку на прибуток у сумі 142363,00 грн. ( у тому числі: 76508,00 грн. - за основним платежем, 65855,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції); № 0000981720/0 - про визначення податкових зобов`язань з податку із доходів фізичних осіб у сумі 5211,66 грн. (у тому числі:1737,22 грн. - за основним платежем, 3474,44 грн. - штрафні (фінансові) санкції).

У судовому процесі встановлено, що рамках заходів по виконанню програм соціально-економічного,культурного розвитку та благоустрою м. Долина, затверджених Долинською міською радою, в 2004, 2005 та 2006 роках позивачу були виділені з бюджету грошові кошти в загальній сумі 6008216,72 грн. на виконання робіт, пов'язаних з проведенням благоустрою.

Відповідно до пункту 4.1 ст.4 Закону № 334/94-ВР валовий доход - загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі, виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами.

Підпунктом 4.1.6 пункту 4.1 цієї статті встановлено, що валовий доход включає доходи з інших джерел, у тому числі, але не виключно, у вигляді сум дотацій і субсидій з фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування або бюджетів, отриманих платником податку.

Відповідно до Роз'яснень щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Роз'яснень щодо застосування класифікації кредитування бюджету, затверджених наказом Державного казначейства України від 04.11.2004 № 194, під субсидіями розуміють всі невідплатні поточні виплати підприємствам, які не передбачають компенсації у вигляді спеціально обумовлених виплат або товарів і послуг в обмін на проведені платежі, а також видатки, пов'язані з відшкодуванням збитків державних підприємств.

Трансфертні платежі (дотації, субсидії, субвенції) є невідплатними і безповоротними і не є компенсацією за товари чи послуги, наданням кредиту або виплатою непогашеного боргу. Трансферти можуть надаватись як у готівковій формі, так і шляхом оплати рахунків. За кодом економічної класифікації видатків бюджету 1310 передбачені субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям) як поточні платежі юридичним особам, які включають субсидії госпрозрахунковим підприємствам, установам та організаціям; субсидії підприємствам і організаціям сільського господарства; субсидії на покриття збитків підприємств; державна підтримка підприємств; приріст обігових коштів, державна підтримка громадських організацій інші субсидії.. За зазначеним кодом одержувачі бюджетних коштів здійснюють тільки поточні видатки, а капітальні видатки - за кодом 2410.

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст